Roco 2015 H0 en TT Flipboek

Gestart door eve, 09 januari 2015, 15:14:39 PM

Mattias

Het is hun recht om dit zo aan te pakken..
Hun gerief is steeds uitmuntend qua rij-eigenschappen en afwerking..
Doch stel ik mij de vraag hoe het komt dat de prijs zo snel stijgt?

2 jaar terug kocht ik mij van roco een re4/4.
Nieuwe mal mooi afgewerkt. Decoder erin en rijden.
Koste toen 210,60€ bij de handelaar..

Vorig jaar, in 2014, een zelfde loc gekocht, maar een ander nummer.. Echter zelfde mal.
Betaalde ik toen 229,00€ voor..
Is al een stijging van net geen 20€..

Dit jaar komen ze weer met een loc in dezelfde mal gemaakt, kunt ge 249€ neertellen..
Zit je weer met een stijging van 20€..

Is een stijging van bijna 20% op de prijs van 2013.. En dit zonder grote veranderingen tegenover dat model.. (Laagje verf en ander nr buiten beschouwing)

Mijn loon is helaas niet gestegen met 20%...  :-\
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Metpetergaathetbeter

ik dacht dat die prijsstijging(2 jaar gelden)voorzien was en ik geloof zelf dat de handelaren daar zelf van op de hoogte gebracht werden !

Trouwens bij LS models was er ook een aanpassing toen naar boven !

Ik dacht dat de grondstoffen aan de basis lagen en zolang dingen wel varen in China zal dat hier en elders invloed op de grondstofprijzen hebben !

Groeten Peter ;)

SuSke

Als het aan de grondstoffenprijzen zou liggen, gaan we goede tijden tegemoet met de instortende olieprijzen. De ruwe olie is immers de basis van al die kunststoffen  :)

Ik vrees alleen dat ze wel andere dingen uit hun hoed zullen toveren om verdere prijsstijgingen te verantwoorden  :(
Een start met de hobby wordt er alleen nog moeilijker op  >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

SuSke

Citaat van: Gert1 op 12 januari 2015, 14:26:46 PM
Citaat van: railtravelmanager op 12 januari 2015, 10:59:41 AM
er lopen geruchten dat Roco/Fleischman in faling zou gaan ...  :(

Bron?

mvg,
Gert

Heb ook zoiets horen vallen, maar er was geen bevestiging naar grond van waarheid.
Maar blijkbaar heeft de invoerder (T2M) zijn Roco/Fleishmann licentie terug gegeven en heeft hij voor Piko gekozen.
Of dat voor ons beter is, valt nog te bekijken. Weer een tussenstap die vlotte leveringen kan bemoeilijken en de prijs weer omhoog omdat er weer eentje meer moet eten. Een mens zou gewoon in Duitsland zijn ding gaan kopen  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

centauri167

Ik denk/ vrees dat modeltreinen aan zich al weinig aantrek meer hebben voor jongeren om mee te beginnen en diegene die het toch nog zien zitten zullen snel ontgoocheld afhaken door de prijs ... Dat de merken niet snappen dat ze zo hun eigen graf delven.

Metpetergaathetbeter

ze hoeven niet duurder te worden of nu een Franse invoerder of een andere, het is altijd  1 tss-persoon
Groeten Peter ;)

railtravelmanager

ik kan mijn bron uit respect niet geven, hopelijk komt er snel een nieuwe invoerder voor België  :D
met kleine & grote treintjes rijden toch zo fijn
lid MTD treinenclub Edegem
MTD Vaerwegh Dock staat op Modelspoor Expo !

Gert1

In Nederland hebben we al jaren geen invoerder meer. Hier werkt Roco met een vertegenwoordiger.
Die kant zou het voor België ook weleens op kunnen gaan.

mvg,
Gert