Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

goede verbinding maken tussen modules

Gestart door hapkin, 23 december 2014, 16:43:34 PM

mark7758

Ja. een paar foto's zie je hier. http://www.rogeville.be/blkinkempois.htm

En wie weet staan we in Genk. En dan ben je van harte welkom om er eens rustig naar te kijken.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske


hapkin

Mark als de baan in Genk komt te staan kom ik zeker kijken
Of staat de baan ook in kinkepois soms opgesteld... 

Hoi loebaske kan je ook wat meer uitleg geven bij deze foto.
ik weet niet goed wat ik zie op deze foto   :)

mvg steve

loebaske

Dat is waarover Mark & Cedric het hadden, om uw sporen op een stukje pertinax te solderen, als onderste laag gebruik ik 2m/m kurk om het geluid te dempen, daar boven leg ik 4m/m kurk waar de rails op komen en meteen dienst doet als berm, aangezien dit samen 6 m/m is leg ik tussen de overgang van de modulle 4m/m pvc plaatje met daarop de printplaat van 2m/m samen is dit ook 6 m/m
Lees dit even en het gaat stukken duidelijker zijn http://www.colsonit.be/foto/modulebouw3.pdf









hapkin

hoi loebaske

Dit is zeer goed en duidelijk uitgelegd, hier kan ik zeker mee verder :)
Maar ik heb toch nog een vraagje, het printplaatje dat je gebruikt ziet er uit als je spoor
Koop je dit zo of maak je dit ergens van...

mvg steve

loebaske

Dat is een volle printplaat en slijp ik met een slijpschijfje  volgens het voorbeeld, als je iemand kent die dit eventueel kan frezen of etsen is het nog mooier..

Herwig

vastgesoldeerde H0-sporen:       opletten voor spanning op rails:       H0-sporen kunnen omhoog of opzij gedrukt worden door bijvoorbeeld warmte van spots:      dus best ergens in 't spoor een sleufje slijpen (doorslijpen/-zagen) en met raillas of draadje terug verbinden.   Of stroomtoevoer voorzien naar de aparte spoorstukken.


mark7758

Citaat van: mark7758 op 08 februari 2015, 21:48:45 PM
Ja. een paar foto's zie je hier. http://www.rogeville.be/blkinkempois.htm

En wie weet staan we in Genk. En dan ben je van harte welkom om er eens rustig naar te kijken.
Ondertussen weten we zeker dat we op GENK staan. Je bent dus welkom om een rustig te komen kijken. (Op en onder de tafel  8) )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

loebaske

Zal daar zeker ergens onder of boven de tafel aanwezig zijn Mark....zal toch beter zijn achter de baan  ;) ;) ;)

Metpetergaathetbeter


mark7758

Het is geen vrouw. Je denkt verkeerd. (Hoop ik tenminste.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.