Cros Marveillac (CFD Lozère), smalsporig door de Ardèche, H0m

Gestart door Jelle Jan, 02 november 2014, 21:05:47 PM

Jelle Jan

Al enkele weken laat ik de vorderingen van mijn nieuwe project zien op een Frans forum. Ik wil jullie ook graag laten zien waar ik mee bezig ben.

Het voorbeeld is de metersporige lijn van Sainte-Cécile-d'Andorge naar Florac, die in 1968 is stilgelegd. Langs deze lijn heb ik de overweg van Cros Marveillac uitgezocht:

Een gezellig plekje met links van het spoor een baanwachtershuisje en rechts een natuurstenen woonhuis (zie de tweede foto), daar tussenin een tunnel met deuren. De spoorlijn is dus al lang verdwenen, en de weg is enkele jaren geleden sterk verbeterd, o.a. door op dit punt het dal vol te storten om de scherpe knik kwijt te raken. De nieuwe weg ligt rechts buiten beeld. Zie daartoe Google Maps:
https://maps.google.fr/maps?hl=fr&ie=UTF8&ll=44.289045,3.810003&spn=0.001509,0.002961&t=k&output=classic&dg=brw

Ik ben begonnen met het baanwachtershuisje, geheel gebouwd uit polystyreen (en een stukje Vivak voor de beglazing):

Dit huisje is inmiddels klaar, met uitzondering van de weathering van gepleisterde wanden en dak:

Het natuurstenen huis is in aanbouw, hier een prille foto:

Met wat meer detail en een laagje verf:

Het gebouw wordt links en rechts in een helling ingebouwd, daarom is de detaillering niet helemaal tot onderen doorgevoerd. De weg voor het huis ligt in een helling, daarom zitten de deuren links hoger dan de garagedeuren rechts.

Intussen is het huis al weer iets verder, de huidige status:

Achter de Citroën vrachtwagen ontbreken nog twee deuren en het dak mag nog wat weathering krijgen. Daarna ga ik aan de slag met het tunnelportaal...

centauri167

heel chique gedaan, alleen zou ik de gebouwen nog wat verouderen, want nu zien ze er echt te nieuw uit, toch tov de originele foto's

wou alvast dat ik zo'n kunstwerkjes kon maken, wacht met veel ongeduld op de vorderingen, laat de foto's maar komen

PeterC

Jelle Jan,

Een kunstenaar aan het werk!  Prachtig!

Toon ons (fotogeile modelspoorders) veel meer van dat!
Groetjes, Peter

sdz1976

https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

doomslu

Amaai, dat is knap werk.
We kunnen niet wachten om het vervolg te zien.  :P
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

PeterVG

Geweldig project.
Heel mooie werkjes die je reeds kan tonen.
Net als de forumgenoten ben ik zeer benieuwd naar het vervolg van dit project.
Wat is het uiteindelijke doel, een baantje of een diorama.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Zeer mooi gedaan. De beide huizen zijn heel zorgvuldig gebouwd en geven de typische sfeer weer. Proficiat.
Welke muurplaat heb je gebruikt voor het natuursteen gedeelte van het tweede huis? of heb je dat zelf gegegraveerd?
Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Roderik

Dat wordt een mooi en sfeervol baantje! Heel mooie gebouwen. Amai!
Always be modelling!

philippe_007

Kautenbach

geweldig mooi, ook het thema natuurlijk enorm aansprekend, geef eens een uitgebreide bouwbeschrijving van de bebouwing en van je baan, ben erg benieuwd, (welke materialen/fabrikanten ect ect) ik volg je op de voet vanaf nu ;D ;)

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

Catje

Schitterend gedaan,
hier is een vakman aan het werk.
Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Blijf dit draadje volgen.

Willy