Olaerts, de 15 en de 16 komen er aan.

Gestart door Peter, 30 juni 2014, 13:54:12 PM

Peter

Juist ontvangen met de post  ;D ;D ;D ;D
De stomers type 15 en 16 komen er tegen eind 2014 aan
De type 7 is pas voor 3/4 kwartaal 2015. Tijd om te sparen dus.

Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

8) 8) 8) Jullie H0'ers zijn toch maar bofkonten!!!  8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michael

Citaat van: Michiel op 30 juni 2014, 14:47:38 PM
8) 8) 8) Jullie H0'ers zijn toch maar bofkonten!!!  8) 8) 8)
Misschien maar met al dat nieuws geweld al snel een lege treinbeurs.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michiel

Je hoeft niet ALLES te kopen!  ;) Met een beetje strenge selectie op regio, tijdperk en thema heb je nog een geweldige keuze in H0. Die types 15/16 zouden op mijn Brussel-Noord anno 1920 gewoonweg perfect passen, als visjes in het water... Maar die schaal! Dedju toch!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirkh

Michiel, die lok misschien een wassen op kookwas stand ? :D
Maar je hebt gelijk, als N spoorder is de keuze heel beperkt wat het materiaal betreft, je ziet regelmatig prachtige dingen voorbij komen die perfect zouden passen op je baan , maar helaas enkel in HO, zowel belgisch als frans stoom materiaal is vrij beperkt of heel kostelijk.
En zelfbouw in N is ook al niet zo gemakkelijk.

Michiel

Belgische locs zelf bouwen is iets dat op mijn verlanglijstje staat, nadat m'n baan opgestart is (loods en/of depot). Beginnend bij kleinere, wat eenvoudigere locjes om wat ervaring op te bouwen. Het is iets wat ik heel erg graag eens zou willen proberen... in schaal N natuurlijk.

En terugkomend op het onderwerp van dit draadje, types 15 en 16 zijn heel mooie locs die op vele TP I/II en III banen zullen passen.

Huugooke

Die 4-6-0 van Bachmann is er ook in N (hint-hint).

Michiel

vyncky

Benieuwd naar de inhoud van de folder.....
op't net staat er nog niets... :(

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

dieselfreak

Citaat van: vyncky op 30 juni 2014, 22:01:51 PM
Benieuwd naar de inhoud van de folder.....
op't net staat er nog niets... :(

Yannick

Yannick, de folder van de nieuwigheden van treinshop Olaerts inclusief de aankondiging van stoomlocs 15, 16 en 7 staat al maanden op de website, gewoon klikken op 'Nieuwigheden 2014.'
MC

doenitz

wat is eigenlijk het verschil tussen de type 15 en 16, uiterlijk verschillen ze (voor een leek) niet zo veel.
wat opzoekingswerk leerde me dat het verschil inwendig zit, iets met een verschillende vuurhaard en/of overhitter of zoiets.
ze werden blijkbaar vooral gebruikt voor stoptreinen.
ik ben er zeer geïnteresseerd in maar als het verschil enkel een nummer is dan hou ik het bij 1 locomotiefje.

Peter

Marc,

De nieuwe folder is niet helemaal hetzelfde als  de op de website afgebeelde.
Er staan nogal wat andere dingen in.
De type 7 heeft als basisprijs 895 euro (niet mis hé) en de levering is voorzien voor 3/4 kwartaal 2015
Met vriendelijke groeten
Peter

dieselfreak

Peter je hebt gelijk. Ik heb de nieuwe folder intussen ook gekregen en er staat meer info in over de verschillende nummers en stelplaatsen van de stoomlocomotieven 15/16 die gaan uitkomen. De prijs van stoomlocomotief type 7 is idd vrij stevig te noemen maar het is dan ook een volledig messing model dus eigenlijk valt het nog mee in vergelijking met eerdere messing modellen van Olaerts die uitgekomen zijn. Conclusie: zeer mooie en aantrekkelijke zaken die ons te wachten staan, nu nog de lotto winnen en dan zou ik helemaal gelukkig zijn.
MC