Ervaringen met de Belgische detailhandel!

Gestart door Havoc, 11 augustus 2014, 12:23:53 PM

Gerolf

Wisselstukken voor toestellen verkoopt men gewoon niet (graag) aan "handige" particulieren.
Het is voor de fabrikant veel interessanter om er een "erkende technieker" aan te laten werken.

Als je zo'n technieker kent, geraak je ineens wel aan vanalles (knoppen voor onze kookplaat bijvoorbeeld)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Gekste dat ik meegemaakt heb is met Philips. Na een kwartier aan de telefoon vroegen ze me of ik de productsheet kon doorsturen van dat toestel want dat ze het niet kenden. Was nog met de fax, voor internet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janieburton

Citaat van: Gerolf op 06 december 2014, 11:01:48 AM
Wisselstukken voor toestellen verkoopt men gewoon niet (graag) aan "handige" particulieren.
Het is voor de fabrikant veel interessanter om er een "erkende technieker" aan te laten werken.

Als je zo'n technieker kent, geraak je ineens wel aan vanalles (knoppen voor onze kookplaat bijvoorbeeld)

Als ze nog een erkende technieker in dienst hebben en als ze nog een technische dienst hebben dan gebruiken sommige bedrijven werken met het begrip "no service" of "out of service" na enkele jaren ttz ze hebben nog de stukken liggen maar willen het toestel niet meer repareren omdat het zogezegd "veroudert is.

SirGresley

Ik heb ook al geregeld "last" gehad met pakjes en magazines.
Mijn ouders kijken geregeld naar de post, ze wonen vlakbij, of soms de buren..
Misschien een oplossing:
http://www.free-time.be/shops/tuin/tuindeco/brievenbussen/detail/pakketbrievenbus-allux-800/

Niet goedkoop maar wat anders?
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

janieburton

Citaat van: SirGresley op 08 december 2014, 13:47:14 PM
Ik heb ook al geregeld "last" gehad met pakjes en magazines.
Mijn ouders kijken geregeld naar de post, ze wonen vlakbij, of soms de buren..
Misschien een oplossing:
http://www.free-time.be/shops/tuin/tuindeco/brievenbussen/detail/pakketbrievenbus-allux-800/

Niet goedkoop maar wat anders?

Hallo,

Wat doe je als je in een rijhuis woont?

Je mag dit niet op de stoep plaatsen en in principe mag je zelfs aan een rijhuis geen brievenbus aan de gevel hangen, want die kan een obstakel vormen(ik denk hier aan slechtziend mensen)

En als men moet aftekenen voor ontvangst van een pakje moet je toch naar het postkantoor.

SuSke

Citaat van: janieburton op 08 december 2014, 23:20:11 PM
...Je mag dit niet op de stoep plaatsen en in principe mag je zelfs aan een rijhuis geen brievenbus aan de gevel hangen, want die kan een obstakel vormen(ik denk hier aan slechtziend mensen)...

Vertel dat dan maar aan de inspecteurs van de post die komen controleren of je brievenbus conform de steeds veranderende normen voldoet en je adres blokkeren als dat niet het geval is.
Dan moet je een brievenbus aan de gevel hangen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

janieburton

Citaat van: SuSke op 08 december 2014, 23:34:13 PM
...Je mag dit niet op de stoep plaatsen en in principe mag je zelfs aan een rijhuis geen brievenbus aan de gevel hangen, want die kan een obstakel vormen(ik denk hier aan slechtziend mensen)...

Vertel dat dan maar aan de inspecteurs van de post die komen controleren of je brievenbus conform de steeds veranderende normen voldoet en je adres blokkeren als dat niet het geval is.

Kijk dan eens je gemeente/politiereglement op na(verkrijgbaar bij de politie of gemeente/stadhuis), meestal staat er ergens dat men geen hinderlijke obstakels aan de gevel mag plaatsten/vastmaken.

Heb ooit in een appartementsblok gewoond waar de brievenbussen niet conform waren(de onderste bussen stonden te laag), post dreigde ook maar er is nooit iets van gekomen

Nighttrain

Citaat van: janieburton op 09 december 2014, 00:00:47 AM

Kijk dan eens je gemeente/politiereglement op na(verkrijgbaar bij de politie of gemeente/stadhuis), meestal staat er ergens dat men geen hinderlijke obstakels aan de gevel mag plaatsten/vastmaken.

Heb ooit in een appartementsblok gewoond waar de brievenbussen niet conform waren(de onderste bussen stonden te laag), post dreigde ook maar er is nooit iets van gekomen

Heb het ooit gevraagd aan een ex-klasgenoot, die nu bij de post werkt, omdat wij (appartementsgebouw van 5 woningen) ook zo'n melding hebben gehad, en die wist me te zeggen dat ze niets kunnen doen vanaf dat er meer dan 3 woningen zijn, omdat je anders een veel te brede lijn brievenbussen moet gaan zetten.
Mvg,

Steven De Baets
aka The Nighttrain

SuSke

Dat was dan de reden waarom ik op een gegeven moment wel naar de post kon lopen omdat de postbode onze brievenbus te klein vond en omdat hij door zijn oversten in het gelijk werd gesteld.
Enige oplossing: een brievenbus aan de geven net als alle anderen met een oude deur in hun gevel. Een hele straat vol met "reglementaire" brievenbussen tegen de gevel en geen politieagent die ook maar iets rept over her "gemeente/politiereglement".
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026

janieburton

Citaat van: SuSke op 09 december 2014, 10:49:58 AM

Dat was dan de reden waarom ik op een gegeven moment wel naar de post kon lopen omdat de postbode onze brievenbus te klein vond en omdat hij door zijn oversten in het gelijk werd gesteld.
Enige oplossing: een brievenbus aan de geven net als alle anderen met een oude deur in hun gevel. Een hele straat vol met "reglementaire" brievenbussen tegen de gevel en geen politieagent die ook maar iets rept over her "gemeente/politiereglement".

Omdat ze het oogluikend toelaten, ze weten ook hoe "onnozel"(sorry postmannen en vrouwen) ze bij de post kunnen zijn.

Nu als daar één slechtziende tegen loopt en hij doet aangifte zullen ze misschien in actie schieten

SuSke

Als die "slechtziende" tegen de bus aanliep dan was hij al in 27 keldergaten gevallen, over 38 dorpels gestruikeld en tegen evenveel raamdorpels gelopen.

Zo'n vaart zal het met de "obstakels" aan de straatzijde dan ook wel niet lopen zeker

janieburton

Citaat van: SuSke op 09 december 2014, 15:23:05 PM
Als die "slechtziende" tegen de bus aanliep dan was hij al in 27 keldergaten gevallen, over 38 dorpels gestruikeld en tegen evenveel raamdorpels gelopen.

Zo'n vaart zal het met de "obstakels" aan de straatzijde dan ook wel niet lopen zeker

Dan ligt je straat er zeer erbarmelijk bij :o de kans dat hij valt over een fiets is groter.

Nu ja in mijn straat hangt er een "joekel" van een bus aan en gevel misschien fixeer ik me te veel op die "bus". ;)

Havoc

Brievenbussen zijn hier geen probleem. De stoep is ook redelijk goed in orde. Enig probleem is de hondedinges en werven die vanalles overal laten rondslingeren.

Voor die met meer ervaring met bestellen in China: is het normaal dat die pakjes via Canada gaan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

centauri167

Vaak worden die gewoon via de reguliere post verstuurd en kijkt men hoe dat het goedkoopst is. Bv. in bulk naar Canada en daar dan individueel versturen via de post. Zo'n constructies zijn in de logistiek heel normaal.

Rangeerduivel

Vrijdagvoormiddag iets gekocht op Ebay bij een Belgische webwinkel,
betaald met Paypal,en zaterdagmiddag stond de postbode er mee aan de deur.
Het kan niet altijd negatief zijn..!

;)