Oude Roco 59 en LocPilot Basic rijprobleem

Gestart door Stieven76, 13 mei 2014, 16:48:19 PM

Stieven76

Gisteren een Loc Pilot Basic in mijn oude Roco 59 gestoken.
Echter wanneer ik nu wil rijden gaat de loc al schokkend vooruit of achteruit. Ik heb cv8 al eens op 8 gezet zodat de decoder naar zijn fabrieksinstellingen gereset wordt, maar dat geeft hetzelfde schokkende resultaat.
Wanneer ik de loc analoog laat rijden is er niets aan de hand, rijd als een zonnetje  :D

Iemand een idee wat de oorzaak is?

Thx!


Peter

Decoder te licht voor die zware (oude) Roco motor?
Met vriendelijke groeten
Peter

erik50

Al met de lastregeling gespeeld ?
CV's 53, 54 en 55.
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

dani

heb je de  "auto set"  procedure voor de ESU al geprobeerd ?
Dan gaat hij proberen je karakteristieken van je motor zelf te zoeken en in te stellen.

Schreib in CV 54 bitte den Wert "0". Dann die Lok auf ein Testgleis mit mindestens 1 m Länge stellen und F1 aktivieren. Die Lok "rast" nun los und stellt die Motorparameter ein. Damit habe ich bisher sehr gute Erfahrungen gemacht.



Dus vertaald : zorg dat je een stuk test spoor van minstans een mter hebt (neem 2 meter voor de zekerheid) ,  schrijf dan de waarde 0 in de CV 54  en druk op F1 .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

en zoek ook eens in je handleiding van de LoPi4 naar de  "default" instellingen.  Ik geloof dat er ergens een tabelletje staat met de meest courante waarde voor  de gangbare motoren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bellejt

denk hetzelfde als Peter.Heb hier de TEE van roco in oude versie en moet er ook een andere motor inzetten want die oude trekt al gauw tussen de 700 mA en 1.1 Amp.

Michiel

Ik had een gelijkaardig probleem met mijn schaal N Roco 59 met mini-ronde motor. Zogezegd onderhoudsvrij volgens Roco. Deze trok ongeveer 1A analoog. De loc reeds schijnbaar redelijk goed, maar de motor werd snel erg heet.

Het motortje was al oud en had al menig draaiuurtjes. Binnen in de motor was het een smurrie van olie en koolstof. Drie maal een nacht in een bad met wasbenzine en een paar uur laten uitlekken verhielp het probleem.

Uiteindelijk heb ik toch een vervangmotor gekocht omdat de rijeigenschappen van de Rocomotor niet 100% waren naar hedendaagse normen.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

Citaat van: dani op 13 mei 2014, 17:08:19 PM
heb je de  "auto set"  procedure voor de ESU al geprobeerd ?
Dan gaat hij proberen je karakteristieken van je motor zelf te zoeken en in te stellen.

Schreib in CV 54 bitte den Wert "0". Dann die Lok auf ein Testgleis mit mindestens 1 m Länge stellen und F1 aktivieren. Die Lok "rast" nun los und stellt die Motorparameter ein. Damit habe ich bisher sehr gute Erfahrungen gemacht.
Dat werkt alleen op de Lokpilot 4, en dan ook nog alleen met de laatste firmware.
Ik ben bang dat het met de 'basic' niet gaat werken.
Kijk ook even naar de specificaties van de basic, welk nummer heeft de decoder?

grt Piet.

ceuleer

Ik heb dat probleem met de oude motor in een trix loc ook al gehad, een andere sterkere decoder en het probleem was opgelost.
De basic zal te zwak zijn.

Rangeerduivel

Mijn eerste HLE20 van Roco was er ook één met dikke motor,doch de inbouw van een ESU decoder gaf geen enkel probleem.
Ik kan mij echter niet meer herrinneren welk type Esu het was

;)

bva25j

moet zeker zijn dat geen "condensateur" tussen de voeding en decodeur staan.

Ik had de zelfde probleem

Huugooke

inderdaad goed nakijken of er geen andere verbindingen meer zijn met de motor. Die ontstoorspoel en condensator moeten er af, niet?

dani

ge moogt nog eens een LD-G  lenen om te testen als je wil....   :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: bva25j op 14 mei 2014, 13:41:27 PM
moet zeker zijn dat geen "condensateur" tussen de voeding en decodeur staan.

Ik had de zelfde probleem
Citaat van: Huugooke op 14 mei 2014, 13:53:09 PM
inderdaad goed nakijken of er geen andere verbindingen meer zijn met de motor. Die ontstoorspoel en condensator moeten er af, niet?

In Stieven's eerste posting zie je op de foto dat de overbodige attributen er af zijn en er naast liggen,dus dat kan het probleem niet zijn...

;)

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 14 mei 2014, 17:13:50 PM
Citaat van: bva25j op 14 mei 2014, 13:41:27 PM
moet zeker zijn dat geen "condensateur" tussen de voeding en decodeur staan.

Ik had de zelfde probleem
Citaat van: Huugooke op 14 mei 2014, 13:53:09 PM
inderdaad goed nakijken of er geen andere verbindingen meer zijn met de motor. Die ontstoorspoel en condensator moeten er af, niet?

In Stieven's eerste posting zie je op de foto dat de overbodige attributen er af zijn en er naast liggen,dus dat kan het probleem niet zijn...

;)

Ook niet over de "pootjes" van de motor? Want die zie je niet.