Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

MEHANO dmu 41

Gestart door Rangeerduivel, 08 december 2013, 13:12:07 PM

Rangeerduivel

Ik heb een Mehano dmu 41(Hasselt) dubbele set gekocht van een parikulier.
Weliswaar nagelnieuw(geen mm gereden!)
Bij thuiskomst merkte ik echter dat de verlichting van de gesleepte set(niet gemotoriseerd) verkeerd brandt.
De lichten van de gemotoriseerde set brandt normaal zoals het hoort.
Daar ik niet in een winkel gekocht heb kan ik niet terug voor reparatie...eigen schuld,dikke bult! >:(

Heeft iemand hiermee ervaring?Hoe los je dit op?
Daar de set nieuw is licht het euvel uiteraard bij de montage door Mehano,en mogelijk zijn er nog of allemaal in dat geval.

;)

Metpetergaathetbeter

meebrengen naar de club geen optie, of onze elektronica-vriend Olivier ?

Groeten Peter ;)

bellejt

heb hier ook zo'n geval liggen .Rijdt langs geen kant.Zal een projectje worden.

Rangeerduivel

@Johny
Rijden doet die van mij perfekt...

@Peter
Is reeds aan een onderzoek (echter niet diepgaand) onderworpen door Olivier...

;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2013, 13:15:47 PM
meebrengen naar de club geen optie, of onze elektronica-vriend Olivier ?

Groeten Peter ;)
Hahahaha.

Heb eergisteren toen ik Rudy's i6 kwam brengen er even naar gekeken en in principe kan je die niet verkeerd aan mekaar koppelen.
- Gemotoriseerd stel = alles goed.
- Ongemotoriseerd stel = lichten van bestemming branden en de andere lichten brandden niet oftewel verkeerd dacht ik.

Om dat op te lossen zal het ongemotoriseerde stel sowieso open moeten. Misschien dat er ergens een verlichtingskabeltje afgebroken zit of het lampje zelf stuk en misschien ook nog eens aan de verkeerde lampjes gesoldeerd.

Al denk ik wel dat Luc (uit D'monde) van de club je hiermee wel zal kunnen helpen.

Was er geen kans eigenlijk om het stel te testen bij de verkoper?

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Rangeerduivel op 08 december 2013, 13:26:51 PM

@Peter
Is reeds aan een onderzoek (echter niet diepgaand) onderworpen door Olivier...


en rijdt die nu nog ?  ;D

Groeten Peter ;)

OlivierV

#6
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2013, 13:33:53 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 08 december 2013, 13:26:51 PM

@Peter
Is reeds aan een onderzoek (echter niet diepgaand) onderworpen door Olivier...


en rijdt die nu nog ?  ;D

Groeten Peter ;)
Ja hoor. ;)

Ik leer gelukkig bij uit wat ik al dan niet mispeuter en eerlijk gezegd van geluidsdecoders heb ik niet veel kaas gegeten, maar ondertussen wel weer wat bijgeleerd.
De files van ESU in de loc schrijven is nu ook niet echt moeilijk me dunkt. (Heb ik nog bij de 15 en 21's van Chris gedaan op de club, dat waren wel geen geluidslocs).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

sorry Olivier kon het niet laten  ;)

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2013, 13:50:29 PM
sorry Olivier kon het niet laten  ;)
Geen probleem, ik ken je genoeg. ;)

Maar in tussentijd is de jongeheer nog niet geholpen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

krispy

als de lichten verkeerd branden zal het waarschijnlijk verkeerde aansluiting zijn vermits alles vertrekt vanuit het gemotoriseerde stel
zou het kunnen dat je 1 stekkertje dat tussen de 2 wagens zit hebt omgedraaid ?

anders is de interne aansluiting verkeerd gesoldeerd  ( geel en wit gewisseld in het bij rijtuig )

meer kan der niet aan zijn  ;) ;)

succes
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

thor

Al de stellen van de DMU 41 die nu worden aangeboden, zijn allen eertijds gedumpte exemplaren die niet aan conform waren.
Blijkbaar worden of werden deze opgekocht door (.....) te Brussel. Heb ook zo'n exemplaar aangekocht waar de lichten foutief branden.
Dit komt omdat de kappen van het ene stel worden overgeplaatst naar het onderstel van een ander exemplaar, met alle ondertussen gekende gevolgen van dien.
Heb mijn versie, DMU 4123, ook laten ombouwen en meteen een interieur verlichting en Powerpack laten inzetten.
Bolt nu weliswaar voortreffelijk en in de JUISTE configuratie.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Metpetergaathetbeter

Who is fuck is (.....) ? ;)
Groeten Peter ;)

Olivier77

Beste Peter,

Even zoeken op Ebay.be, hij biedt zowat alle modellen van Mehano aan.
Wel best testen voor je iets meeneemt.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 december 2013, 15:31:41 PM
Who is fuck is (.....) ? ;)
Groeten Peter ;)

Niet met de bedoeling om reclame te maken van een partikulier,maar het is inderdaad die persoon uit Brussel.Neder over heembeek om juist te zijn.Hij heeft ook een adres in Grimbergen.
Ik kan er echter niets verkeerd op aanmerken.
Die man heeft mij eerlijk verteld dat er sets bijzijn met mogelijk kleine onvolmaaktheden
In zijn (ganse pallet) die hij gekocht heeft zaten er zelfs dozen met de namen VBvliet en Olaerts erop.
Niettegenstaande dat vind ik de prijs van 168€(vraagprijs175) nog best doenbaar voor een model dat zo goed als niet meer verkrijgbaar is.
Ik heb zelfs optie genomen voor een 7719sound voor 150€(verzending inbegrepen) voor begin januari 2014(waarom dan pas?BUDGET natuurlijk! ::)

De stelling van Thor kan ik beamen,alleen kan het niet komen door verwisselen van de kappen,daar de elecronica volledig ik het chassis zit,de verlichting voor zowel de koersborden als de rijlichten zitten allemaal in dezelfde print,dus elektrisch niet verbonden met de kap.
De verbindingsfiches kan men niet verkeerd in elkaar steken,ze zijn voorzien van gleuven.

Ik zal er inderdaad onze vriend op AMSAC eens over aanspreken,als hij het niet kan,kan niemand het,ik heb hem zelfs al verscheidene spots zien plaatsen boven een cafétoog in HO! 8) 8) ;D

;)

ceuleer

Zeg Rudi,

die optie op de 7719 met sound, je weet toch(of niet) dat er standaard een loksound 2 van ESU inzit ?
Wanneer je die loc op een baan zet waarop de stroom is ingeschakeld, en het geluid van de loc met loksound 2 is zelf nog niet ingeschakeld, dan hoor je een constant gezoem in de luidspreker, dat gaat alleen weg wanneer het spoor waarop de loc staat zonder stroom valt, bv noodstop, uitschakelen centrale, een gedeelte van het spoor zonder stroom zetten,...
Ik heb zo een g2000 met hetzelfde gezoem, nogal irriterend wanneer die constant staat te zoemen wanneer de loc niet gebruikt wordt, en als je er zo meerdere staan hebt, dat zal wel een beetje herrie maken.  :(
Wat ik wil zeggen, iedereen doet ermee wat ze willen, maar kan je niet beter een versie zonder sound kopen(goedkoper), en er misschien een betere sounddecoder in steken, versie V3 , V3.5 of V4 , of misschien een ander merk, maar daar gaan we niet terug over beginnen hé welke nu de beste zijn...   :)
Ik geef dit maar door dat je op voorhand weet hoe de loc op de baan is.

grz,
Gunter