Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

LSModels NMBS 1801²

Gestart door Rangeerduivel, 08 juli 2014, 13:58:22 PM

Rangeerduivel

Zoals iedereen weet heeft LSModels een eerste serie uitgebracht,enkel voor NMBS-medewerkers.
Hier heb ik een paar vragen over;
1)Wat zijn de verschillen met latere reeks(en)
2)Beweerd wordt dat er "veranderingen" aan de print zouden aangebracht zijn door de fabrikant,welke en/of wat is daar van waar?Op de doos staat wel "Budget version"
3)Wat kan voor het ogenblik de verkoopwaarde van zo'n loc zijn?(hierop enkel antw.via PM a.u.b.)
4)Weet iemand er aan te raken?nieuw of tweedehands?(Hier op dit forunm staat een 1802² te koop,maar de aanbieder is momenteel niet bereikbaar...

;)

SuSke

Het klopt dat er minder mogelijkheden zijn in de bediening van "features" op de digitale versie.
Er zit een andere print in die gewoon vee lminder mogelijheden toelaat.
Dit kan opgelost worden door de print te vervangen. Er is hier op het forum al een keer iets over gemeld, maar waar ??

Vermits het om een "speciale reeks" gaat, is er geen enkele garantie over een "normale" verkoopprijs.
Van de gewone reeks zijn er nog een aantal beschikbaar, en bij LSModels staan er nog enkele op de productielijst.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

krispy

klopt dat er minder mogelijkheden inzitten
Men heeft enkel normale lichtseinen , voor wit / achter rood en niet appart schakelbaar en geen extra's zoals kabine verlichting , nood seinen enz.  , alhoewel alles reeds in de lok voorzien is  ;)

Een IC op de PCB is anders geprogrammeerd waardoor de extra mogelijkheden niet bruikbaar zijn
PCB vervangen is echter geen oplossing , daar ze niet verkrijgbaar is bij LSM.
Een full option ic uitlezen gaat ook niet  :'(  , is beveilgd door de maker , anders was het eenvoudig kopieren  ;)

Wel kan men als men zo'n lok heefd hem laten upgraden ( via handelaar of zelf naar LSM thuisbassis gaan , heb ik gedaan , men wordt vriendelijk ontvangen en men helpt onmiddelijk  ;)  )
Dan wordt de IC hergeprogrammeerd en het kost U 50 euro ( veel geld zal men zeggen , maar al bij al blijft het nog steeds beterkoop als een normale versie van in de winkels  ;) )

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 08 juli 2014, 14:15:09 PM
Het klopt dat er minder mogelijkheden zijn in de bediening van "features" op de digitale versie.
Er zit een andere print in die gewoon veel minder mogelijkheden toelaat.
Dit kan opgelost worden door de print te vervangen.

Bedankt voor je antwoord Frans,
De print vervangen zou algauw +/- 50€ kosten,dus zit je al gauw,samen met een decoder van 25€ aan een veel hoger kostenplaatje...


Van de gewone reeks zijn er nog een aantal beschikbaar, en bij LSModels staan er nog enkele op de productielijst.
[/quote]

Heb ondertussen de reactie van Krispy gelezen,en blijven delen 3)& 4) van mijn vraag nog onbeantwoord
Citaat van: Rangeerduivel op 08 juli 2014, 13:58:22 PM
3)Wat kan voor het ogenblik de verkoopwaarde van zo'n loc zijn?(hierop enkel antw.via PM a.u.b.)
4)Weet iemand er aan te raken?nieuw of tweedehands?(Hier op dit forunm staat een 1802² te koop,maar de aanbieder is momenteel niet bereikbaar...

;)

jb

Op 2dehands staar er 1 Nmbs/Sncb Ls models 1801 DCC serie speciaal voor rail facili.
Mvg jb

Rangeerduivel

Citaat van: jb op 08 juli 2014, 14:46:53 PM
Op 2dehands staar er 1 Nmbs/Sncb Ls models 1801 DCC serie speciaal voor rail facili.
Mvg jb

Bedankt voor de tip Jorg,maar zoals je wellicht kan zien heb ik daar een bod op gedaan,echter zondr reactie van de aanbieder...

;)

Stieven76

Ik stuur meestal direct een email ipv een bod uit te brengen.. Misschien heb je dan sneller een reactie?

jb

Citaat van: Rangeerduivel op 08 juli 2014, 14:55:44 PM
Citaat van: jb op 08 juli 2014, 14:46:53 PM
Op 2dehands staar er 1 Nmbs/Sncb Ls models 1801 DCC serie speciaal voor rail facili.
Mvg jb

Bedankt voor de tip Jorg,maar zoals je wellicht kan zien heb ik daar een bod op gedaan,echter zondr reactie van de aanbieder...

;)

ah...........ahja, dat ben jij. Whoopsie  ;)

Rangeerduivel

#8
Citaat van: Stieven76 op 08 juli 2014, 15:00:25 PM
Ik stuur meestal direct een email ipv een bod uit te brengen.. Misschien heb je dan sneller een reactie?


Heb ik zopas gedaan Stieven,

;)

stefan

Oei precies hier eens wat recht zetten. Want elk verhaal heeft wel 2 kanten.

Zoals zoveel mensen al wel weten, worden de meeste biedingen bij 2de hands wel degelijk via mail gedaan. Daar dit een stuk slimmer is dan op de site te doen.
De loc heeft mij wel degelijk 300€ gekost als je wilt zet ik de factuur wel online!! Zoals zoveel mensen laat je ,je eigen wel eens gaan bij ebay.

Wat niet vermeld is, is dat de loc de LS upgrade heeft gehad waardoor deze dus alle functies heeft. Mijn prijs was gebaseerd op de 2 andere 1801 die de voorbije 2 weken op ebay verkocht waren aan 250€ en 255€ ( Deze waren dan zelfs zonder de upgrade.)

Dus vooraleer nog eens iemand zwart te maken gelieve na te denken. Reacties zoals die van U maken duidelijk waarom de wereld zo zuur is.

veel succes in U zoektocht nog.

Rangeerduivel

#10
Stefan,
het is nooit mijn bedoeling geweest iemand zwart te maken,indien dit wel zo overkwam,mijn excuses daarvoor.
Had die upgrade duidelijk op de site vermeld geweest,dan had hier uiteraard deze discussie overbodig geweest.
Het is ook nooit mijn bedoeling geweest hier discussie over te voeren,ik heb dit draadje enkel gestart om mij te informeren.Ik weet graag wat ik koop,begrijp je?
Als blijk van goede wil zal ik mijn vorige post nr9 wat verandering aanbrengen.
Ik wist ook niet dat jij als forumlid,en de aanbieder op de tweedehandssite,één en dezelfde persoon waren daar de woonplaatsen niet dezelfde zijn.
Om de verwarring kompleet te maken is er ook nog een andere Stefan op dit forum die een dergelijke loc aanbiedt,en die kan ik niet bereiken..!
;)