Cros Marveillac (CFD Lozère), smalsporig door de Ardèche, H0m

Gestart door Jelle Jan, 02 november 2014, 21:05:47 PM

Stedahult

*geeft schouderklopje* bij gebrek aan de duim omhoog smiley
Mvh. Steef

Jelle Jan

#16
Dank jullie wel, allemaal!

Inmiddels zitten linksonder ook de deuren erin, deze komen uit de bouwdoos van station Krakow van Auhagen.



De leisteen is ook van Auhagen. In de fantastische serie over blauwe steen en zandsteen in Modelspoor Magazine is deze plaat in mijn herinnering ook genoemd in een kleine toegift over leisteen. Dit is een plaat die aan de einden 'gekarteld'  is, zodat  je eindeloos kunt verlengen. En dat was bij dit gebouw ook nodig.

Daken, nokken, goten, regenpijpen, het pleisterwerk en alle kozijnen zijn ook van Auhagen. In de kozijnen vervang ik echter de raamroeden door de kleinste latjes van Evergreen (0.25x0.5mm), om de juiste verdeling te krijgen.

Plankenplaat is in diverse plankbreedtes van Evergreen, voor de luiken in het grote huis 1.3mm en voor de garagedeuren 1.5mm bij een dikte van 0,5mm. Verder veel strip van Evergreen in allerlei diktes en breedtes, daarvan heb ik een flinke collectie op voorraad. Winkeliers vragen wel eens of er ook zo'n carrousel bij wil hebben thuis. ;D

De rest van de baan of het diorama bestaat nog helemaal niet, zelfs nog geen nauwkeurig ontwerp. Ik begin altijd graag met de huizen. Huidige idee: twee segmenten van 100x60cm, één in de lengte, de andere er haaks tegenaan, dus een L-opstelling 160 lang en 100 breed. Aan beide einden een fiddle yard toevoegen. Later wellicht uit te breiden tot een grotere baan.

Kautenbach

.....ik dacht al.... ik ken m ergens van ::) 8) ;D

heb je die kopdakpanneen van die onderste woning ook van auhagen?

Jelle Jan

De kopdakpannen zijn gefreubel met stukjes strip en ronde staf (onder aan de uiteinden) van Evergreen.


Pol

Citaat van: Jelle Jan op 03 november 2014, 18:05:55 PM
Ik begin altijd graag met de huizen.

Een gewaagde werkwijze, maar ik kan er ook wel bepaalde voordelen van inzien...
Je sfeertje zit alvast wel goed; doe zo voort!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Stedahult

Dat is makkelijker Pol, het meeste werk zit aan de gebouwen.
Pandje klaar, kan het op de baan/module en verder met scenery.
Mvh. Steef

krisds


Grote stomer

Heel mooi gemaakt, ik volg ook. En de voorbeeld foto's laten een heel mooi sfeertje zien