Spoorspiralen

Gestart door Jurgen, 13 mei 2006, 17:14:33 PM

Tom

Ik vraag me af of het verstandig is om je baan nog bij je ouders te bouwen?
Als je ooit eens verhuist, en een modelbaan is ook niet in 1 dag gebouwd.
Of je plaatst een (of meer) vitriene kastjes om je model in te plaatsen en er toch kunnen van genieten, of je bouwt een modulaire baan, of je bouwt toch een vaste baan.
Tom

Jurgen

Ik weet het. Daar heb ik ook al aan gedacht.
Maar in het leven moet men keuzes maken en ik wil nu een baan maken. Vermits een eigen huis er nog niet meteen inzit begin ik nu al met een baan bij mijn ouders thuis. De ervaringen die ik nu opdoe zijn altijd bruikbaar. Moet ik mijn baan ooit afbreken heb ik toch al het plezier gehad om eraan te beginnen.
Een andere reden is dat ik het niet aankan van mijn modellen werkloos in een vitrine te zien staan. [:D] Ik kan mijn modellen natuurlijk niet allemaal laten rijden. Daarom wissel ik nu ook steeds opnieuw van modellen op mijn baan. Deze week rijdt dit model, volgende week weer een ander,...
Op dit moment rijden mijn treinen gewoon rondjes en dat begint na een goeie 13 jaar toch wel saai te worden. [}:)][xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Op dit moment rijden mijn treinen gewoon rondjes en dat begint na een goeie 13 jaar toch wel saai te worden. [}:)][xx(]

Dat kan ik geloven, mijn locs rijden analoog op een wel redelijke  grote enkelsporige ovaal, maar ik begin toch ook uit te kijken naar een dubelsporige digitale baan.
Tom

Jurgen

Ik heb een nieuw plan afgewerkt. Blij dat ik ben. [:o)]
Ik ge wel een nieuw draadje beginnen daarvoor, want op mijn nieuwe plan staat geen enkele spoorspiraal meer. Kwestie van niet off-topic te gaan in dit draadje. [;)]
Wel nog eventjes wachten, want ik moet de plannen nog eerst online plaatsen. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Laat maar komen. [;)]
Tom

Jurgen

Ze staan online in het volgende draadje:

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=2226

Reacties zijn daar ook welkom. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

EricVW

Spoorspiraal
Mijn diameter  spoorspiraal is 125 cm (enkel spoor)
En het werkt zeer goed
Ik moet 45cm hoogte overbruggen, dus 5 spiraal
En zelfs met lange treinen
Groetjes
Eric



quf

Als ik goed kan rekenen(?) bedraag het stijgingspercentage bij Eric afgerond 2,3% (2,935779 exact)

Frank






Gerolf

citaat:
Geplaatst door quf
afgerond 2,3% (2,935779 exact)
afrondings- of tikfout? [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

quf

@ Gerolf

Dat heb je natuurlijk weeral gezien... Natuurlijk was het een (domme) (tik?)fout. De Juiste warde was 2,29...

Frank