Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Märklin 39008 H0 : zichtbaar kolenverbruik Youtube video

Gestart door eve, 25 juli 2014, 11:29:53 AM


doomslu

Leuk, maar er zijn twee vragen die bij me opkomen:

1. Hoe ver gaan we nog met dergelijke fratsen?
2. Hoe ver willen we gaan, en wat willen we er voor betalen?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Citaat van: doomslu op 25 juli 2014, 11:33:40 AM
Leuk, maar er zijn twee vragen die bij me opkomen:

1. Hoe ver gaan we nog met dergelijke fratsen?
2. Hoe ver willen we gaan, en wat willen we er voor betalen?  ;)

Fratsen is idd het juiste woord. Voor mij is de toegevoegde waarde grosso modo nihil dus ik geef nog geen halve eurocent voor die ongein. Dat de heren modeltreinfabrikanten in de eerste plaats maar eens zorgen dat hun modellen correcter zijn, dat vind ik belangrijker dan al die onnozele gadgets.
MC

PietB

Ik ben vanaf 1963 een Märklin fan, maar dit is inderdaad te gek voor woorden.
Sinds Märklin in handen is gevallen van investeerders die geen binding hebben met de spoorhobby en alleen maar er op uit zijn het maximale rendement uit hun investering te krijgen zullen we meer van dit soort uitwassen gaan meemaken, is mijn vrees.
Zo langzamerhand zijn ze in Göppingen compleet de weg kwijt.
De geldschieters zullen de produktontwikkelaars onder druk zetten om met quick-wins zo snel mogelijk geld te genereren.

En er zijn natuurlijk altijd liefhebbers voor dit soort ongein.
Voor mij valt dit in de zelfde categorie als waar modellen met geluid in vallen (persoonlijke mening, hé).

grt Piet.

dieselfreak

Piet, ik ben het helemaal met je eens, terug naar de eenvoud. Voor mij is less more! Al die dure flauwekul hoeft voor mij niet.
MC

bollen neus

+1

Wat ik hier ook nooit zal snappen is dat het langs den enen kant zo "perfect" moet zijn met alles er op en er aan en dat het langs den andere kant niets mag kosten (want tos cirisis hé mannen) Voor alle duidelijkheid de perfectie bestaan helaas niet, het zijn nu eenmaal "modellen "en als het correct moet zijn hoeven jullie maar een 1:1 model aan te schaffen.
Maar tzal dan zijn "ik heb geen plaats ervoor" enfin, voor iedereen goe doen zal toch nooit lukken.

Maar MC ge weet tis ook nie alles van datte hé. ;)

dieselfreak

@ Bollen: gelukkig dat de perfectie niet bestaat want dan zouden we niets meer hebben om over te zagen en dat zou pas ècht een ramp zijn! ;D
MC

Tjalling

Geweldige nieuwe innovatie!
Het is niet voor iedereen bedoeld, of weggelegd, maar laat wel zien dat voortschrijdende techniek nog steeds helpt ons te verbazen wat er in model nagemaakt kan worden.

Ik denk niet dat er op dit model veel meer verdiend wordt dan op een simpel/ goedkoper model. Het laat wel zien dat de fabrikant nog mogelijkheden heeft te innoveren, en dat is goed nieuws voor de toekomst.

Dit model is ook voor mij niet weggelegd, maar ik wel genieten van de demo-video. Bedankt!

Groet,
Tjalling
 

bollen neus

Citaat van: dieselfreak op 25 juli 2014, 14:30:06 PM
@ Bollen: gelukkig dat de perfectie niet bestaat want dan zouden we niets meer hebben om over te zagen en dat zou pas ècht een ramp zijn! ;D

zudde da tegenvallen jong. Alé tis weeral week end tjzé kwart voor drie en nog geen enen zat. Houden zo.
Den Eric.

Doornroosje

Ergens volgen ze hiermee toch ook de crisis hoor.
Vroeger was het einddoel hele grote banen met tientallen locomotieven laten razen in een minder afgewerkt landschap.
Nu met al de toeters en bellen (soms ook letterlijk) kan je niet meer dan 3 locs tegelijk laten rijden anders hoor je enkel nog een hoop lawaai door elkaar. Er wordt meer de nadruk gelegd op een (zelfgemaakt) realistischer landschap, realistischer en rustiger treinverloop - dikwijls op een kleinere baanoppervlakte.

Op een grote baan (ik rij liever) valt dit soort details ook niet meer op. Voor mij persoonlijk hoeft het niet. Over de rookgeneratoren twijfel ik nog, maar geluid en degelijke frtasen zijn zeker een no-go voor mij.

PietB

Dit is nog erger, hier vliegt m.i. marklin helemaal uit de bocht.
Dit is de Marklin 39730

http://www.youtube.com/watch?v=LNOw3IQFsgY

gr Piet.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

dieselfreak

Om het te zeggen met een oude uitspraak van Wim T. Schippers: 'Waar heb dat nou voor nodig?'
MC

Huugooke

Citaat van: PietB op 25 juli 2014, 17:05:04 PM
Dit is nog erger, hier vliegt m.i. marklin helemaal uit de bocht.
Dit is de Marklin 39730

http://www.youtube.com/watch?v=LNOw3IQFsgY

gr Piet.
Maar ondertussen staat dat meneerke daar al jaren met zijn arm in de lucht! Die hadden ze toch ook kunnen animeren.
Toch wonderlijk dat het allemaal kan.
Dat van die zakkende kolen is trouwens niet nieuw, heb het ergens op een Amerikaans model gezien.

dirver

Het geeft wel weer een item om trachten zelf te bouwen.
Een tender uitfrezen, servootje erin en latje met kolen erop en naar beneden laten bewegen.
Met de (model)trein was je er geweest !!