Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

LS 1802 Analoog licht brandt niet

Gestart door Olivier77, 29 september 2014, 22:00:18 PM

Olivier77

Een goede avond,
Ik heb deze deze lok tweedehands gekocht.
Alleen branden de lichten niet.
Ik heb geprobeerd met een magneet om volgens de gebruiksaanwijzing de lichten aan te krijgen maar
het lukt mij niet.
Met een decoder branden de lichten wel.
Iemand enig idee of tip, ik lees het graag.
Het betreft wel het model van de huidige nieuwe type 18 lok.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

ceuleer

Met een decoder kan je ook analoog rijden, en als de cv voor analoog rijden goed is ingesteld, dan branden de lichten ook.

Grz,
Gunter

bellejt

mss staat dat uitgeschakeld in de decoder.Je kan dat nl programmeren.

dani

hebben jullie de eerste post gelezen ?   met een decoder werkt het wel, tikt Olivier.

Dus ik vermoed dat het enkel is wanneer hij analoog rijdt zonder decoder.
En dan gaat er bij mij een lichtje branden...  (helaas niet dat van de lok blijkbaar)

Ollie, check eens of in de "dummy plug" die je in de lok steekt als je de decoder er niet in hebt, of daar de brugjes gesoldeerd zijn die voor de verlichting zorgen ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Ik heb het machien zelf niet, maar ergens wel een DEEL van de gebruiksaanwijzing gezien. En daar staat inderdaad iets over magnetisch uitschakelen. Heb je de complete manual? Blijkbaar is die ook in verschillende configuraties te krijgen.

SuSke

Inderdaad Huugooke, was die 1802 niet die reeks voor de NMBS-medewerkers met "beperkte" mogelijheden ??


Nier schieten als ik het verkeerd voor heb, ik weet het op de duur ook niet meer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Nee Suske,
De vereenvoudigde versie voor NMBS personeel was de 1801².
De 1802² is de 'gewone' versie(zoals ik er één heb) en die heeft,via een aangepaste decoder alle lichtfunkties.
De print van de 1801² kan ook aangepast worden ,maar dat is dan tegen een meerprijs van +/- 50€.

En wees gerust,wij schieten zo rap niet(meer),en zeker niet op je nieren! :D :D

;)

bellejt

in een decoder van esu kan je instellen dat de lichten uitstaan bij analoog rijden.Is dus een totaal aparte instelling dan digitaal rijden.En heb de eerste post goed gelezen hoor.Vermits de loc tweedehands is gekocht zou dat dus wel zeker het geval kunnen zijn.Mss de loc eens aan de locprogrammer hangen en uitlezen.Heb de mijne hier niet bij de hand dus kan ik het momenteel niet zien welke CV daar mee gemoeid is.

Huugooke

#8
OK, je hebt de gebruiksaanwijzing.

Dit gevonden:
http://cooltrain.be/laatste-nieuws/87-reeks-18-van-ls-models-ho.html

in de tekst staat dat analoog de lichten te schakelen zijn met een KRACHTIGE magneet.

Klaas Zondervan

Citaat van: Huugooke op 30 september 2014, 11:43:44 AM
in de tekst staat dat analoog de lichten te schakelen zijn met een KRACHTIGE magneet.
Ik lees het toch iets anders. Er staat dat je de sluitlichten kunt schakelen met een magneet. Daaruit kun je afleiden dat de frontseinen gewoon met de rijrichting meeschakelen.
Een echte handleiding heb ik nog niet kunnen vinden.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 september 2014, 12:01:12 PM
Citaat van: Huugooke op 30 september 2014, 11:43:44 AM
in de tekst staat dat analoog de lichten te schakelen zijn met een KRACHTIGE magneet.
Ik lees het toch iets anders. Er staat dat je de sluitlichten kunt schakelen met een magneet. Daaruit kun je afleiden dat de frontseinen gewoon met de rijrichting meeschakelen.
Een echte handleiding heb ik nog niet kunnen vinden.

Zo staat het er inderdaad Klaas,
Ik denk niet dat het mogelijk is bij analoog rijden om de FRONTLICHTEN aan en uit te schakelen,dus het probleem van de vraagsteller zal wel ergens anders liggen.
Aangezien de lichten MET een decoder wel branden  denk ik eerder aan het antwoord van Dani in post 4

Misschien eens met een brugje uit een andere loc proberen...?

;)

bellejt

zodra ik thuis ben vanavond neem ik de handleiding eens ter hand en kijk ik eens in de loc.Ik heb nl deze loc in originele digitale uitvoering met decoder.Zal ook eens in de settings van de locprogrammer kijken.Anders moet Olivier maar eens afspreken.Dacht dat hij niet ver van mij woonde.

OlivierV

Citaat van: bellejt op 30 september 2014, 12:27:40 PM
zodra ik thuis ben vanavond neem ik de handleiding eens ter hand en kijk ik eens in de loc.Ik heb nl deze loc in originele digitale uitvoering met decoder.Zal ook eens in de settings van de locprogrammer kijken.Anders moet Olivier maar eens afspreken.Dacht dat hij niet ver van mij woonde.
Ik ben de Olivier die niet ver van jou woont. ;) Deze Olivier heeft geen 1802. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Is dat niet de eerste versie? De versie waar je verplicht een esu decoder moet in plaatsen; met een andere decoder werken de lichten niet correct?
 

Rangeerduivel

#14
Citaat van: janieburton op 30 september 2014, 13:45:55 PM
Is dat niet de eerste versie? De versie waar je verplicht een esu decoder moet in plaatsen; met een andere decoder werken de lichten niet correct?

Hij wordt door LSModels ook verkocht mét daarvoor geprogrammeerde decoder erin,
Dan zit op de verpakking een klein stickertje met "WEKOMM DIGITAL" erop.

Ik kan het niet met zekerheid zeggen,maar de kans is groot dat het met een gewone 21pins decoder ook niet lukt,net zoals je bvb een speciaal geprogrammeerde decoder nodig hebt voor de HLE 12,21en27 van LSModels.
Maar dat heeft allemaal niets te maken met de vraag die Olivier77 stelt,
zijn lichten branden niet in ANALOOG bedrijf!

;)