Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Waarom men steeds voorzichtig moet zijn aan een overweg...

Gestart door dieselfreak, 29 november 2014, 12:16:20 PM

dieselfreak

Er kan namelijk altijd nog een trein komen, in dit filmpje 'made in Russia' wordt dit pijnlijk in beeld gebracht:

http://www.infobae.com/2014/11/24/1610791-video-impactante-accidente-un-camion-y-dos-trenes-rusia

De bestuurder van de vrachtwagen kan het wellicht niet meer navertellen...
MC

Fastfly

idd altijd oppassen.

Zou het ook niet kunnen dat deze chauffeur te laat gezien heeft dat de rode lichten brandden op de overweg en op het ijs is blijven doorschuiven ?  Het lijkt me dat hij op het einde nog probeerde te stoppen aan de schommelingen van de cabine te zien, maar hij zal het idd niet navertellen vrees ik.


liefhebber

Citaat van: Fastfly op 29 november 2014, 12:25:48 PM
idd altijd oppassen.

Zou het ook niet kunnen dat deze chauffeur te laat gezien heeft dat de rode lichten brandden op de overweg en op het ijs is blijven doorschuiven ?  Het lijkt me dat hij op het einde nog probeerde te stoppen aan de schommelingen van de cabine te zien, maar hij zal het idd niet navertellen vrees ik.

Ja, dat er ligt veel ijs, dat kun je zien aan de vrachtwagen die er na komt.
Ook hij is aan het slippen.
 

dieselfreak

MC

Kautenbach

oei, een lange glijpartij ???, je ziet de vrachtwagen al glijden... damn,, en ook die 2e .. dat heeft ie niet overleefd lijkt me, met die 2e trein vol geraakt :-\

Chrisrail

#6
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kautenbach

idd overleden.. nog een geluk dat die stalen bakken niet in de tegemoet komende trein zijn beland :-\

janieburton

Citaat van: Chrisrail op 29 november 2014, 14:42:49 PM
GAME OVER !!! :-\

Heel triestig dit voorval.

Maar je uitdrukking "Game Over" is naar mijn persoonlijke mening beneden alle peil.

Persoonlijk heb ik het gevoel dat je dit bekijkt als een videospelletje, dat je dit overlijden van de vrachtwagenbestuurder bekijkt als een banaliteit.

Bij een "Game Over" bij een videospelletje kan je terug herbeginnen.

Heb je al eens stil gestaan bij het persoonlijk leed van de familie van de vrachtwagenbestuurder.

Dat de vrachtwagenbestuurder het niet heeft overleefd weet je zo als je de beelden ziet maar ik denk dat het ook niet mooi zal zijn in de treinbestuurderscabine van de 2de trein die frontaal op de vrachtwagen is gereden, want ik ben bijna zeker dat er stukken van de vrachtwagencabine door het raam van de loc zijn gegaan.

Als de treinbestuurder geluk had heeft hij het overleeft en is hij gewond, maar als de stukken van die cabine de treinbestuurder heeft geraakt is de kans groot dat hij het ook niet meer kan na vertellen. 
 

Chrisrail

#9
.

http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dani

of de reaktie nu gepast dan wel ongepast ws, ga ik me even niet over uit spreken, maar het is en blijft een triest gegeven.

Toen ik 21 was en nog studeerde, is een goeie vriend van mij op bijna gelijkaardige manier omgekomen.  Dirk reed met zijn Mazda'tje  een overweg zonder slagbomen over, maar was verblind door de zon.  Hij zag de rode lichten niet en wer gegrepen door een aanstormende trein, en zowat 300 meter mee gesleurd, alwaar de trein uit andere richting hem weer greep.   

Met zo een achtergrond, bekijk je deze video wel lichtjes anders.   
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: Chrisrail op 30 november 2014, 07:59:48 AM
Citaat van: Chrisrail op 29 november 2014, 14:42:49 PM
:-\

? ? ? ? ?

Wanneer een vrachtwagenchauffeur op gladde wegen tegen zo'n snelheid rijd, lijkt het inderdaad alsof hij denkt dat hij met
een computerspelletje bezig is in plaats van met een gevaarte van duizenden kilo dat toch niet zomaar stopt.
Dat was dan ook waar ik naar refereerde.
Natuurlijk is het ook zo dat meestal ook mensen die hieraan niks kunnen doen wel meegesleept worden in de miserie.

Op de video is de snelheid van die vachtwagen niet te bepalen.

Al eens op een weg vol met sneeuw en ijs gereden? Ik denk het niet, want dan zou je weten dat als je eenmaal begint te schuiven/glijden er geen stoppen meer aan is(als je geen abs hebt).

Wat mij opvalt is dat hij mooi recht vooruit blijft rijden misschien was de vrachtwagenbestuurder ook verblind door de zon.

 

Chrisrail

#12
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Kautenbach

moh, volgens mij is het een hele lange, hele gladde, flauwe helling, volgens mij heeft die volgende vrachtwagen net zulke problemen.. en gaat het waarschijnlijk altijd goed en hobbel je rustig het spoor over, tot nu, en dan nog proberen te remmen, je ziet zn voorwielen schuin staan.. maar... dat is wat ik erin zie, t is voor meer manieren uit te leggen. ???

enfin, hoe het ook zij, erg tragisch, en idd hopelijk is de andere machinist er redelijk goed vanaf gekomen,

Havoc

Een russische vrachtwagenbestuurder die nog nooit op ijs gereden heeft lijkt me weinig waarschijnlijk. Het vriest daar toch iets meer dan bij ons. Met abs kan je blijven sturen, maar om sneller te stoppen helpt het niet veel en zeker niet altijd. Die slippende vrachtwagen erachter staat wel redelijk snel stil. Spijtig ongeluk en ik vrees dat het voor de bestuurder van de personentrein nog het ergste was.

Zijn 2 dingen die me opvallen:
- er zijn geen barrieres aan die overweg. In rusland zijn er meestal van die metalen platen die de grond uitkomen om dit te verhinderen.
- hoe snel die goederenwagons stilstaan na de ontsporing. Russische treinen zijn meestal een goed stuk langer en zwaarder dan hier. Waren wel lege wagons, maar toch.
Met vakantie voor onbepaalde duur.