Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Gele bollen ?

Gestart door marc goovaerts, 12 maart 2014, 16:10:57 PM

janieburton

Citaat van: 2012 op 22 maart 2014, 00:43:47 AM
Citaat van: janieburton op 21 maart 2014, 13:37:38 PM
Dank voor de verklarende uitleg.

Maar de vraag wat die "gele bollen" detecteren is nog steeds niet beantwoord eveneens met wat die "gele bollen" in verbinding staan.

Het lijkt een mysterieuze bedoening die bollen.

Er moet toch iemand van de spoorwegen hierop kunnen antwoorden.

zonder zeker te zijn wil ik wel een gokje wagen ... net zoals fout werkende overwegen via relais het open komen verhinderen van het sein, zou dit ook zo kunnen gebeuren he, dus die bollen detecteren iets, via relais word het open komen van het sein verhinderd. T'zijn wel dingen die nog weinig voorkomen zunne, das nog iets uit de "oudheid"  ::)

Dan hadden die bollen toch parallel langs beide zijden van de rijweg gestaan?

Hier staan ze langs de sporen
 

modeltreinbart

Ik kan me vergissen maar bij beide foto's (foto gele bollen en foto lessines) gaat het over overwegen met de directe nabijheid van een perron .
En als het over een detectie systeem gaat die zie zich vooral een vierkant vormen op de overweg met uit lopers langs de sporen waar ik geen sein zie.
Nu heb ik even mijne mayonaise laten werken : de 2 paralellen die van de ene kant naar de ander kant lopen zijn korter dan de lengte van een tram wanneer er een tram 1 van de detectie paralellen overschrijd zal bij aankomst van een trein de bareel pas sluiten als de tram beide paralellen heeft overschreden. Zodra de trein de laatste detectie heeft gepasseerd zal de overweg terug open gaan voor het verkeer en dit om het tramverkeer niet te hinderen .
Bij het verlaten van het station over de overweg zal de overweg pas sluiten bij het traag overschrijden van de eerste bol en openen bij de laatste bol aan de andere kant van de overweg.

Nu deze gedachte is maar een gissing omdat ik het zelf nooit het bestaan van deze bollen vooraf heb geweten.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

janieburton

Citaat van: modeltreinbart op 22 maart 2014, 21:35:01 PM
Ik kan me vergissen maar bij beide foto's (foto gele bollen en foto lessines) gaat het over overwegen met de directe nabijheid van een perron .
En als het over een detectie systeem gaat die zie zich vooral een vierkant vormen op de overweg met uit lopers langs de sporen waar ik geen sein zie.
Nu heb ik even mijne mayonaise laten werken : de 2 paralellen die van de ene kant naar de ander kant lopen zijn korter dan de lengte van een tram wanneer er een tram 1 van de detectie paralellen overschrijd zal bij aankomst van een trein de bareel pas sluiten als de tram beide paralellen heeft overschreden. Zodra de trein de laatste detectie heeft gepasseerd zal de overweg terug open gaan voor het verkeer en dit om het tramverkeer niet te hinderen .
Bij het verlaten van het station over de overweg zal de overweg pas sluiten bij het traag overschrijden van de eerste bol en openen bij de laatste bol aan de andere kant van de overweg.

Nu deze gedachte is maar een gissing omdat ik het zelf nooit het bestaan van deze bollen vooraf heb geweten.

Men kan toch het sluiten van een overgang toch niet vertragen om dat er op dat moment er een tram voorbijrijdt?

Weet de redactie van MSM niemand die hier een antwoord kan op geven?
 

modeltreinbart

Het was maar een gedacht een combinatie van detectiebollen en een overweg met een kruising van een tram . Het had altijd gekund natuurlijk.
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)