Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

ERVIN

Hoi,even een vraagje,ik heb nu dus twee 51ers van Mehano,ik gebruik de Fleischmann profi-koppeling,nu blijkt deze te kort te zijn,hier wil ik mee zeggen dat als ik mijn twee locs gekoppeld laat rijden,de buffers in de bochten mekaar overlappen waardoor er een ontsporing ontstaat als ze uit de bocht komen,heeft hier iemand nog problemen mee of weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

In mijn grote bochten gebeurt dit niet,maar in de grootste standaardbochten van Fleischmann wel,in de kleinere bochten uiteraard ook.

GeM

Ervin, kijk eens bij de specificaties van de loc, die moeten je normaal gezien vertellen wat de minimum boogstraal is waar ie doorheen kan. Er zal in jou geval niks anders opzitten dan de koppelingen te vervangen door een ander merk dat iets langer is, of je laat de meegeleverde beugelkoppelingen erop zitten. Die zijn wel niet zo mooi, maar je hebt geen andere keuze vrees ik...
Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

loebaske

Erwin, in feite geeft je al uw probleem in beeld
en in realiteit.... de grootste bochten in vast sporen
zijn bij mij de kleinste in model, de rest gaat daar buiten,
en dat om de reden dat de standaard bochten niet
voldoen aan men eisen, ik leg men sporen met meter sporen,
en heb minimum 1M nodig als straal al de rest gaat
daarbuiten, plus dat ik soms nog verkanting doe in de
bochten om zo weining mogelijk overbuffering te hebben
bij kortkoppeling.
Ben soms wel veel eisend, maar liever een spoorke minder
dan te moeten toegeven aan consekwenties.
Hopelijk heb je der wat aan, en aangezien je nog bezig
bent aan het spoorleggen..... zou ik zeggen, grotere bochten,
en al je problemen zijn opgelost.[:)]
Enne Erwin, als ze Mol te ver vinden, geef ze dan eens een
tip om er een dag uitstap van te maken, stuur ze nadien
door naar het Zilvermeer, is dan voor iedereen een uitstap
[;)][;)][;)]

ysbeer

Ervin

Profi kopelingen werken alleen goed als de loks of wagens een kortkopelmech. hebben.
Dat heeft de 51 er niet.
Mijn advies leg je bochten van flex rail met aanloopboog en zo groot mogelijk.
Liever een spoor minder dan te kleine bochten.
Dat breekt je later op (ervaring)

Wim

ERVIN

Hoi,mijn 77/78ers hebben toch ook geen kortkoppelmech.en bij deze locs heb ik geen probleem,en mijn bochten vergroten is geen optie,ik zal je even een foto doorsturen waarom ik dat op sommige stukken niet kan doen.

ERVIN

Zoals je ziet heb ik hier niet meer ruimte om de bochten te vergroten.Ook in mijn rangeerstation heb ik enkele van deze bochten liggen,het is toch niet normaal dat hij hier niet door kan zonder dat ik een overbuffering krijg?

ERVIN

O ja,even niet op de scenery letten,is van een vorig project en moet helemaal verdwijnen.[:I]

ERVIN

Ik heb zitten experimenteren met de locs en heb het probleem gevonden,ze stonden verkeerd ingesteld,d.w.z. dat de 5172 sneller vertrok dan de 5183,hierdoor duwde de 5172 tegen de 5183 waardoor ze echt buffer tegen buffer reden,als ze dan in een bocht kwamen kreeg ik dus die beruchte overbuffering,ik heb de 5172 nu ingesteld dat hij even snel vertrekt en afremt dan de 5183 en hiermee is het probleem opgelost.[;)]
Gelukkig maar.

Jurgen

Je ziet h?, Ervin, het is soms de stomste oplossing eerst h?. [:D]

Trouwens, die scenery staat daar wel echt vreemd. Een silo in't midden van't straat. Dat is wel gevaarlijk h?, 't staat precies nog niet aangegeven ook niet. [:D] Hoeveel ongelukken zijn daar vroeger gebeurd? [:p] Maar all?, 't stadsbestuur heeft blijkbaar toch besloten om daar alles te verwijderen. [:)][:o)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kedeng Kedeng

@ricky56
Wat is er aan de hand met de site van Rocky Rail?
Ik kan er niet meer op.

Tom

Van mij lukt het ook al een paar dagen niet meer.    [?]
Tom

ricky56

Hallo,

De Hosting Server had een "crash". Wij hebben de site naar een andere server plaatsen, maar er neem veel tijd om de domein naam te configureren voor de nieuwe server, en ook als de domein naam hoster heeft een fout gemaakt (wat wij zeggen in frans "une bourde"), wij zullen nog een of twee dagen wachten om de site in orde te brengen. (Ah, deze amerikaans, of "ricains" als wij in frans zeggen)...

Normaal, de site zal beschikbaar worden in de volgende dagen...

Vriendschappelijk,

Ricky.

ps : scusi voor mijn slecht nederlands, maar ik ben franstalig en schrijf beter in het Engels dan in het Nederlands...

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

@ricky56
Wat is er aan de hand met de site van Rocky Rail?
Ik kan er niet meer op.

doomslu

citaat:
Geplaatst door ricky56

ps : scusi voor mijn slecht nederlands, maar ik ben franstalig en schrijf beter in het Engels dan in het Nederlands...

Geen probleem, Ricky. We begrijpen wat je schrijft.
Bedankt voor de informatie.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ricky56

Goede nieuws.

Wij hebben een oplossing gevonden. Normaal zal de site beschikbaar worden in de volgende 24 tot 48 uuren.

Vriendschappelijk,

Ricky.

Anarchy

Mooi, de site werkt weer

Bedankt Ricky en anderen