Bougie stuk van Roco 6332

Gestart door Stieven76, 16 mei 2014, 21:15:00 PM

Thommy

al gedacht aan smelten? soldeerbout er tegen houden en met iets anders gelijkaardigs erin smelten?
Hier al paar zaken zo hersteld (zelfs op m'n werk kappen van moto's lap ik zo op), bv de bougies van m'n HLD64 in aanbouw. zijn mengeling van 2 modellen  ;)

tis toch kapot, so whay not take a try?
Greetz

Thommy

janboen

Dag,

Ik ben Jan en ik doe o.a. herstellingen voor de invoerder van Roco/Fleischmann in Belgiƫ.
Jammer genoeg heb ik net hetzelfde probleem met een van mijn eigen Roco Reeks 62 en ik kan je alleen maar melden dat het onderdeel 94372 (bogie frame) NIET meer leverbaar is.
Ik heb dan onderdeel  116801 (bogie frame voor Roco 62772 besteld (Reeks 62 met nummer 6218).
Als ik het onderdeel heb ontvangen dan zal ik laten weten of dit zou kunnen dienen.
Plakken van dit soort onderdelen gaat niet want type HDPE plastiek en daarop pakt zo goed als niets.
Alternatief is om in fosforbrons een lipje te maken en dit vast te vijzen op het bogie frame maar dat houd ik als laatste optie.

Als er iemand een Roco 43592  of gelijkaardig heeft die als schroot mag dienen dan moet je maar iets laten weten.
Zo zou je Stieven en mezelf alvast kunnen helpen.

Stieven76

Oeie. Blijkbaar ben ik vergeten te melden dat het al een tijdje opgelost is. Ofwel heb ik die post in een verkeerd topic gezet ofwel ben ik hem vergeten te verzenden  :-[

Stukje is gemaakt door een forumlid die het gelijmd en verstevigt heeft. Ondertussen had ik ook bij Ets Emmen zo n bougie besteld en geleverd gekregen. Ik heb de originele bougie terug gebruikt, de nieuwe ligt in het reserve bakje.

Heb alleen maar goede commentaar voor Ets Emmen. Heeft me goed geholpen met de zoektocht.
En natuurlijk dank aan het forumlid die de originele bouge gemaakt heeft  ;D

Ik dacht toch echt dat ik dit al eens geschreven.. Oud worden zeker  ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: janboen op 13 november 2014, 20:23:34 PM
Plakken van dit soort onderdelen gaat niet want type HDPE plastiek en daarop pakt zo goed als niets.
Ik heb dit probleem ook gehad, en heb het opgelost met deze lijm: http://www.pattex.nl/nl/producten/secondelijmen/secondelijm-plastics.html
Het geheim zit niet zozeer in de lijm zelf, maar in de activator die er bij zit. Daarmee moet je het plastic voorbehandelen, en als je het dan lijmt zit het als een rots.