Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

LocoNet: wat we weten en wat we willen weten

Gestart door PeterC, 11 december 2014, 14:09:30 PM

PietB

Citaat van: PeterC op 12 december 2014, 20:48:17 PM
oa Uhlenbrock 63410
Dank voor de info Peter, ik kende deze niet.
Citaat van: PeterC op 12 december 2014, 20:48:17 PM
@Piet: ik wil absoluut niet onder je duiven schieten en wil graag nog veel van je LocoNet ervaringen horen (zien?
Geen enkel probleem Peter.
Ik voel me niet zo snel beledigd en dankzij jouw bijdrage wel weer een stukje wijzer.
En daar is dit forum toch voor.

grt Piet.

ERVIN

Ik stuur bijna al mijn wissels met de Uhlenbrock aan , 10 wissels per decoder , prima en zeer betrouwbaar ding hoor. ;)

PeterC

Is LocoNet dood?  Of enkel dit draadje?  :(
Groetjes, Peter


Geert

#18
Citaat van: PeterC op 20 maart 2015, 22:07:07 PM
Is LocoNet dood?  Of enkel dit draadje?  :(

Was bijna dood, maar van mijn kant nu plots springlevend. Ik ben nu al enkele maanden bezig om loconet in te lezen in een PIC µC. Dat lukte me nooit. Ik werd er gek van, waarom wist ik niet. Tot ik vandaag er achter ben gekomen dat ik de verkeerde poorten gebruikte voor seriële communicatie.  (PORTD6 en 7 i.p.v. en PORTC6 en 7   PIC 16F1519) ZO STOM!!!! Nu kan ik al het verkeer op het loconet inlezen. Ik kan eigenlijk al seinen, wissels enz... aansturen.  Nu nog zelf loconet data doorsturen. Zal wel lukken zeker...



EDIT 27/4: Zelf Loconet data doorsturen lukt ook al.  ;D

Nu moet er nog heel wat getest en mogelijk aangepast worden.


Geert






Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

jelle

http://www.locgeek.com/2012/10/diy-loconet-without-a-command-station/

Via deze link vond ik een schematje om extra power op het LocoNet netwerk te krijgen. Met in totaal ruim 30 IO modules van Hans de Loof ging er te vaak informatie de mist in. Met wat extra power op het netwerk was dat probleem opgelost.

Basis schema: http://www.dcc-mueller.de/loconet/lnpull_e.htm

Jelle.
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

PietB


jelle

Even voor de duidelijkheid, de link welke Piet geeft doet dus niet hetzelfde als de oplossing welke ik gebruik.

De laatste link zorgt voor extra power op de pinnen 1 en 6, de Mueller schakeling zorgt ervoor dat het daadwerkelijke LocoNet signaal versterkt wordt. En de basisschakeling maakt dan weer gebruik van de spanning welke op de pinnen 1 en 6 staat, en daar is de Locohubsupply weer goed voor... ;)
NS, MRDirect, Edits booster, LocoNet, besturing met eigen geschreven software in VB

PietB

Hoi Jelle,
De reden dat ik bij mij de locohubsupply heb toegepast was omdat de passieve locohubs welliswaar de spanning van de centrale doorgeven, maar bij gebruik van veel apparaten is de output van de centrale niet toereikend.
Dan kan een steuntje in de rug best aangenaam zijn.
En ik ben nog niet op het punt dat het loconet signaal te zwak wordt/is aangeland.

Vandaar dat ik deze melding er even bij zet.

grt Piet.

Ben

Hier een handregelaar als LocoNet toepassing: Uhlenbrock Daisy II.



Verkrijgbaar in de vorm van een complete LocoNet centrale, als losse draadloze regelaar en vast via een spiraalkabel zoals ik 'm heb aangeschaft, met een beetje zoeken voor de nette prijs van €118.

Gr, Ben.

Martin Welberg

Leuk ding die Daisy, maar op de een of andere manier wil die niet in combinatie met m'n digitrax spullen..

Ben

Misschien effe met de NL importeur Hobbytime bellen? Zitten in Almelo.

Gr, Ben.

Rangeerduivel

Citaat van: milocomarty op 09 juli 2015, 12:58:48 PM
Leuk ding die Daisy, maar op de een of andere manier wil die niet...

Mijn eerste echtgenote noemde ook zo...................................,klopt! ;D ;D

;)

Martin Welberg

Gelukkig is Daisy niet van mij  :P ;) Rij tegenwoordig met de iPhone

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juli 2015, 14:25:01 PM
Citaat van: milocomarty op 09 juli 2015, 12:58:48 PM
Leuk ding die Daisy, maar op de een of andere manier wil die niet...

Mijn eerste echtgenote noemde ook zo...................................,klopt! ;D ;D

;)
doet hij het ook niet ? Zou toch niet mogen volgens de afmetingen die jij laatst toonde ! :-\ ;D ;)

PietB

Ben, sluit je die Daisy op je IB aan?
Want ik zoek al een tijdje een losse regelaar die ism mijn IB de zaakjes kan regelen.
Moet je IB daar op software V2 staan?

grt Piet.