Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

LS 1802 Analoog licht brandt niet

Gestart door Olivier77, 29 september 2014, 22:00:18 PM

dani

ze willen gewoon NIET luisteren, Rudy....    ze gaan allemaal koppig door op de digitale weg.

Ik heb het op gegeven, ik doe al ni meer mee.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Stilte in de zaal....zou het dan toch doorgedrongen zijn?  ;D

;)

janieburton

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2014, 14:24:35 PM
Citaat van: janieburton op 30 september 2014, 13:45:55 PM
Is dat niet de eerste versie? De versie waar je verplicht een esu decoder moet in plaatsen; met een andere decoder werken de lichten niet correct?

Hij wordt door LSModels ook verkocht mét daarvoor geprogrammeerde decoder erin,
Dan zit op de verpakking een klein stickertje met "WEKOMM DIGITAL" erop.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen,maar de kans is groot dat het met een gewone 21pins decoder ook niet lukt,net zoals je bvb een speciaal geprogrammeerde decoder nodig hebt voor de HLE 12,21en27 van LSModels.
Maar dat heeft allemaal niets te maken met de vraag die Olivier77 stelt,
zijn lichten branden niet in ANALOOG bedrijf!

;)

Als ze bij digitaal branden en niet bij analoog dan is er iets grondig mis op de printplaat, ik zou zeggen "return to sender" en dat ze het daar oplossen bij LS.
 

Rangeerduivel

Blijkt nog maar eens dat je post 1 niet goed gelezen hebt!
Olivier heeft de loc tweedehands gekocht,
dwz;geen faktuur,geen kassaticket en geen garantie,dus daar gaan ze bij LSModels eens goed mee lachen...
Zelfs aan een rekeninguittreksel hebben ze geen boodschap.

Ik denk te weten waar hij de loc vandaan heeft(vermoeden) en als dat klopt,moet je zelfs daar niet met garantie-eisen afkomen

;)

bellejt

ik heb hier het originele AC model voor mij liggen.Is lsmodels 1860 (12712).Origineel geleverd zonder decoder.

Ik heb er zelf een Esu lopi v4.0 ingebouwd.Simpel want enkel blindstekker eruit en decoder 21 pins erin.Dan programmeren met Esu file om de functies te activeren.Je hebt dan F0-F7 ter beschikking.Zover digitaal gedeelte.
Geprogrammeerd met locprogrammer en daar staat onder analoge modus wel degelijk dat je de verlichting kan uitzetten als er analoog word gereden.

Als de blindstekker blijft zitten dan moet je de lichtfuncties aktiveren met een magneetje.NIET in digitale modus.Dat neemt de decoder over.

Ik herhaal : vermits de loc tweedehands is gekocht zou het dus best kunnen dat de verkoper gerommeld heeft met de CV's en de verlichting heeft afgezet in de decoder.Dan zal deze nooit branden in analoge modus maar wordt wel aangestuurd in digitale modus omdat dat totaal andere CV's zijn.

Indien nodig wil ik wel eens een testje doen want heb nog een oude Marklin analoge trafo hier voor testdoeleinden.

Rangeerduivel

Citaat van: bellejt op 30 september 2014, 15:57:39 PM

Ik herhaal : vermits de loc tweedehands is gekocht zou het dus best kunnen dat de verkoper gerommeld heeft met de CV's en de verlichting heeft afgezet in de decoder.Dan zal deze nooit branden in analoge modus maar wordt wel aangestuurd in digitale modus omdat dat totaal andere CV's zijn.

Indien nodig wil ik wel eens een testje doen want heb nog een oude Marklin analoge trafo hier voor testdoeleinden.

Johnny,
Deze uitleg klinkt heel redelijk,
Olivier vermeldt echter niet of het bij hem om een AC of een DC model gaat,
Wij gingen er tot dusver van uit dat het DC was.
mijn kennis gaat niet ver genoeg om te weten of de prints in de loc bij AC en DC dezelfde zijn,zo ja,dan zou het kunnen kloppen!

;)

bellejt

ff wachten  tot Olivier terug is en dan zien we allen samen verder.

krispy

Citaat van: Rangeerduivel op 30 september 2014, 16:09:40 PM

mijn kennis gaat niet ver genoeg om te weten of de prints in de loc bij AC en DC dezelfde zijn,zo ja,dan zou het kunnen kloppen!


Daar kan ik U gemakkelijk op antwoorden , de printjes zijn dezelfde

Het eenige verschil zit hem in de verbindingen naar de print , de beide kanten van de wielen gaan naar 1 aansluitpunt  en het andere aansluitpunt is voor de sleper ;)
voor de rest denk ik cv's die niet correct staan

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

bellejt


Klaas Zondervan

Wat doen de CV's er toe, als er geen decoder in zit?

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Dat dacht ik echter ook,
Er van uitgaande dat Olivier bedoelt met 'analoog',het rijden is met een brugje,dus zonder decoder.
Mij maak je niet wijs dat de CV waarden die je ingeeft ergens elders in de loc blijven 'hangen,er is daar trouwens niets,alles wordt gewoon rechtstreeks doorverbonden door een brugje.
De CV waarden die je ingeeft gaan enkel naar de decoder,NIET naar de loc

In mijn vorige post ging ik van het standpunt uit dat,
1)ik niets van Marklin afweet,
2) er ook op een analoge baan kan gereden worden met een decoder

;)

bellejt

als het met het bruggetje (blindstekker) is dan is het vermoedelijk de magneetschakelaar die niet goed werkt of heeft Olivier de verkeerde kant van de magneet gebruikt.Hiervoor kan ik wel een scan doen van de handleiding.

Een loc met digitale decoder kan meestal zonder problemen op een analoge baan.De decoder detecteerd dat meestal zelf en gaat naar analoge modus.Dan zijn wel de meeste functies niet aanstuurbaar.

Olivier77

Een goede late middag,

Het gaat om een 2rail lok.
Het lukt mij inderdaad niet om met een magneet de lichten aan te krijgen.
Volgens de gebruiksaanwijzing moet je als er geen decoder inzit maar de gewone brugstekker de lichten
regelen door gebruik van een magneet.
Wie heeft dit al gedaan en hoe is mijn vraag. Ging dit ook vlot ?
Dat de lichten in orde zijn weet ik , met een decoder branden ze wel.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

bellejt

de schakelaar is wel poolgevoelig.Staat beschreven in de handleiding.Stond er van deze loc ook geen artikel in MSM ? Als je wil scan ik dat deel eens en stuur het je door via mijn privemailadres.Te vinden op mijn website.