Nieuws:

Nu in MSM 270 TEST: NMBS reeks 17 van A.C.M.E./Treinshop Olaerts | L.S.Models I11 OUIGO | L.S.Models I11 EuroCity | NMBS stortwagen type 1212H van REE | Autotransporter TA52 van Makette | Kato Class 66 Lineas met geluid | Stoomloc nummer 4 VSM van ESU

Hoofdmenu

Bedieningspeer

Gestart door jakke, 17 januari 2014, 12:07:52 PM

jakke

Ik ben op zoek naar een bedieningspeer , bakje met schakelaars , om een relaxzetel te bedienen .
Door omstandigheden is te rade gaan bij de fabrikant geen optie .
Als ik bij conrad zoek krijg ik een ontzettend grote lijst met schakelaars , de spreekwoordelijke naald in een hooiberg .
Weet iemand ,
- hoe zo'n kastje officieel heet
-een bedrijf of winkel die zulks verkoopt ?

Alvast dank
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Gerolf

Zulke kastjes zijn meestal custom-made voor een bepaald type zetel
Wat is het probleem?
Doet geen enkele schakelaar nog iets?
Of is het één bepaalde drukknop die te vervangen is?
Of wil je zelf een kastje bricoleren?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: jakke op 17 januari 2014, 12:07:52 PM
Da's wel raar! Maar allez...
"De Salongigant" misschien?
Als je zelf wil knutselen, heb je dan een schema?

jakke

Op vraag van een kennis ben ik samen met hem op zoek naar zo'n bediening . Geen weet van fabrikant wegens aankoop van ettelijke jaren geleden , aankoopbewijs onvindbaar en nergens een merkvermelding te vinden . Dus mijns inziens niks raar aan :
De schakelaars zijn versleten , ingedrukt .
Bij gelegenheid zal ik trachten een foto te plaatsen van het onderwerp .
Tot dan alvast bedankt .

Jan
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Peter

Zit met hetzelfde probleem. Reeds meer dan een jaar geleden een nieuwe peer besteld voor een van onze relaxzetels van een gekend Italiaans merk, en helaas, helaas, helaas, blijkt deze foirma ofwel heel traag te leveren ofwel hebben ze zo'n ding niet meer.
Als we de meubelwinkel binnenkomen gaat die verkoper al lopen ;D
Zoals te zien op de foto zijn de blauwe rubberbeschermers van de druktoetsen verduurd. (schakelaar funktioneerd nog wel maar echt veilig is dat natuurlijk niet.

PS: een gelijkaardig probleem heb ik bij de sleutel van mijn wagen (rubbers verduurd) Een nieuwe sleutel......175,00 euro (niet lachen hé)
Maar goed dat ik de deuren ook gewoon manueel met de sleutel kan openen

Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: jakke op 17 januari 2014, 14:32:49 PM
Op vraag van een kennis ben ik samen met hem op zoek naar zo'n bediening . Geen weet van fabrikant wegens aankoop van ettelijke jaren geleden , aankoopbewijs onvindbaar en nergens een merkvermelding te vinden . Dus mijns inziens niks raar aan :
De schakelaars zijn versleten , ingedrukt .
Bij gelegenheid zal ik trachten een foto te plaatsen van het onderwerp .
Tot dan alvast bedankt .

Jan
Had je dat dan ineens gezegd: " de fabrikant is onbereikbaar" of zoiets. ;)
Zelfs als die bereikbaar is zal je niet zo gemakkelijk aan een vervangtoestel geraken denk ik.
De vraag is: werkt dat op netspanning of op laagspanning. In het laatste geval is dat wel te "bricoleren", vermits je het voorbeeld nog hebt. Als het op netspanning werkt is het een stuk ingewikkelder omdat je dan stevig materiaal moet vinden dat voldoet aan hoge isolatie en stevigheidseisen.

Geert

Zijn er soms geen forums die zich bezig houden met zulke toestellen?

Als ik bijvoorbeeld een probleem heb met een huishoudtoestel dan ga ik op een forum zoeken die zich bezig houd met huishoudtoestellen. En meestal kom ik zo tot een oplossing.

Geert
Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

Peter

Je gelooft het nooit,
Na maanden en maanden wachten, plots een telefoontje gekregen van de meubelwinkel. Dar "gekende" Italiaanse merk produceerd voor een nieuwe lijn salons terug dat bedieningspeertje. De vriendelijke dame van de winkel wist me te vertellen dat ik het terug kon bestellen voor......165, euro. :'( :'( :'(
Zal die zetel wel gewoon als zetel blijven gebruiken en niet meer als relax.
Met vriendelijke groeten
Peter

dani

@Peter : al eens gedacht om er gewoon een laagje vloeibaar latex over te smeren en dat te laten drogen ?
Kostrpijs : zo goed als niks....   moeite : 1 minuut.....   alleen zorgen dat de latex niet IN je schakelaars vloeit, dus even de contactjes afplakken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.