Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

reeves

Idd, de seinen zitten mee in koploper programma en worden automatisch gestuurd naargelang de gekozen rijweg. Is super om te zien.
Is wel een beetje zoeken om alles juist te krijgen maar de voldoening is temeer als het uiteindelijk werkt.
Baan kan volledig automatisch rijden maar ik rij meestal semi automatisch wat wil zeggen, ik kies een trein van in de eerste zeven blokken van het schaduwstation, deze doet dan auto z'n toerke om uiteindelijk terug te keren naar het schaduwstation, duurt een kleine 10min. Daarna of terwijl vorige trein rijd kan ik uiteraard een tweede of derde of.... Trein laten meerijden op de baan, maar ik rij meestal met een drie a viertal treinen samen is veel mooier dan 15 treinen die op elkaar moeten wachten.

Groet Tom

reeves


chef garde


reeves


Svendw

Kmoet nog is komen kijke precies!
Ho NMBS tijdperk V en VI met uitschieters in DC 2rail - ESU ecos2 - Koploper.
The Book Of Souls World Tour freak 😎

reeves

Beetje verder gedaan, vooral groen































Stieven76

Wederom knap!
Hoe heb je dat sint andrieskruis en onderbord gemaakt? Heb ook zo een nodig  ;D

reeves

Opt werk afgeprint op dik papier  :D, stuur me Pm met email ik stuur het u door

Groet Tom

bollen neus

Citaat van: reeves op 03 april 2016, 17:16:30 PM
Opt werk afgeprint op dik papier  :D, stuur me Pm met email ik stuur het u door

Groet Tom

En tis te hopen dat we niet teveel afval vinden van jou bezoek op mijn werk hé?
Den Eric.

reeves

Nee Eric ,

Papierkes van de koeken in de vuilbak, nen tak die ik wel eens kon gebruiken als stam meegenomen en twee schelpjes die ons Kato had gevonden in de grote zandbak  ;)

bollen neus

Bedankt hé Tom ;)
Den Eric.

TBCédric

Tom, het ziet er weer geweldig uit!

Een nieuw en knap stukje scenery dat prachtig en naadloos overgaat in de al geplaatste scenery.
De C-rails zijn echt onherkenbaar bij het siloterrein ;) 
Heeft het veel moeite gekost om er extra ballast over de prefab te doen, zonder dat deze de treinen hindert?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

reeves

Dat valt mee, je moet natuurlijk niet te veel bovenaan strooien, maar voor ik alles verlijm neem ik een wagonnetje en ga met een lichte druk op de wagon bovenaan over de geballaste sporen, de steentjes die in de weg zitten worden door de flens weggeduwd.
De sporen op het silo terein zijn bewust niet roest gedaan omdat er meer stof rondvliegt da wa anders, kijk maar ff op foto's van de CCB site waar ik inspiratie haalde.

Rond de site komt nog hekwerk, de sporen tot aan het hekwerk worden wel geroest alsmede de sporen van de overweg en tussen de stukken groensel. Het spoor naar de site wordt gedaan zoals de sporen op de baan.

Natuurlijk kan het zijn dat er wel eens een steentje wordt vergeten maar dan krijg je een zeer leuk effect nl het "doenk-doenk" van de assen op die plaats zoals je in het echt ook hoort als een trein passeert op een stuk waar twee sporen aan elkaar liggen.

In m'n filmpje kan je dit zelfs horen, filmpje van de graantrein

Groet Tom

OlivierV

Tom, weer mooie evolutie, enkel die dennen tussen de wissels op het siloterrein zou ik weglaten, dat oogt niet zo realistisch, voor de rest ziet het er weer knap uit.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

niko

Prachtige foto's Tom
DE silo laadstation is inderdaad een verbetering, een mooie aanvulling bij de rest van de baan ;)
mvg Niko