Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Economy decoders

Gestart door janieburton, 03 mei 2014, 11:08:53 AM

janieburton

Heb in een Frans blad in een advertentie van FB Systems gezien dat daar decoders worden verkocht met 4 functies en een maximum vermogen van 1,3A, EMF, DC/DCC, 2&4 cijferig adres en verschillende mogelijkheden voor verlichting.

Zijn deze van goede kwaliteit? Welk merk?

Deze worden verkocht per stuk of per 5 stuks
 

Stieven76

#1

janieburton

Dank maar het merk is niet vermeld voor de goedkope decoders.

Heeft iemand op dit forum ze al gebruikt.
 

Rangeerduivel

Je hebt tegenwoordig nog een ESU basic voor 18€,en een perfect werkende Uhlenbrock voor 19,95€,

Dus zie ik hier geen profijt in..?

;)

PietB

Citaat van: janieburton op 03 mei 2014, 11:35:18 AM
Dank maar het merk is niet vermeld
Janie het merk staat er nota bene op!


Citaat van: janieburton op 03 mei 2014, 11:35:18 AM
voor de goedkope decoders.
Zo goedkoop zijn ze ook weer niet.

grt Piet.

janieburton

Dank voor de info.

Ik wist niet dat ESU een basic had voor 18€.
 

Rangeerduivel

Citaat van: janieburton op 03 mei 2014, 12:57:34 PM
Dank voor de info.

Ik wist niet dat ESU een basic had voor 18€.

Voor zover ik weet ENKEL te vinden op de maandelijkse beurs in Woluwé
Ik heb er daar één gekocht.

;)

mnieuwlaet

Op Conrad KUN je tamsecoders kopen voor 17,00 ongeveer... Ik ben daar tevreden over

PietB

Inderdaad,
maar de LD-G-32 die Conrad voor € 16,99 aanbiedt kost o.a. bij ANW-modeltreinen € 15,99

het is dus zaak even goed te shoppen.

grt Piet.

Mattias

Citaat van: bossie op 03 mei 2014, 22:33:52 PM
Inderdaad,
maar de LD-G-32 die Conrad voor € 16,99 aanbiedt kost o.a. bij ANW-modeltreinen € 15,99

het is dus zaak even goed te shoppen.

grt Piet.

Al goed en wel, Bossie, MAAR....

Als je 2 decoders zou bestellen bij Conrad, heb je de verzending gratis. (aankoop boven 25€)
Bestel ik er 2 bij Anw, dan heb ik al minstens 9€ zendkost. Wil ik zending met track and trace, is het 13€..

Dus ja, ze zijn duurder bij Conrad, maar als je geen zendkost moet betalen, is het nog voordeliger!
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

Michael

Mattias, daar heb je wel gelijk in maar zo moet je gewoon kijken en vergelijken, wees geen dief van je eigen portemonnee.
Ik bestel relatief veel bij ANW, maar ga dat dan vaak ophalen, niet dat dat niks kost maar dan laat ik wat meer in één keer bestellen en een gezellig babbeltje bij ANW is ook nooit weg.
Decoders koop ik meestal aan per 10 als er ergens een mooie aanbieding is.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

PietB

Citaat van: Mattias op 04 mei 2014, 09:43:34 AM
Dus ja, ze zijn duurder bij Conrad, maar als je geen zendkost moet betalen, is het nog voordeliger!
Helemaal waar Mattias.
Ik liet mij door mijn enthousiasme meeslepen, ik woon bij AnW in de buurt.
Zij zijn mijn huisleverancier, ik haal bijna altijd alles bij ze op.
Maar inderdaad ik ben de (gratis) verzending vergeten en ging van de 1 stuks prijs uit.

gr Piet.

LokSound

Citaat van: bossie op 04 mei 2014, 10:06:44 AM
Citaat van: Mattias op 04 mei 2014, 09:43:34 AM
Dus ja, ze zijn duurder bij Conrad, maar als je geen zendkost moet betalen, is het nog voordeliger!
Helemaal waar Mattias.
Ik liet mij door mijn enthousiasme meeslepen, ik woon bij AnW in de buurt.
Zij zijn mijn huisleverancier, ik haal bijna altijd alles bij ze op.
Maar inderdaad ik ben de (gratis) verzending vergeten en ging van de 1 stuks prijs uit.

gr Piet.

Even nog dit: Bossie laat zich "meeslepen". Maar als hij een probleem heeft dan kan hij bij ANW terecht voor perfecte service.
(ANW is ook een ESU-dealer, daardoor weten we dat!. Maar als je een probleem hebt bij Conrad: hebben zij dan ook die service? (doordenkertje / open vraag / geen antwoord gewenst.)

janieburton

#13
Citaat van: LokSound op 06 mei 2014, 16:21:02 PM
Citaat van: bossie op 04 mei 2014, 10:06:44 AM
Citaat van: Mattias op 04 mei 2014, 09:43:34 AM
Dus ja, ze zijn duurder bij Conrad, maar als je geen zendkost moet betalen, is het nog voordeliger!
Helemaal waar Mattias.
Ik liet mij door mijn enthousiasme meeslepen, ik woon bij AnW in de buurt.
Zij zijn mijn huisleverancier, ik haal bijna altijd alles bij ze op.
Maar inderdaad ik ben de (gratis) verzending vergeten en ging van de 1 stuks prijs uit.

gr Piet.


Even nog dit: Bossie laat zich "meeslepen". Maar als hij een probleem heeft dan kan hij bij ANW terecht voor perfecte service.
(ANW is ook een ESU-dealer, daardoor weten we dat!. Maar als je een probleem hebt bij Conrad: hebben zij dan ook die service? (doordenkertje / open vraag / geen antwoord gewenst.)

Ik denk dat men deze vraag breder moet zien.

Persoonlijk woon ik niet kort bij een modelwinkel, ik moet op zijn minst 30 minuten met de auto rijden voor naar winkel A of B te gaan; winkel A kan ik eventueel met het openbaar vervoer bereiken( maar neemt meer tijd), winkel B is meer problematisch om met het openbaar vervoer te bereiken.

Ik weet het niet maar ik denk als er iets fout is gegaan met een decoder, dat niet de winkelier en ook niet de fabrikant deze kan herstellen wegens te kleine(micro) onderdelen( als ik me niet vergis bestaat daar een term voor: "beyond repair)

Welke service kan en zal een winkelier kunnen of willen geven op een decoder gezien dat er niet veel kan aan hersteld worden daar dit allemaal micro onderdelen zijn.(wettelijk is hierop ook een garantie van 2 jaar na aankoopdatum bij defect. Maar wat wordt bij een decoder als defect aanzien? Meestal als een decoder niet meer werkt is hij ook niet te herstellen. Heeft men dan recht op een nieuwe decoder als hij onder de garantieperiode valt omdat de decoder niet te herstellen is, volgens diezelfde wet zou in de eerste zes maanden zelfs geen discussie mogelijk zijn bij defect en zou men in die periode zonder probleem een nieuw product moeten krijgen.)

Een nieuwe decoder geven? Misschien 1 maal, misschien 2 maal,...... maar daar zal het ook stoppen of vergis ik me. De decoder opsturen naar de fabrikant?

Als men geen of weinig verzendingskosten moet betalen is de rekening vlug gemaakt.

Ik denk in mijn geval dat ik meer aan benzine kwijt ben om naar de winkel te gaan; ook zelfs als ik het openbaar vervoer zou nemen  dan deze door de winkelier te laten opzenden of een goedkopere decoder bij Conrad te kopen.

De luxe om overal goede winkels in België te hebben is voorbij(in België zijn ze misschien op 2 handen te tellen) , misschien is het in Nederland anders
 

ceuleer

Een paar maand geleden heb ik hier eens mijn ongenoegen laten merken over een sounddecoder die ik op een beurs gekocht had, en de "service" van de (een bepaald merk..)dealer om de decoder naar behoren te laten werken was na 3 maand nog niet in orde.
Dankzij de hulp van andere forumleden heb ik dan het probleem zelf kunnen oplossen.
Dus perfecte service is bij sommige dealers niet gegarandeerd, en ik zeg er maar direct bij, dat ik bij sommige dealers zeer goede ervaringen heb i.v.m. service.
Maar bestellen via internet, en er is dan iets mis, ik denk dat je dan geen oplossing voor uw probleem gaat krijgen, het verzonden product zal volgens de verkoper waarschijnlijk wel in perfect werkende staat verzonden zijn.
Een paar euro besparen op een bestelling via internet of op een aankoop op een beurs is gemakkelijk verdient, maar goede service die je bij uw favoriete dealer krijgt is toch meer waard. En na een tijdje weet je vanzelf of de dealer uw vertrouwen waard is.  ;)

grz,
Gunter