Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

MTE kap voor HLD 71

Gestart door Peter, 06 juni 2014, 14:46:26 PM

Peter

Heeft iemand ervaring met de kap van deze lok?
Wat is de kwaliteit.
Past die op het onderstel van de Roco V100

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Cedric

Dag Peter,

Ik heb mijn reeks 71 volledig zelf gemaakt. Ik heb wel van een kennis zijn blanke kap in resin van MTE mogen gebruiken om wat 'feeling' te krijgen en een paar maten te controleren. Ik heb ook het plan van Rik de Bleser gebruikt, maar sommige maten stonden er niet op of waren niet goed meetbaar wegens de dikte van de afgedrukte lijnen.

De kap van MTE zag er in mijn ogen heel solide uit en mooi gedetailleerd. Ik heb vroeger eens gebeld naar MTE en dan hadden ze geen kappen meer, daarom dat ik die dan volledig zelf gemaakt heb.

Ik dacht dat je die kon gebruiken voor met een V100, maar ben dit niet 100% zeker. Ik heb indertijd zelf nog gekeken voor mijn kap met een V100, maar ik vond persoonlijk dat ik teveel toegevingen ging moeten doen qua bogies en wielafstanden van het onderstel. Ook waren de batterijkasten (denk dat dit zo noemt: de blok op het onderstel tussen de bogies) anders dan de reeks71.

Indien je meer info of plannen van mijn ombouw nodig hebt mag je me gerust per PM mailen. Er staat hier ergens onder 'Ooit zal het klaar zijn' een draadje met tekst en uitleg van de bouw, er staan ook nog wat foto's op mijn Flickr account (zie handtekening)

mvg
Cedric


Peter

Vraag me ondertussen af, of het niet beter (en mischien goedkoper) zou zijn om zo'n kap (eventueel meerdere indien er geintresseerden zijn) te laten produceren door zo'n firma die de kap voor de 84 maakt. zoals Shapeways of nog beter  Materialise
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Citaat van: Peter op 10 september 2014, 14:00:05 PM
Vraag me ondertussen af, of het niet beter (en mischien goedkoper) zou zijn om zo'n kap (eventueel meerdere indien er geintresseerden zijn) te laten produceren door zo'n firma die de kap voor de 84 maakt. zoals Shapeways of nog beter  Materialise

Dan moet er wel een 3D tekening van beschikbaar zijn..  ;)

conducteur

...en moet de prijs betaalbaar zijn, dat is ze nu nog niet:
De grootste kost bij professionele 3d printen is het materiaal, niet het werk, wat de stukprijs niet goedkoper maakt bij kleine series...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Peter

Betaalbaar? de kap van de 84 kost toch maar een goede 60 euro
Met vriendelijke groeten
Peter

MARKLINRIJDER

Peter,

Bedoel je deze 71?



Grtjs,

David

conducteur

Citaat van: Peter op 11 september 2014, 10:32:52 AM
Betaalbaar? de kap van de 84 kost toch maar een goede 60 euro


Dan zal die niet op de hoogste kwaliteit geprint zijn.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Rochevalien

Citaat van: conducteur op 11 september 2014, 19:04:38 PM
Citaat van: Peter op 11 september 2014, 10:32:52 AM
Betaalbaar? de kap van de 84 kost toch maar een goede 60 euro


Dan zal die niet op de hoogste kwaliteit geprint zijn.

Van een vooroordeel gesproken  :o :o :o :o :o :o :o
Ik heb mijn kap gisteren mogen ontvangen en ze ziet er SUPERGOED uit .Ik ben trouwens zeer te spreken over de service van shapeways : goede communicatie ,levering op datum zoals vooraf gemeld, stevig verpakt .
Ik heb er nog wel niets mee gedaan ,alleen wat verdere info en foto's gezocht . Het is trouwens een kap van de eerste bouwreeks ,die zonder rangeerder platform .


Peter

Meer een meer kom je tegen dat op forums modellen (of in dit geval een kap) negatief over geschreven wordt, terwijl men het nog niet heeft gezien
Ook op de gekende Duitse forums kom je dat vaker tegen. bv: Piko brengt de E41 uit. (juist op de markt nu) reeds meer dan een maand op voorhand (en dit enkel afgaande op een foto/tekening van het handmodel) werd deze lok reeds afgekraakt (verluchtingsrossters zaten te diep ruitewissers enz, enz)

Zelfs dure modellen ontsnappen niet aan de negatieve kritiek.
Daarom, leer eens eerst te wachten tot je het model in handen hebt, en doe dan zoals Erwin en geef dan gefundeerde kritiek
Met vriendelijke groeten
Peter