Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

Houdini

Raf, sterkte met t hondje...ik ken 't gevoel...

raf

bedankt Jelle
je we hebben haar 15 jaar maar we hopen dat we haar straks met medicatie mee naar huis mogen nemen
anders gaat het hier thuis niet aangenaam worden want mijn madam (en  ik zelf in mindere maten) gaat een beetje instorten dan denk ik
het is toch 15 jaar dat je haar als huisgenoot hebt gehad en dan moet je soms een beslissing nemen waarvan je hart zegt nee dat doen we niet maar je gezond verstand moet je dan laten werken op dat ogenblik en dat is niet altijd gemakkelijk .
het is niet dat we zonder hondjes komen te zitten maar je geeft ze niet graag af
zo gaat het hier toe tijdens etens tijd

en zo als het penske is vol gevreten


dan is het uitbuiken op de zetel
en ze pakken alle plaats in die ze kunnen opeisen en anders dan doen ze uit protest dit


gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

blijkbaar evenveel honden als treinen en duikboten, hopelijk komt alles goed, sterkte aan uw vrouw  (en U) ;)

raf

ja peter een uit de hand gelopen liefhebben van hun die nooit een oordeel vellen over iemand zullen we het maar noemen

lunatje is terug thuis en we moeten heel veel medicijnen geven maar wel afbouwend en vrijdag terug op consultatie
het was echt gisteren kantje boordje want ze zijn tot 4 uur s'nachts met haar bezig geweest .
diagnose is zoals we reeds wisten een vergroot hart en water op de longen
we hebben nog een jaar respijt gekregen en dan gaat het echt verkeerd gaan .eigenlijk nooit problemen met haar gehad zolang we haar hebben
kostprijs van de consultatie gisteren een heeeeeeeeeeel mooie loco mijn gedacht maar ach als je daar het voorlopig mee kunt oplossen is dat het geld waard
nu moeten we haar rustig houden tot maandag en dus de rolluiken omlaag en met verlichting aan zitten dan maar
want als de andere rakkers iets zien of horen dan gaat ze mee stressen en dat mag nu eventjes niet gebeuren

gr raf en bedankt voor het mee leven al is het maar een hond het blijft je trouwste vriend je je maar kan bedenken
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

philippe_007

dit is dan toch een licht in de tunnel....
verzorg de trouwe vierpoter maar goed

raf

ja phillip dat doen we zeker wel en de andere worden evenzeer vertroeteld want wie trekt nu een kind voor op het ander.als goede ouder doe je dat toch ook niet of wel .
het licht in de tunnel is maar een tijdelijke verlichting want de klokt tikt met elke hart slag als ook voor ieder van ons .
proberen van de dagen die we hebben er steeds iets mooi's van te maken dan kun je steeds zeggen hij betekende iets in iemand zijn leven
of in het leven van die hem omringd hebben
kleine philosophy en als iedereen zich daar ook maar een klein beetje aan hield zou de wereld er mooier uit zien

gr raf   
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick

vandaag pas gezien veel sterkte en misschien tot morgen

raf

nee patrick ik heb danny reeds verwittig.
ik kan nu de vrouw niet alleen laten want als er iets gebeurt met luna dan geraakt ze niet weg naar een dierenarts
ze kan geen auto rijden en sabine zit zelf in de ellende die moet in het kort geopereerd worden van een soort ernia dus die kan ook niet rijden
hopelijk alles volgende week stabiel en kan er weer een normaal dag ritme aangevangen worden

gr raf en amuseer je op de ruilbeurs
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

modelbouwpatrick


raf

juist terug van de DA met luna
en het was zoals te verwachten niet goed
op een schaal van hartruis (klep die lekt) van 1 tot 6 zit luna op 6
hoe lang ze nog heeft geen idee zelfs niet gokken daar op
ik gok trouwens nooit zelfs geen lotto
haar hartklep hangt vast met draadjes en er zijn van die draadjes reeds een paar gescheurd
hoe meer er scheuren hoe meer de resterende belast worden en krijg je een lawine effect
het gaat op een ogenblik zo zijn dat we weer eens een zware beslissing moeten gaan nemen
maar hoe zwaar ze ook is voor een hondje mag je die zelf nemen voor mensen daarentegen die mogen blijven afzien
al is er tegenwoordig ook reeds een mogelijkheid tot levens beëindiging .
niet gemakkelijk om te doen maar we bouwen verder en blijven gewoon hopen dat het nog een tijdje goed blijft gaan

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

tunnelmotor2000

Ai ai ai blote miserie man.
Heb het hier ook voorgehad met onze 3 Cavaliers. Op 5 jaar tijd alle drie aan zelfde hartfalen kwijt.
Ons eerste slachtoffer werdt slechts heel laat gediagnosticeerd en op 3 soorten medicatie, Fortekor, Lasix en Vetmedin nog 6 maand getrokken.
Hij was nog maar pas wijlen of bij routinecontrole bij de DA had de tweede ook prijs. Die hebben we bijna 3 jaar goed kunnen houden.
Echter in z'n laatste jaar had nummer 3 ook de trui aan en anderhalf jaar later laten inslapen.
Het is niet om aan te zien dat je viervoeter enorme moeite heeft met ademen omdat z'n hart zowat de ganse borstholte inneemt.
Viel ons, en vooral mijn vrouw zwaar om haar lievelingen af te geven maar wat moet moet.
 

raf

Ja jean marie hier het zelfde verhaal maar zeer late diagnose en ineens level 6 en er zijn maar 6 levels dus hoeveel tijd ons nog rest geen idee

we hebben besloten om alleen nog medicijnen en mineralen te geven en niet meer inenten en nog eens bloed laten trekken en dies meer
elke keer naar de da gaan geeft haar zoveel stress dat het niet te doen is
onze twee andere oudjes (15 en 17 jaar)gaan we ook niet meer laten in enten want ze komen haast nooit buiten dus wanneer komen ze met andere dieren in aanraking
da dag dat we de beslissing gaan moeten nemen gaat er aan komen dat weten we maar dat gaat een heel zware dag worden en niet alleen voor mijn vrouw hoor ik jank even hard mee .het is 13 jaar een stukje van je leven geweest dat je gaat moeten laten inslapen en dat is gewoon enorm shit
maar we kijken uit naar de goeie dagen die we haar voorlopig nog kunnen geven en elke dag geleefd is er eentje die ze haar niet meer kunnen afnemen
en met leven bedoel ik hond waardig met een redelijke levens kwaliteit .

gr raf en bedankt
vetmedin dialistic en libeo moet ze nu pakken libeo is een gloed nieuw medicijn en nog maar net in omloop
eigenlijk is het geen medicijn want het geneest niet 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Gisteren een hele leuke babbel gehad tijdens het bezoek van Jean (Steam.N) en dan gaat de tijd veel te snel voorbij.
Vanmorgen helaas wakker geworden met slecht nieuws. Een hele goede vriend van de familie, is helaas na langdurige ziekte
gisteren, op 85 jarige leeftijd, in het Middelheim ziekenhuis overleden. We zullen George missen :'(
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Lastige dag vandaag. Mijn pa is vorig jaar in oktober overleden op 68 jarige leeftijd.
Vandaag zou hij 69 geworden zijn.  :'( :'(
Pff, dat blijft toch knagen, zeker omdat ik geen afscheid heb kunnen nemen..

philippe_007

Ik ken het gevoel,
mijn vader zou vandaag 71 geworden zijn, maar hij is 18 jaar geleden overleden (3 weken voor ons huwelijk).