Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

Jurgen

Hoe meer foto's ik hier te zien krijg van diene 51, hoe meer zin ik krijg om de 5183 te gaan kopen.
Mijn bestelde model van de 5166 is nog altijd niet uitgeleverd en ik begin ongeduldig te worden. [:(!]
Daarbovenop komt ook nog eens dat mijn budget voor dit jaar al veel te ver overschreden is. En mijne portemonnee wil maar geen nieuwe briefjes produceren. [:D][:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Ferkelmaster

citaat:
Geplaatst door janjozef

sorry maar ik heb er mijn bedenkingen bij. geef eerst eens de juiste maten van de ruiten in schaal 1/1 dan kunnen we dat bekijken maar zomaar de ruiten van een model nemen dat zelf al niet uitblonk in juistheid vindt ik heel gevaarlijk. Mogenlijk hebt ge de juiste maten vervangen door foute maten en dat zou pas idioot zijn.

Jan

Beste Jan,

Geeft niks, het is goed kritisch te zijn. Maar, Tom kennende gaat hij zeker niet over ??n nacht ijs. Hij zoekt echt eerst goed uit wat juist is en daarna gaat de zaag er pas definitief in. De kap van de Reeks 51 is vlak voor verschijnen mede nog aangepast dmv enkele adviezen van Tom aan Paul Vandersteen. Je zou hem misschien nu iets meer krediet kunnen geven.[:)]

Mvg,

Henk
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

Tom

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Mijn bestelde model van de 5166 is nog altijd niet uitgeleverd en ik begin ongeduldig te worden. [:(!]
Daarbovenop komt ook nog eens dat mijn budget voor dit jaar al veel te ver overschreden is. En mijne portemonnee wil maar geen nieuwe briefjes produceren. [:D][:o)]

idem dito
Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door Jurgen

idem dito

Bij mij ook idem,
Maar "mijn portemonnee" moet vervangen worden door "mijn vaders portemonnee" [}:)]

Kedeng Kedeng

Die lok van Prima ziet er ook wel prima uit [;)]

Johnnytrein

Jurgen, Een ezel in de tuin zetten helpt ook niet. Ik heb dat al geprobeert.Kreeg alleen last van Gaja.[:D] Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Rochevalien

[/quote]idem dito
[/quote]Bij mij ook idem,
Maar "mijn portemonnee" moet vervangen worden door "mijn vaders portemonnee" [}:)]
[/quote]

>>> Zoek dan toch werk!! of desnoods een job voor s'nachts![;)]

Gerrit

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

idem dito
[/quote]Bij mij ook idem,
[/quote]

>>> Zoek dan toch werk!! of desnoods een job voor s'nachts![;)]

Gerrit
[/quote]ik zit nog op school!
Maar dat is over 1 maand gedaan (wel jammer op een manier[V])

theedooz

Bedankt voor de foto. Die 5102 heeft dus weer lichten als de 5183, maar op de site van Rocky Rail was 'ie voorgesteld met de dikke lampringen. Wel een mooie uitgave met die andere dakroosters, maar ik wacht wat betreft die versie liever op een nummer dat rokken rond de buffers heeft (die in 2007 naar verwachting gaan komen).

Grtz!
Tedo

ERVIN

@Kedeng Kedeng,naar school gaan is leuk,maar als je je werk graag doet en je verdient goed je boterham dan is dat ook heel leuk hoor.
Kan je veel treintjes kopen.[:p]

ERVIN

@Tufken,die franse loc is die ook digitaal?
En wat moet die kosten.

mark7758

Die Franse loc is ook digitaal te maken.
Prijs. +/- 115 Euro.
(En dan geef ik de adviesprijs, lager is dus zeer zeker mogelijk. EN nu niet weer ik heb hem voor veel lager. Dit is een indicatie.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

janjozef

Vanavond krijg ik mijn 5102 dan zullen we hem kunnen vergelijken met de vorige twee.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ferkelmaster

citaat:
Geplaatst door theedooz

Die 5102 heeft dus weer lichten als de 5183, maar op de site van Rocky Rail was 'ie voorgesteld met de dikke lampringen. Wel een mooie uitgave met die andere dakroosters, maar ik wacht wat betreft die versie liever op een nummer dat rokken rond de buffers heeft (die in 2007 naar verwachting gaan komen).

Grtz!
Tedo

Daar is wat mij betreft ook het wachten op. Vind ik ook zo typisch voor een Reeks 51. Haalt ook een beetje de druk van de financi?le ketel af...[;)]

Mvg,

Henk
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

argilla

vandaag, donderdag met de post vanuit Beveren de 51 Mehano digi/sound D.C ( model-paradise proficiat voor de vlugge degelijke levering ((stevige doos)) gekregen. Kosten ? 270 verzending inclu. Rijd ook op analoog zonder ingrepen.Allen heb je een start voltage van 7-8 volt nodig. Hierbij werken de digifuncties uiteraard niet.
 Een bijouke, een parel....meer superlatieven kan ik niet vinden

een noot: de rode sluitlichten schijnen door naar de witte lichten, maar daar kan men met wat verf aan verhelpen.Een beter geluid kan je verkrijgen als je het luitsprekertje vervangt door een rubbermembraam type . Echter de kostprijs is ? 100 voor het luitje.

Nu is het wel zo dat de 53 Roco ( ook digi/sound)hoger op de bogies staat. Dat zie aan de buffers als ze achter elkaar staan.Dus ook de koppelingen verschillen. Hier is een ingreep nodig maar welke ?? en hoe ?? iets voor een gevorderd modelbouwer zo ik zeggen.
voor de rest [;)][;)][8D][:D][:)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15