Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Brossel 551.

Gestart door Stefan Appelmans, 09 juni 2014, 21:12:06 PM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 15 juni 2014, 12:26:10 PM
Ik heb het getest en inderdaad, het werkt niet.
Geen idee waarom...  :-\ :-[
factuur niet betaald ? ;D

gardevil

Nu we toch bezig zijn. Ik ontvang ook geen mails maar van het forum wanneer er een nieuw bericht wordt geplaatst in een draadje dat ik volg.
Is ook ongeveer sinds een week zo.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Stefan Appelmans

#17
stefan.appelmans [at] skynet [.] be.

ooit enz...  ;)

Het werkt hier...

edit: emailadres 'verstopt'
stefan.

Michiel

Stefan, best je emailadres wat aan te passen opdat automatische spammachines je niet massal gaan aanvallen met brol-emails. bijvoorbeeld ipv een "." schrijf (punt), en ipv een "@", schrijf (at).  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Stefan Appelmans

Dank U Michiel! Het is waar dat men gemakkelijk van alles ontvangt op Email!  ;)

Anders, voor de Brossels, het is "op", teminste voor een zekzere tijd. Teveel succes...

Stefan.
stefan.

PeterVG

Jammer dat ze op zijn, een volgende keer heb ik hopelijk meer succes. Is het mogelijk om te reserveren.

Stefan Appelmans

Her was dus juis-juist, Peter!  :)

Nu is het OP-OP.
stefan.

Gerolf

Hier is er ook eentje aangekomen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Rochevalien

Citaat van: Stefan Appelmans op 17 juni 2014, 15:43:40 PM
Her was dus juis-juist, Peter!  :)

Nu is het OP-OP
.


Mag ik nog even ?? Ik weet wel dat een mal niet eeuwig meegaat en dat het allemaal in de vrije tijd moet gebeuren maar misschien in uw eerste post iets meer  duidelijk zijn aub  en zo de mensen geen valse hoop geven ?? :( :( Jammer dat er geen Brossels meer zijn ,het zij zo maar het is vooral stom dat dit zo moet gaan .
So what ,we hebben nog een berg(je) kappen van de ar 45 . ;) ;D Kunnen we daar nog wat mee doen

Stefan Appelmans

Citaat van: Rochevalien op 17 juni 2014, 19:02:54 PM
Citaat van: Stefan Appelmans op 17 juni 2014, 15:43:40 PM
Her was dus juis-juist, Peter!  :)

Nu is het OP-OP
.


Mag ik nog even ?? Ik weet wel dat een mal niet eeuwig meegaat en dat het allemaal in de vrije tijd moet gebeuren maar misschien in uw eerste post iets meer  duidelijk zijn aub  en zo de mensen geen valse hoop geven ?? :( :( Jammer dat er geen Brossels meer zijn ,het zij zo maar het is vooral stom dat dit zo moet gaan .
So what ,we hebben nog een berg(je) kappen van de ar 45 . ;) ;D Kunnen we daar nog wat mee doen

Gerrit, weet je hoeveel er weg zijn sinds dat het hier op het forum staat?
Ik zeg "OP-OP" omdat het voor het ogenblik zo is. Ik heb er nog 3 zitten "niet in staat om geverft te worden" en kan die dus niet redelijk opzenden!
Als het een beetje terug zonnig weer is, zullen die zeker wel verkoopbaar worden "in een zekere tijd", dus onbepaald, maar voor het ogenblik wil ik geen bestellingen meer nemen.
Antwoordt dat aan uw vraag?
En ja, de mal begint "serieus te plakken" nu.

Stefan.
stefan.

Rochevalien

#25
Stefan, Ik ben mij maar al te goed bewust van de hoeveelheid werk en toestanden die zo'n  "tirage" van kappen met zich mee brengt. Een mal heeft ook niet het eeuwige leven (20 gietsels max ,zoiets??)
Er is dan de mogelijkheid om van de eerste kap wéér een mal te maken voor de volgende 20 stuks ,enz ,enz.
Maar men moet dan nog de tijd hebben daarvoor .Niet alle gietsels zijn ook voor 100% gelukt (=ook een probleem)
En hoeveel van de geproduceerde kappen worden ooit een afgewerkt model ??? Al dat werk voor iets dat voor jaren in iemands schuif verdwijnt ,is ook niet leuk denk ik .
Maar soit , ik zal morgen eens wat foto's nemen van mijn oude modelletjes ,om goed het verschil te zien met die van u . ;D ;D ;D   




https://www.flickr.com/photos/10131633@N06/14260282109/



https://www.flickr.com/photos/10131633@N06/14260282219/in/photostream/








Stefan Appelmans

#26
Citaat



Stefan, Ik ben mij maar al te goed bewust van de hoeveelheid werk en toestanden die zo'n  "tirage" van kappen met zich mee brengt. Een mal heeft ook niet het eeuwige leven (20 gietsels max ,zoiets??)
Tot nu toe 33 exemplaren.
Er is dan de mogelijkheid om van de eerste kap wéér een mal te maken voor de volgende 20 stuks ,enz ,enz. "algemeen maak ik maar één malling...
Maar men moet dan nog de tijd hebben daarvoor .Dat is niethetproblema.Niet alle gietsels zijn ook voor 100% gelukt (=ook een probleem)
En hoeveel van de geproduceerde kappen worden ooit een afgewerkt model ??? Ook al gevraagd. 80 %...Al dat werk voor iets dat voor jaren in iemands schuif verdwijnt ,is ook niet leuk denk ik .Persoonlik, als me iets interesserd,spring ik er op...gelijk de Jocadis 29...
Maar soit , ik zal morgen eens wat foto's nemen van mijn oude modelletjes ,om goed het verschil te zien met die van u. Is er een verschil?
stefan.

Stefan Appelmans

#27
Ik ga het hier een beetje klaarder en langer voor iedereen uitleggen, (een lange boterham) want dat is zo simpel niet.

Met mijn mal heb ik tot nu toe 32 exemparen getrokken. Niet slecht, zelfs goed, maar de laatste exemplaren zijn natuurlijk niet zo goed dan de eerste. Eens nazien en eventueel plaatselijk , alvorens te schilderen een beetje met 400 wet schuurpapier polijsten.

Het problema met de warmte: Op onze tentoonstelling van Jemeppe had ik alles meegenomen om te tonen mallen en gieten. Het was erg (buitengewoon) te warm en des hars heeft het niet verdragen. Nu weet ik het. Men leert altijd. Over 23° is te veel.  Alles op fris laten! Zes kappen "zweten" (nu nog drie), niet spuitbar, en gelukkig is het vandaag opnieuw volle zon. Ze liggen in de veranda onder zwart geschilderde dozen. In "een zekzere tijd" zal het opgelost zijn. Wegsmijten? Neen, maar wachten dat het zweten stopt, en dan zien als het gaat!

Ik heb er andere getrokken met verse resine. Het is nu OK maar de mal is op het einde. Dat is zo.
Kappen gegoten in injected plastiek  en stalen mallen (554 ;O)...) dat is iets; Resine kappen gegoten in silicone mal dat is iets anders!

De vensters....
De laatste keer had ik Crystal Clear 202 gekozen, dat ging goed, maar niet genoeg werkrtijd. Dus onvermijdelijke microluchbellen. Ik heb dus een trage resine gevraagd aan mijn winkelier en ik heb dan hele trage Epoxy resine gekosen. Hele trage bedoelt teminte 24 Uren met 23° minimum alvorens te ontmallen, en daarna nog 2/3 dagen on echt verhard te zijn. Geen problema, behalve dat époxy de mal veel feller "bijt"dan polyurethane resin, en na maar 5 series is het... Een andere mal!
Geprobeert, negatief!
Ik zou beter de Crystal clear 200 genomen hebben, een traage, maar in principe gegoten stukken niet onder "een zekere dikte". Ik denk nochtans dat ik er wel mee zou hebben kunnen werken... maar nog boven 50 Euro de 2 dozen...En de andere vuilbak... Dus eindig ik met de Epoxy... Moest mijn verkoper me een set 200 "zo" geven om te proberen, ik ben toch een goede klant................ ;O)

Ja en nu wat?

Ik doe wat ik kan met wat ik heb! Ik probeer . Geen geluk gehad deze keer, helemaal niet. Dat moest nu zo vallen!. Dat is een les. Een les niet te vergeten. Zellfs voor mij met mijn kunst 8)

Mijn kunst? Iedereen kan dat. Durven, proberen. Kijk Gerolf mat zijn gemeentehuis!!! Natuurlijk Gerolf... ;)
Problemas? Die oplossen. Vragen stellen. Nog proberen, en iedereen kan dat eindelikk ook! Dat was in het begin voor mij ook zo!

Wat anders vertellen?... Een demonstratie in Leuven? Als het niet te warm is..  ::)

Stefan.
stefan.

GDE

Alvast heel mooi werk Stefaan  ;) Indien je een demonstratie geeft in Leuven dan kom ik zeker eens naar je werken kijken  :)

Stefan Appelmans

Citaat van: geert desc op 18 juni 2014, 17:50:46 PM
Alvast heel mooi werk Stefaan  ;) Indien je een demonstratie geeft in Leuven dan kom ik zeker eens naar je werken kijken  :)

Ja, ik kan er maar de zaterdag gaan, dus het zal niet voor deze keer zijn. Spijtig!
stefan.