Politieke reactie op onbetrouwbare Desiro's

Gestart door Bolje, 09 januari 2015, 08:32:05 AM

Rangeerduivel

Tja,dat doet hem ook voor met bvb auto's,
Ze doen allemaal testen in de windtunnel en komen allemaal tot dezelfde resultaten,
niet verwonderlijk dat alle auto's/merken op elkaar gaan lijken,
maar of ze er mooier op worden is een andere vraag...
Zo zijn voor mij auto's uit de jaren 30 de mooiste,
ieder zijn smaak,en dat zal ook voor treinen wel zo zijn.
Nostalgie is een grote pion in het spel!

;)

prulleman

Voor zover ik weet is Siemens tot de uiterste limiet gegaan om toch maar het contract binnen te halen. een deel van het werk is gebeurt bij Bombardier te Brugge (in onderaanneming).  en wat is verkeerd gebruik? een omnibuske in Duitsland legt vaak een langer traject af bv Antwerpen-Charleroi. Persoonlijk heb ik de pest aan die misero's wegens teveel brol mee en zeer oncomfortabel. Tijdelijk,oplossing, zet de misero in richting Turnhout, die vragen om dienen brol. en geef de viertjes maar aan ons, das tenminste goed gerief samen met de M4 en de klassiekskes. Het meest comfortabele dat we hebben is trouwens de I6, al de rest is veel minder

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

stefanic

Citaat van: Steam.N op 11 januari 2015, 23:28:26 PM
Citaat van: prulleman op 11 januari 2015, 22:30:55 PM
... zet de misero in richting Turnhout, die vragen om dienen brol ...
>:(  >:( >:(
En zeggen, toen alle Turnhoutse heisa over de varkensneuzen begon, dat dat precies het voorstel was dat van de materieelbeheerders kwam: alles in Desiro tussen Turnhout en Binche. Wij zijn toen op ons achterste poten gaan staan en hebben gestreden voor M4 en een aantal M6. Maar als je nu het gekanker uit die regio blijft horen... hadden we inderdaad beter voor die Desiro's gegaan! Ach, dat kan nog altijd (sorry hoor Jean). Het is ook nooit goed en altijd te min voor die regio, waar ik altijd erg veel sympathie voor had...
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Michiel

#19
Nochthans blijkt men aan de Miseros gewerkt te hebben. De betrouwbaarheid van de deuren blijkt onder controle. Er zijn heel veel minder stellen met defecte deuren de laatste maanden. Op hol slaande wielen bij optrekken is ook uit de voeten. Ja, bij glad weer (nat, bladeren op spoor,...) en in bergop optrekken, dan hoor je het nog, maar dat deden de oude tweetjes dan ook.

Maar het comfortprobleem blijft dramatisch met de Miseros. M4', Duikbrillen (zelfs met het stevig heen en weer schudden), Varkensneuzen en zelfs oude tweetjes zijn beduidend comfortabelen en aangenamer op korte en zeker op lange afstand. De zetels zijn erbaremijk ontworpen. Is het de vorm van de zitting? Ik weet het niet maar ze zitten werkelijk slecht. En veel te kort op elkaar. Je kan er geen laptop normaal gebruiken, knieruimte is onbestaande... RianAir lijkt hun inspiratibron te zijn geweest. En de irritante hoge en scherpe fluittonen van het ventialtiesysteem en thyristorsturing, tot een soms pijnlijk niveau in de elementen met aandrijving! Dat men daar niets aan doet! Bijna illegaal luid is dat, maar gelukkig niet bij alle stellen. Sommigen hebben er geen last van.

En dan het irritante deurknopje! Je moet 5 seconden staan drukken om reactie te krijgen van de deur (ik weet het 1 keer drukken is voldoende). Ja, de deurtrede buiten moet uitklappen, en dat neemt tijd. Maar toch dit hadden we op geen enkel ander stel of rijtuig. Wat is dat een dom ontwerp voor de gehaasde reiziger.

En dan het accute gebrek aan vuilbakjes, te kleine tafeltjes bij de veel te spaarzame 4-zitters waar een laptop af dondert. Ramen die niet geopend kunnen worden als er eens verlucht moet worden, het vervelende bieieieieiep bij het oneindig keer open en sluiten van de deuren....

De eerste klasse reiziger is helemaal genomen: ze krijgen dezelfde lucht, hetzelfde lawaai, dezelfde zetels, ... voor een dubbele prijs! Ronduit afzetterij. Eerste klasse is een schande in dit treinstel (ik reis geen eerste klasse, maar men ziet het zo)

Het informatiesysteem met beeldschermen is daarentegen wel heel nuttig (al is de dagelijkse pendelaar wel bekend met z'n route). Het comfort voor de bestuurder is onvergelijkbaar met het kruiphokje dat hij had in de tweetjes, maar ik vrees dat dat de enige echte verbetering is geweest met de komst van de Desiros.

Ik rij heel veel liever met de oude tweetjes (ja, je krijgt er een gezellig museumritgevoel mee), de heerlijk stille en comfortabele M4's, de Varkensneuzen als gecamoufleerde tweetjes en de stevig schuddende Duikbrillen. De Miseros komen echt wel allerlaatst wat reiscomfort betreft. Wat een miskleun heeft Siemens ons gebracht?!

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

prulleman

ik ben het hierboven helemaal mee eens. een misero  is enkel goed voor een heel kort trajectje waarop je niet eens de  moeite doet om te gaan zitten. maar we zitten ermee en spijtig genoeg hebben ze niet meer defecten, liefst erg genoeg om de veiligheid in het gedrang te brengen, dan konden we ze retour fabriek sturen zoals de fyra. de komende 30 jaar dus miserie met de misero >:(

OlivierV

Ik rij er toch ook niet zo graag mee, ik ga normaal 1x per week met de trein van Wichelen naar Gent en de andere dagen met de bus door het semester en ik merk geen verschil meer met de bus, wanneer het zo'n misero is.

Wat Michiel zegt klopt helemaal, die deuren zijn een miskleun, de eersteklassereiziger wordt ferm bij zijn pietje/haar mietje genomen, want die krijgt enkel een ander stofje over dezelfde brolzeteltjes. De vorige oudere stellen genieten toch mijn voorkeur boven de desiro, tesamen met de M4 rijtuigen (M6 is ook heel erg comfortabel maar ik heb graag ruitjes die open kunnen, je weet nooit wanneer je in panne valt en die verdomde airco doet het dan eens niet op die hete zomerdag, i11 is ook heel erg comfortabel, maar hetzelfde probleem als met de M6jes).

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke


dieselfreak

Citaat van: prulleman op 12 januari 2015, 12:12:41 PM
ik ben het hierboven helemaal mee eens. een misero  is enkel goed voor een heel kort trajectje waarop je niet eens de  moeite doet om te gaan zitten. maar we zitten ermee en spijtig genoeg hebben ze niet meer defecten, liefst erg genoeg om de veiligheid in het gedrang te brengen, dan konden we ze retour fabriek sturen zoals de fyra. de komende 30 jaar dus miserie met de misero >:(


Denk je nu werkelijk dat die broltrein het 30 jaar zal volhouden? Think again, ik geef de misero hooguit 10 jaar en dan zakt dat treintje van ellende door zijn eigen wielen.
MC

T03

Is de Duitse versie ven de Desiro beter ? Iemand op de hoogte ? Mvg.Marc
"I have a train riding in my brain"

centauri167

Ik dacht onlangs gelezen te hebben dat ze in het buitenland wel zouden voldoen, dat het voornamelijk de schuld zou zijn van de aanpassingen en het gebruik op verkeerde lijnen, is nu éénmaal een veredelde tram ...

Peter

Met uitzondering van het komfort is de Duitse versie beter.
Maar ze blijven heel onkomfortabel, met harde, smalle zitplaatsen. Wanneer ze dan ook nog eens voor lange ritten gebruikt worden (langer dan in Belgie) is het een ramp, voor je rug en zitvlak.
Maar, ja. daar waren ze eigenlijk niet voor gebouwd (net als hier in Belgie)
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

mijn oom werkt in de BN (Brugge), die ze bouwt voor Siemens. Daar werden ze al vanaf week 1 Miserio's genoemd

1 van de fouten die hij al lang zei:
-lichtere motor, maar het stel is wel zwaarder doordat er meer stoelen in geduwd zijn.
-Bij de 1e machines hebben ze stukken moeten afbreken want een rolstoel kon zelfs niet in een rijtuig.

bedoel... het zegt veel
Greetz

Thommy

Havoc

Citaat van: Michiel op 12 januari 2015, 08:00:03 AM
Nochthans blijkt men aan de Miseros gewerkt te hebben. De betrouwbaarheid van de deuren blijkt onder controle. Er zijn heel veel minder stellen met defecte deuren de laatste maanden. Op hol slaande wielen bij optrekken is ook uit de voeten. Ja, bij glad weer (nat, bladeren op spoor,...) en in bergop optrekken, dan hoor je het nog, maar dat deden de oude tweetjes dan ook.

Die tweetjes zijn dan wel technologie van 50-60 jaar geleden, niet de laatste nieuwe duitse spitstechnologie. Dat een museumstel dat doet tot daar aan toe (en heb ooit in een break gezeten waar bij het vertrek in Leuven de wielen zo hard doordraaiden dat in Veltem de vonken vanonder het stel vlogen gevolgd door noodremming) maar die zijn nog maar amper gerodeerd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

#29
Citaat van: Michiel op 12 januari 2015, 08:00:03 AM
RianAir lijkt hun inspiratibron te zijn geweest.


Voor alle duidelijkheid: ik run geen luchtvaartmaatschappij, Michiel ;D
Wat de zetels betreft, ik heb geloof ik nog maar een paar keer moeten rijden met die dingen. (Tussen Mechelen en Brussel, Brussel Charleroi, en Brussel Brugge). Wat de zetels betreft denk ik het volgende:

Bv in de BN' trams is dat een stalen gelast frame, met houten planken tussen. Daarop ligt een degelijk "kussen" waar je zacht op zit. In de Desiro's is het allicht hetzelfde probleem als bij de hermelijnen (vorige week mee naar school gereden om examen af te leggen: da's een stuk plastiek recht uit de spuitgietmachine waar ze een laagje stof hebben overgetrokken. Je zit gewoon op de harde plastiek!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum