Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

ERVIN

Ik heb het eens geprobeerd om de lichtsterkte van de Mehano naar beneden te krijgen,ik heb zoals enkele blz. terug iemand zei de CV-waarde 113 minder gezet,hij staat nu op nul,en dit is het resultaat..

Zoals je ziet schijnt het licht nog altijd even hard,het geluid daarentegen heb ik wel minder luid gezet,klinkt nu een pak echter!![:p]

ERVIN

citaat:
Geplaatst door Nonkelronnie
hoeveel en welke locs heb je daar nu staan, Ervin?

Ik heb 6 locs van de Reeks77/78,allen met locsound
1X Class 66,ik heb er nog ??ntje bij besteld,locsound
1x Reeks 62
1x Reeks 59
2x Reeks 51,nog 2 bij besteld
1x thalys
en nog 2 duitse locs die bijna nooit rijden.
Dit is voorlopig alles.

En was dat maar eens waar h? dat je een kweekprogramma kon opstarten voor locs,je zou hier wat zien hoor!!![:o)]

ysbeer

Ja,vind je zelf ook niet dat het nu minder opvalt.
Wie veel lef heeft kan ze natuurlijk ook nog wat dunner schuren.
De trapjes ook.
Maar eerst maar vragen hoe snel mehano reserve delen leverd.[:D]

wim

Tom

Nog altijd aan het wachten op je 55 Ervin?
Tom

Steven86

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Ik heb het eens geprobeerd om de lichtsterkte van de Mehano naar beneden te krijgen,ik heb zoals enkele blz. terug iemand zei de CV-waarde 113 minder gezet,hij staat nu op nul,en dit is het resultaat..

Zoals je ziet schijnt het licht nog altijd even hard,het geluid daarentegen heb ik wel minder luid gezet,klinkt nu een pak echter!![:p]

Holy cow. Het lijkt wel star wars, die blauwe leds...
De eerste keer dat ik er zo'n duidelijke foto van zie...

Anarchy

@ERVIN, op welke waarde heb jij het geluid van de 5183 ingesteld. Als standaardwaarde heeft hij 64 (dat is meteen het maximum) en dat is idd te luid. Ik heb het volume terug gebracht naar waarde 30.

ERVIN

@Tom, yep,ik ben nog steeds vol ongeduld aan het wachten,maar Vanbiervliet heeft mij beloofd om mij te verwittigen als hij binnen is,spannend h?.[;)]

@Steven86,ja precies "science fiction"en dan moet je hem eens zien rijden in het donker,mijne halve zolder verlicht!![:D]

ERVIN

Hoi Anarchy, 30 is goed h? of niet,de mijne staat op 25.[;)]

ERVIN

Om de lange hellingen vlot te kunnen overbruggen zijn er twee 77ers voor de 51 gekoppeld,ik heb deze situatie eens in het echt gezien,maar dan wel met een zware ertstrein,twee 77ers op kop met daarachter een 51,om een uur of 5 in de morgen in het station van Mol,enkele jaren geleden,en als je digitaal rijd dan kan je deze reele situatie nabootsen h?.

Anarchy

Prachtige foto! En idd volume 30 is goed, waarschijnlijk zal er ni veel verschil op zitten tussen 25 en 30

D_Loc

Ik zie dat bij de Jocadis 51 ook het derde frontsein niet brand, of is die digitaal schakelbaar?
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

ERVIN

Hoi D Loc , bij mijn 51er van Jocadis zit er ook geen lampje in het derde frontsein.

ERVIN

citaat:
Geplaatst door maxim

Mehano trok iets te felle lessen uit zijn led-keuze bij de 77/78 denk ik [:D]

Ja Maxim,die hebben ook straffe lampen,maar toch minder als de 51er,ik krijg er las-ogen van.[:D]

Tom

Ik ben eens nieuwsgierig of er in de loctest van de 51 in MSM een vergelijking zal zijn tussen de Mehano en Jocadis
Tom

janjozef

Tussen dewelke, jocadis heeft zijn gelijkstroomlocs geleverd met verschillende onderstellen nl van Mehano en van Marklin/trix en er zijn een hoop verschillen in rijeigenschappen tussen deze locs. Dus wat gaat ge vergelijken.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem