Verzamelde werken

Gestart door Huugooke, 16 juni 2014, 18:46:38 PM

doomslu

Het is nu proefondervindelijk vastgesteld: het aantal gekken op dit forum is bijna op één hand te tellen!
Dat hadden jullie niet verwacht hé.  :D

In ieder geval: mij lijkt het een beetje mager om zo'n project aan te vatten. We zullen er nog een nachtje over slapen...  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Tja Luc, ik heb gewoon geen MSM's meer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ceuleer

Citaat van: Huugooke op 16 juni 2014, 18:46:38 PM
Zag daarnet nog een oude koe in de gracht liggen, naast een heet hangijzer en een overgehaalde spons, maar ik haal het toch weer even boven:
Zijn er nog plannen om oude jaargangen van MSM op schijf uit te brengen? En zal ik dit nog mogen meemaken?

Eigenlijk was de vraag om de oude nummers op cd uit te brengen.
Dat is toch nog iets anders dan alles te indexeren.
Zijn er dan geen pdf bestanden van de vorige gedrukte MSM tijdschriften bewaard?


Huugooke

Citaat van: Havoc op 23 juni 2014, 20:57:19 PM
Tja Luc, ik heb gewoon geen MSM's meer.
idem dito; waarom denk je dat ik zit te zagen over zo'n verzamel-cd?  ;D
Anders had je een zotteke extra.

dani

1) zet een (gratis) Secure FTP site op , misschien zelfs eentje die met  "tokens" werkt  (een soort van elektronische jetons die je kan kopen en recht geven op downloads)
2) kwak daar al die oude PDF bestanden op    (of als ze in een ander formaat zijn, gebruik je een gratis pdf creator om ze te converteren)
3) verkoop de  e-tokens aan een democratische prijs  (bvb  x€  per download)
4) met deze e-tokens gaan mensen naar de site en "betalen" voor elke download

En dan zullen er natuurlijk zijn die gaan "samenspannen", een aantal tokens kopen, éénmalig downloaden en  onderling gratis verder verdelen. 
En de cirkel is rond ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Aan de verkoop (of "weggeef") tussen de lezers onderling heeft de uitgever ook geen baat.

Michiel

Een CD met pdf's, maar enkel leesbaar mits het invoeren van een sleutelcode gebaseerd op het klantnummer van abonnee. Wie zijn copij doorgeeft is traceerbaar.  ??? (Vind ik zelf geen goede oplossing, maar wie weet)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

dat zou een mogelijkheid zijn...
.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ceuleer

Citaat van: Michiel op 24 juni 2014, 09:44:40 AM
Een CD met pdf's, maar enkel leesbaar mits het invoeren van een sleutelcode gebaseerd op het klantnummer van abonnee. Wie zijn copij doorgeeft is traceerbaar.  ??? (Vind ik zelf geen goede oplossing, maar wie weet)

En wat met de personen die alle maanden hun MSM in de krantenzaak halen ?
Is 8,45 € nog niet genoeg voor een maandblad, waarom nog extra betalen voor een PDF van een oud nummer ?
Online vind je van elke treincatalogus wel een PDF die gratis te downloaden is, je moet het gewoon willen aanbieden.
En als de PDF te downloaden is wil niet zeggen dat ik de papieren versie niet meer zal kopen, ik heb er nu al 138 in de kast staan, wanneer ik de volgende nummers niet meer koop, dan is de interesse voor treinen verdwenen, dan download ik de PDF ook niet meer.
En als je echt de download wil koppelen aan de papieren versie, zet dan op elke MSM een persoonlijke code die je op de site moet ingeven om te kunnen downloaden, ergens op een pagina of op een etiket gedrukt.
Mogelijkheden zat, maar extra bijbetalen voor een PDF van een MSM die ik in de kast heb staan, dat ga ik niet doen.

Michiel

Citaat van: ceuleer op 24 juni 2014, 10:44:01 AM
...En als je echt de download wil koppelen aan de papieren versie, zet dan op elke MSM een persoonlijke code die je op de site moet ingeven om te kunnen downloaden, ergens op een pagina of op een etiket gedrukt....
Leuk dat je uiteindelijk toch tot een gelijkaardig voorstel komt.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Citaat van: Michiel op 24 juni 2014, 11:45:11 AM
Citaat van: ceuleer op 24 juni 2014, 10:44:01 AM
...En als je echt de download wil koppelen aan de papieren versie, zet dan op elke MSM een persoonlijke code die je op de site moet ingeven om te kunnen downloaden, ergens op een pagina of op een etiket gedrukt....
Leuk dat je uiteindelijk toch tot een gelijkaardig voorstel komt.  ;D

Allemaal goed en wel, maar dat belet doorgeven niet.

ceuleer

Die paar files die doorgegeven worden zullen het probleem wel niet zijn.
Als je ziet wat er op internet allemaal te krijgen is waar normaal voor betaald moet worden of ergens een account voor nodig is, voor alles vinden ze een oplossing om er aan te geraken, niets is waterdicht.
Als er ooit een file van MSM komt, altijd zal er ergens wel iets doorgegeven worden. So what !
Ik denk dat de hoofdzaak de verkoop van de boekjes blijft. Ik koop MSM toch direct wanneer hij uitkomt.
Je kan ook de downloads pas later vrijgeven, bv na een maand of twee.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ceuleer op 24 juni 2014, 12:32:47 PM
pas later vrijgeven, bv na een maand of twee.
of als ze uitverkocht zijn !

Peter

Nog even terugkomen op bovenstaand onderwerp.

Waarom geen boekje uitgeven zoals op de onderstaande foto. Men zou het als een soort ringmapje kunnen maken waarin na elke jaargang de inhoudsopgave aangepast kan worden zodat niet alle bladzijden vernieuwd moeten worden.
Want niet alle lezers zitten op MSM, en evenmin denk ik dat die bereid zijn om telkens aan hun computer te gaan zitten (als ze er al een hebben, want volgens de laatste enquete heeft nog altijd 40% van de Belgen geen computer ) En het zal toch de bedoeling zijn van MSM om alle lezers te bereiken.

Dit gezegd zijnde ben ik nog steeds bereid mee te werken aan het alternatief, zij het op CD, of online

Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Die 40% zijn dakloos, zitten in een instelling, of liegen gewoon, Peter. ;D
Mij streefdoel blijft nog altijd: alle jaargangen op CD, in pdf formaat, met inhoudsopgave.
Een zoekfunctie kan als programma op de PC gezet worden, zodat het jaarlijks, met de nieuwe CD kan aangepast worden.
Nog steeds: zie EleKtuur