Bestellen Tpe 6322 met 3 bijhorende goederenwagens uit MSM 134

Gestart door Snobby Crash, 28 februari 2014, 12:29:54 PM

loebaske


Stieven76

Volgens de folder die ik gisteren meegenomen heb:
DC: 159€
DC digitaal: 189€
DC digitaal sound + rookgenerator: 329€
AC digitaal mfx: 189€
AC digitaal sound + rookgenerator: 329€

Voor mij zal het een DC digitale worden  ;D

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 01 november 2014, 15:52:25 PM

DC digitaal sound + rookgenerator: 329€

AC digitaal sound + rookgenerator: 329€

Met deze loc's rook je nooit meer alleen !  ;D

Groeten Peter ;)

Stieven76

Inderdaad :)
De sound versies zijn altijd full option: sound + rookgenerator. Wel leuk maar mij persoonlijk te duur. Dan koop ik liever 2 locs of één loc en wat wagons.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Stieven76 op 01 november 2014, 15:57:03 PM
Inderdaad :)
De sound versies zijn altijd full option: sound + rookgenerator. Wel leuk maar mij persoonlijk te duur. Dan koop ik liever 2 locs of één loc en wat wagons.
trouwens de rook ziet er ook niet echt dieselachtig uit, maar ja als je geld teveel hebt hé ?
Groeten Peter ;)

loebaske


D_Loc

Via een privé bericht kreeg ik de de vraag voor het programmeren van de CV's voor manual notching in de 6322.
Ik kan mij echter voorstellen dat er misschien meer mensen deze functionaliteit willen hebben in de soundversie van de 6322 maar geen Lokprogrammer hebben om dit eenvoudig te programmeren.

Daarvoor heb ik hieronder de te programmeren CV's beschreven:

Manual notching activeren op F12 (notching up) en F13 (notching down)
===================================================

Stap één, de juiste index zetten (belangrijk!):
CV31 = 16
CV32 = 2


Stap twee: notching up programmeren op F12
CV477 = 2 ( = Notching up voor mapping regel 14)

Stap drie: notching down programmeren op F13
CV493 = 4 ( = Notching down voor mapping regel 15)

Ik schrijf bij beide te programmeren CV's voor welke mapping regel dit geldt, dit heeft te maken met de wijze waarop de mappings worden aangemaakt in de Loksound/Lokpilot V4 versies. In de Loksound V4 van de 6322 is mapping regel 14 reeds toegewezen aan F12 en mapping regel 15 aan F13, alleen waren er geen functies gekoppeld aan deze functietoetsen, die heb ik nu dus wel gekoppeld).

Bovenstaande CV's zijn van toepassing voor de Loksound 4 decoder die met de MSM/TMM Van Biervliet 6322 is geleverd en waarop geen modificaties zijn uitgevoerd (zoals extra functies toegevoegd/toegewezen, het is geen probleem als het loc adres is gewijzigd).

Uiteraard is het programmeren geheel op eigen risico.

Voor wie niet wat manual notching is:
Met manual notching (handmatig schakelen) kon het toerental van de dieselmotor onafhankelijk van de snelheid via functie toetsen worden bediend. Het dieselmotor geluid kan zelfs tijdens stilstand naar hoogste motortoerental worden opgevoerd, uiteraard kan je dit ook doen als de loc aan langzame snelheid rijdt zodat je een zware trein kan simuleren.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

pandur

NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

marc goovaerts

Net als Luc ben ik eigenlijk ook nieuwsgierig...
Heeft er al iemand gebruik gemaakt van de decals voor de vulopeningen ? En wat was je ervaring ermee ?

ward

Super info!
De MSM loc is geen sound, maar de andere (infrabel versie) wel..
Ga ik er zeker eens op proberen, klinkt goed!

Grtz  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

reeves

Dirk, gisteren alles gelukt, heb er een klein filmpje van gedraaid staat bij m'n baan toppic

Klik

Beneden  ;)

Groet Tom

ems

Bedankt Dirk, ik heb het ook geprobeerd en het werkt prima!
Groet, Edwin

D_Loc

Goed om te lezen dat het werkt  :)
Het is een leuke feature die eigenlijk niet mag ontbreken bij diesel-elektrische locomotieven, vind ik.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

EVP

voor diegene met de post het pakket krijgen volgende mail gekregen

Beste,

Ivm de MSM actie 6322 :

Wij hebben uw vraag voor het opsturen van het pakket goed ontvangen.
De eerste zendingen zullen verzonden worden tussen 15 en 30 november.
(We laten de aanvragen wat samenkomen.)

doomslu

Ja, diegenen die het pakket per post willen krijgen zullen binnenkort bediend worden.

Een groot deel van de sets werd afgehaald in Leuven, maar we hadden er eigenlijk op gerekend dat er meer mensen om hun loc zouden komen naar Leuven, al begrijpen we wel dat er omstandigheden zijn die iemand verhinderen om naar de expo te gaan.
Daarom werden er ook alternatieven aangeboden, zoals laten afhalen door een vriend of kennis, of afhalen bij Van Biervliet of op een volgende beurs.
Aangezien de verzendkosten door ons worden gedragen betekent dit wel dat we bij een volgende aktie de prijs zullen moeten optrekken en de verzendkosten aanrekenen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *