Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

De eerste loc serie 51 volgende week leverbaar

Gestart door BD1701, 02 april 2006, 15:07:37 PM

dgrr57

citaat:
Geplaatst door 55erke
Het grootste nadeel vind ik de blauwe lichten (bij 77 te geel nu te blauw) die ook veel te fel schijnen.

heb je al geprobeert de waarde in CV 113 te verminderen ? De default waarde is 15. Een kleiner waarde zou misschien een oplossing bieden.
http://www.loksound.de/download/anleitungen/LokSound/524xx_LokSound_V35_ESUKG_US_Betriebsanleitung_Auflage_IV_ebook.pdf, bladzijde 32.

55erke

citaat:
Geplaatst door dgrr57

heb je al geprobeert de waarde in CV 113 te verminderen ? De default waarde is 15. Een kleiner waarde zou misschien een oplossing bieden.
http://www.loksound.de/download/anleitungen/LokSound/524xx_LokSound_V35_ESUKG_US_Betriebsanleitung_Auflage_IV_ebook.pdf, bladzijde 32.

hmmm...dat gaat met mijne mobile station niet lukken denk ik[:D]
Als ek mijne central station heb zal dat wel gaan (hoop ik) maar die heb ek nog belange nie[:(]

Groeten
Johan

Anarchy

Ik ging vandaag achter een CFL 1800. Maar de enige die al geleverd was was de 1819 en die waren allemaal al gereserveerd. Na lang twijfelen heb ik in de plaats de 5183 3-rail met sound gekocht. Prachtmodel [:D]

Kedeng Kedeng

Dit staat te lezen op de site van Rocky-rail

citaat:
Op 10 juni 2006 zal te Kinkempois, het schaalmodel van de MEHANO 5001 voorgesteld worden, samen met een gerestaureerd groot model van de T.S.P.  De 5001 van de T.S.P., betreft een herschilderde reeks 51. De T.S.P. is nu reeds bezig met het spuiten van de lok in de originele blauwe kleur. Deze "5001" zal voorzien worden van de originele inox cijfers.

De 5183 van de T.S.P. zal ook aanwezig zijn, en wie weet, ook de 5166 van de N.M.B.S.

In het museum van Kinkempois zal er een tentoonstelling plaatsvinden rond de reeks 51.

http://www.rocky-rail.com/Mehano%2051/5001%20NK%202006/5001%20Kinkempois.htm

ricky56

H?h?... Geplaats gisteren avond, 't was bijna 23 u., en direct heeft U de inlichtingen op de Forum...

Dat is sneller dan een Concorde... Denk dat de trein conducteur's naam zou "Michel Vaillant" zijn...

Vriendschappelijk,

Ricky.

ps: ik ben Rocky-Rail Website's webmaster... zo kunt U begrijpen de tijd info...[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door ricky56

H?h?... Geplaats gisteren avond, 't was bijna 23 u., en direct heeft U de inlichtingen op de Forum...

Dat is sneller dan een Concorde... Denk dat de trein conducteur's naam zou "Michel Vaillant" zijn...

Vriendschappelijk,

Ricky.

ps: ik ben Rocky-Rail Website's webmaster... zo kunt U begrijpen de tijd info...[;)]

Zo zie je maar hoe graag we zo'n model in huis willen hebben h?.
Het enige dat ik spijtig vind, is dat het derde frontsein niet functioneel is. Maar ach ja, wat doen we eraan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik heb gisteren de 5183 met locsound zien rijden bij MTE.
Het is een prachtloc, met en zalig geluid.
Alleen jamer van het bovenste niet werkende licht.[:(]
Tom

loebaske

Idd, normaal dien het driepunt licht
enkel maar als men de grens over gaat,
bij ons telde enkel het balk licht.
Dus durf ik zeggen dat de lok voldoet
aan de Belgische normen.
Ikke

Jurgen

Geldt dat ook voor de reeks 16 en 55 en alle andere locs met een driepuntsfrontsein?
Ik weet dat bij de Deense neuzen maar een 2-puntsfrontsein brand. Maar 's avonds als het donker wordt heb ik die ook al met een 3-puntsfrontsein gezien.
Misschien een idee om dat eens uit te leggen. In een ander draadje misschien? Bij grootbedrijf?
Mvg, Jurgen

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 55erke

citaat:
Geplaatst door dgrr57

hmmm...dat gaat met mijne mobile station niet lukken denk ik[:D]
Als ek mijne central station heb zal dat wel gaan (hoop ik) maar die heb ek nog belange nie[:(]

Groeten
Johan

Volgens mij gaat dat wel hoor met een MS.
Ik heb bij mijn 77 het adres veranderd en ik kon nog vanalles veranderen, maar ik ben daar maar wijselijk afgebleven. Want ik en techniek, dat gaat niet samen. [:I]
Mvg, Jurgen

55erke

[/quote]

Ik heb bij mijn 77 het adres veranderd en ik kon nog vanalles veranderen, maar ik ben daar maar wijselijk afgebleven. Want ik en techniek, dat gaat niet samen. [:I]
[/quote]

Ah das intresant en hoe doet ge dat dan wel?

Dieter

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Dit staat te lezen op de site van Rocky-rail

citaat:
Op 10 juni 2006 zal te Kinkempois, het schaalmodel van de MEHANO 5001 voorgesteld worden, samen met een gerestaureerd groot model van de T.S.P.  De 5001 van de T.S.P., betreft een herschilderde reeks 51. De T.S.P. is nu reeds bezig met het spuiten van de lok in de originele blauwe kleur. Deze "5001" zal voorzien worden van de originele inox cijfers.

De 5183 van de T.S.P. zal ook aanwezig zijn, en wie weet, ook de 5166 van de N.M.B.S.

In het museum van Kinkempois zal er een tentoonstelling plaatsvinden rond de reeks 51.

http://www.rocky-rail.com/Mehano%2051/5001%20NK%202006/5001%20Kinkempois.htm

Nu even iets helemaal anders.
Weet er iemand wie de gelukkige is om in het blauwe kleedje te komen? 5128?

Mvg Dieter.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

mark7758

De 5172. (uit mijn hoofd gelezen in het TSP -blad )
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brossel

Nee, het is niet de 5172. die momenteel omgetoverd wordt tot 5001, maar de 5117. Dit is een van de plukloks van het TSP.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn steengroeve in planning!

Jurgen

citaat:
Geplaatst door 55erke

[/quote]

Ah das intresant en hoe doet ge dat dan wel?
[/quote]

Zelfde principe als bij een M?rklin 60760 decoder.

In het volgende draadje heb ik dat een keer gevraagd. [:)]
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=1802
Mvg, Jurgen