Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

voorkant 77'er

Gestart door Stieven76, 29 oktober 2014, 22:29:08 PM

Stieven76

Misschien een domme vraag maar wat is nu juist de voorkant van een 77 loc?
Bij de mijne kijkt de bestuurder over de korte huif. Maar als ik bv bij de foto's van Erwin zie dan zie ik ze ook met de lange huif naar voor rijden.
Ik wil langs 1 kant de koppeling verwijderen en de imitatie koppeling monteren. Maar dan liefst aan de juiste kant  ;D
Al vermoed ik dat het bij mij aan de korte kant zal mogen, anders rijd mijn bestuurder verkeerd  ;)

Kees-Jan

Maakt niets uit.

Als de lange huif altijd voor zou moeten zitten dan zou er overal weer een draaischijf moeten komen.

En dat figuurtje kun je zo omdraaien by the way als je de lok open maakt.

Stieven76

Merci Kees-Jan. Dan laat ik hem zo zitten en rijdt hij bij mij dus met de korte kant naar voor  ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 29 oktober 2014, 22:43:02 PM
Merci Kees-Jan. Dan laat ik hem zo zitten en rijdt hij bij mij dus met de korte kant naar voor  ;)
zo rijden die 77 altijd met de korte huif naar voor,staan met hun lange neus steeds naar elkaar gericht al dan niet met een derde loc als versterking er tussenin

Groeten Peter ;)


D_Loc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 oktober 2014, 22:47:23 PM
Citaat van: Stieven76 op 29 oktober 2014, 22:43:02 PM
Merci Kees-Jan. Dan laat ik hem zo zitten en rijdt hij bij mij dus met de korte kant naar voor  ;)
zo rijden die 77 altijd met de korte huif naar voor,staan met hun lange neus steeds naar elkaar gericht al dan niet met een derde loc als versterking er tussenin

Groeten Peter ;)
Volgens mij was dat alleen verplicht voor ritten naar Nederland en/of Duitsland.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Metpetergaathetbeter

Citaat van: D_Loc op 29 oktober 2014, 22:58:42 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 oktober 2014, 22:47:23 PM
Citaat van: Stieven76 op 29 oktober 2014, 22:43:02 PM
Merci Kees-Jan. Dan laat ik hem zo zitten en rijdt hij bij mij dus met de korte kant naar voor  ;)
zo rijden die 77 altijd met de korte huif naar voor,staan met hun lange neus steeds naar elkaar gericht al dan niet met een derde loc als versterking er tussenin

Groeten Peter ;)
voor ritten naar Nederland en/of Duitsland.
ik had dit vergeten toevoegen na iets veranderd te hebben  ;)

Klaas Zondervan

Bij een dieselloc van dit model wordt de lange huif als voorkant beschouwd. Maar qua aandrijving is de loc symmetrisch, hij kan net zo makkelijk achteruit rijden.
Machinisten rijden graag met de korte huif voor, dan hebben ze beter uitzicht over de baan. De loc rijdt dan eigenlijk achteruit. En om het nog verwarrender te maken, op de stuurtafel waar hij dan zit moet de machinist de richtingschakelaar toch op vooruit zetten. Bij deze locs, en ook bij elektrische locs, is vooruit de richting waarin de machinist kijkt als hij recht achter de stuurtafel zit.