Nieuws:

Nu in MSM 251 TEST: PIKO NS serie 1000 in H0 * PB Models ICRmh

Hoofdmenu

Meerdere centrales op 1 baan

Gestart door Geert, 13 november 2014, 16:28:12 PM

mivc057


Sattrickske

Waarom geen glazen zekering (type F) tussen de sporen en de centrale om te beveiligen tegen kortsluiting?

mivc057

Peter, de test is prima verlopen. Heb juist de richting van de diodes op de bruine draden moeten omkeren (?). Vraag mij niet waarom maar anders ging het niet. Een grote loc met zware sleep heeft enige moeite om feilloos door de secties te rijden. Waarschijnlijk trekt de loc een te zware ampèrage.In ieder geval bedankt voor de oplossing. Ik kan nu de andere rijbanen op dezelfde manier beveiligen. 

Geert

Het schema van Peter is het enige juiste. Mogelijk heb je de diodes op de bruine draad niet aangesloten zoals op Peter zijn schema.  Toch opletten met die diodes, er bestaat een configuratie , als je Peter zijn schema niet volgt, waarbij er wel een kortsluiting is bij de overgang op het middendeel. Gebruik bij testen toch liefst een glaszekering of een autolamp. (De meeste centrales hebben wel een kortsluitbeveiliging, maar ik weet niet wat deze doen als er plots een tegenovergestelde spanning op zijn uitgang staat ?)


Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB