Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waarom men steeds voorzichtig moet zijn aan een overweg...

Gestart door dieselfreak, 29 november 2014, 12:16:20 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 30 november 2014, 13:19:56 PM
Ik denk dat de bestuurder in kwestie nog nooit op gladde wegen had gereden.

Dit filmpje is opgenomen in Rusland(Ural)
Aan het merk/model vd vrachtwagen(merk JELTZ) te zien is het ook een Rus.
Dus geen buitenlander
dwz,die mensen zijn ginder gewoon van op sneeuw en ijs te rijden,
Volgens mij glijdt hij gewoon een helling naar beneden,daar hij meende water op het wegdek te zien,
Maar het ging hier om een met zout bestrooide weg,waarvan het smeltwater opnieuw aangevroren was...
Men kan ,ondanks veel ervaring,toch nog eens voor verrassingen komen te staan.

;)


chef garde

Citaat van: Havoc op 30 november 2014, 13:38:23 PM
Zijn 2 dingen die me opvallen:
- er zijn geen barrieres aan die overweg. In rusland zijn er meestal van die metalen platen die de grond uitkomen om dit te verhinderen.
- hoe snel die goederenwagons stilstaan na de ontsporing. Russische treinen zijn meestal een goed stuk langer en zwaarder dan hier. Waren wel lege wagons, maar toch.

- een slagboom houdt het gewicht van een vrachtwagen niet tegen
- noodremming, de remleidingen zijn volgepompt met lucht, de remblokken worden door luchtdruk van de wielen weggeduwd.  Eens er ergens een lek in de leiding zit (in dit geval sprongen ze los door de ontsporing), ontsnapt de lucht uit de remleiding en gaan de blokken tegen de wielen.

Chrisrail

#17
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Havoc

Citaat van: chef garde op 30 november 2014, 14:12:15 PM
Citaat van: Havoc op 30 november 2014, 13:38:23 PM
Zijn 2 dingen die me opvallen:
- er zijn geen barrieres aan die overweg. In rusland zijn er meestal van die metalen platen die de grond uitkomen om dit te verhinderen.
- hoe snel die goederenwagons stilstaan na de ontsporing. Russische treinen zijn meestal een goed stuk langer en zwaarder dan hier. Waren wel lege wagons, maar toch.

- een slagboom houdt het gewicht van een vrachtwagen niet tegen
- noodremming, de remleidingen zijn volgepompt met lucht, de remblokken worden door luchtdruk van de wielen weggeduwd.  Eens er ergens een lek in de leiding zit (in dit geval sprongen ze los door de ontsporing), ontsnapt de lucht uit de remleiding en gaan de blokken tegen de wielen.

In rusland gebruiken ze niet enkel slagbomen :D Er komen gewoon stalen panelen de grond uit om te vermijden dat je tussen de slagbomen kan slalomen.

http://www.railforthevalley.com/latest-news/zweisystem/a-railway-crossing-that-means-business/
Met vakantie voor onbepaalde duur.

2012

Citaat van: janieburton op 30 november 2014, 12:24:04 PM
Citaat van: Chrisrail op 30 november 2014, 07:59:48 AM
Citaat van: Chrisrail op 29 november 2014, 14:42:49 PM
:-\

? ? ? ? ?

Wanneer een vrachtwagenchauffeur op gladde wegen tegen zo'n snelheid rijd, lijkt het inderdaad alsof hij denkt dat hij met
een computerspelletje bezig is in plaats van met een gevaarte van duizenden kilo dat toch niet zomaar stopt.
Dat was dan ook waar ik naar refereerde.
Natuurlijk is het ook zo dat meestal ook mensen die hieraan niks kunnen doen wel meegesleept worden in de miserie.

Op de video is de snelheid van die vachtwagen niet te bepalen.

Al eens op een weg vol met sneeuw en ijs gereden? Ik denk het niet, want dan zou je weten dat als je eenmaal begint te schuiven/glijden er geen stoppen meer aan is(als je geen abs hebt).

Wat mij opvalt is dat hij mooi recht vooruit blijft rijden misschien was de vrachtwagenbestuurder ook verblind door de zon.

t'is zo bewolkt als iets... verblind door de zon valt dus al af qua mogelijke oorzaken....

Fastfly

Al bij al, bevroren ondergrond of niet, roekeloosheid van de chauffeur of niet, hij heeft het was niet meer kunnen navertellen.
Wat betreft het moeten gewoon zijn om in die omstandigheden te rijden: in principe wel ja, maar zoek maar eens op youtube naar compilatie-filmpjes over de Russische rijstijl, dat zegt genoeg denk ik.  Als ik deze zo bekijk is dat een horrorland om rond te rijden ...

een voorbeeldje:
http://youtu.be/BQ0jKAt-Phc

SuSke

vandaar het grote succes van dash-cams in die regio's.  :(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

nederbelg

Sorry hoor, maar ik lach me kapot om die compilatie.
Dat zijn gewoon gekken daar.

Dave

mivc057

Als je dat maar weet. Was er vorig jaar in Siberië tijdens de zomer (+33°) en een groot deel reed er nog met hun nagelbanden !!  Je neemt er best de bus , is iets veiliger.

janieburton

#24
Citaat van: Fastfly op 01 december 2014, 09:11:30 AM
Al bij al, bevroren ondergrond of niet, roekeloosheid van de chauffeur of niet, hij heeft het was niet meer kunnen navertellen.
Wat betreft het moeten gewoon zijn om in die omstandigheden te rijden: in principe wel ja, maar zoek maar eens op youtube naar compilatie-filmpjes over de Russische rijstijl, dat zegt genoeg denk ik.  Als ik deze zo bekijk is dat een horrorland om rond te rijden ...

een voorbeeldje:
http://youtu.be/BQ0jKAt-Phc


Als ik dat bekijk lijkt het erop dat ze daar helemaal niet kunnen rijden.


Citaat van: SuSke op 01 december 2014, 10:24:50 AM
vandaar het grote succes van dash-cams in die regio's.  :(

Ginder verplicht omdat je anders gen verzekering krijgt.
 

B_Modelbouw

Niet kunnen rijden ... Zo veel beter is 't hier in België nu ook weer niet gesteld, als ik een week een camera in mijn auto zou zetten kan ik ook 't net vol zetten.

Afgelopen week sta ik voor de overweg ... Stoptrein komt voorbij en slagbomen blijven liggen, de persoon aan de overkant van de overweg kijkt naar de andere kant
ziet niets afkomen en steekt de gesloten overweg over, net overgestoken komt op 't andere spoor de direct voorbij gezoefd die vermoedelijk met vertraging vertrokken
is en op 't tegenspoor de tragere trein voorbij wil. Zo zie je maar, mensen hebben geen geduld en zijn kudde en gewoonte dieren. 
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Fastfly

om dit topic niet verder te vervuilen heb ik nog zo'n filmpje gepost in de 'Babbelhoek': Russische Roulette