Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Tom

Dit kan mischien en ideetje zijn voor een klein arikeltje in MSM, er zijn in het verleden al wel eens zo'n artikels geweest om aan de 77 te werken.
Mischien iets voor Ervin om dat te schrijven. [;)]
Maar niet alleen rangeer locs rijden som met een open ruit.
Soms gebeurt het dat er een locomotief rijd me open deur, kijk maar eens op de foto in SJ 146 oop p. 26.
Tom

D_Loc

Hier 2 foto's van lokomotieven met open deuren (helaas geen 51'ers[8D]). Met warm weer reden ze heel vaak met open deuren. In Luxemburg heb ik ook vaak stadsbussen (MB O405) met open deuren zien rijden, misschien ook een idee voor de modelbaan [:)]

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Hoi Tom,bedankt,ik heb ze zelf geschilderd.
Het boek op de achtergrond is MSM nr.49,hierin staat duidelijk beschreven hoe je de kap van een Reeks 51 moet verwijderen.[;)]

Heb je die ploegbaas ook geschilderd? Wan die is wel goed gelukt [8D]

ERVIN

Ja ja Kedeng Kedeng,die heb ik ook zelf geschilderd,bedankt voor het compliment.[;)]
En wacht,ik zal eens een foto door sturen.[:p]

ERVIN

Met het warmer worden buiten word het ook warmer op mijn zoldertje en daarom heeft deze treinbestuurder zijn raampje open gezet.
Niet gemakkelijk hoor,op foto is het niet zo goed te zien,maar hier ziet het er best prima uit.
Maar het was niet simpel hoor!!!

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door ERVIN
[br
Met het warmer worden buiten word het ook warmer op mijn zoldertje en daarom heeft deze treinbestuurder zijn raampje open gezet.

En inde winter? [;)]
Dit is ook (weer) goed gelukt [:o)]

janjozef

Op zijn zolderke schijnt de zon altijd, kan moelijk anders als we met onze treinen bezig zijn, dan mag het buiten regenen en vriezen tegelijk.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

Ik ga hier wel nog iets aan veranderen,de machinist die in de 77er zit(die met zijn arm buiten hangt,zie foto sporenplannen Berchem-Antwerpen-Centraa)die mag voortaan met een 51 gaan rijden,in mijn 77er ga ik dan een machinist plaatsen met een "fluo"-vestje aan.[;)]

janjozef

zorgt dat de het B-logo te zien is op het vestje.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

D_Loc

Gedurft, maar het resultaat is zeer geslaagd!![:p]
Ik ga er zelf maar niet aan beginnen, bij mij ging het al fout met het lijmen van de ruitenwissers waardoor ik nu wat lijmresten aan 1 front heb zitten [:(]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

boke

Hallo allemaal,

Ondertussen ben ik ook de trotse bezitter van ??n van de locs reeks 51 van Mehano! De minpuntjes die besproken werden in MSM die kan ik bijtreden maar daar kan ik zeker mee leven! Overdag heb ik liever een loc die te veel licht geeft dan een loc waarbij je amper ziet dat zijn lichten branden! Ik vind het een schitterende loc, een verrijking op modelbanen naar Belgisch voorbeeld (de loc stond al lang op mijn verlanglijstje![;)]). Het is ??n van de meest gedetailleerde locs die ik bezit en toch niet mijn duurste [:0]! En hij heeft ook heel veel trekkracht! Meer hoef ik daar dan ook niet aan toe te voegen... Waarschijnlijk zal het dan ook niet bij ??n 51'er blijven [:)]! Diegene die de loc niet aankopen omwille van de minpuntjes, gebruiken dit volgens mij als excuse voor andere redenen (niet mogen aankopen van moeder de vrouw misschien? [:D]). Ik kijk alvast uit naar nog meer moois van Mehano [:p]!

n/a

Ervin is dus gelijk met de figuurzaag aan de slag gegaan.
Hehe, is me het gelukt.
Resultaat ziet er goed uit.
Met open deur rijden zag je vaak in de zomer op lijn 42, 24 en andere hellingrijke lijnen waar de loks hard moesten werken.
Het was bij de lage snelheid bergop zeker niet te harden in de cabine.
Het mooiste is dan ook nog de bel appart in de decoder te programmeren en de lok met rinkelende bel over de baan te laten rijden (koelwater te heet)
Dan kun je de hitte voelen als je model voorbijrijdt.

Tom

In het vlakke vlaams landschap zie ze soms ook rijden met een opendeur hoor, zelfs in de reizigersdienst.
Tom

ERVIN

Ja dat kan allemaal wel zijn,maar daar ga ik niet aan beginnen hoor,om het raampje te openen was al moeilijk genoeg.PFFF[}:)]

Tom

Moo, aan 51'en en 77'en toch geen tekort Ervin. [8D]
Als het een keer mislukt steekt het toch niet nauw, locs genoeg. [:o)]
Tom