Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwe reeks 123 (reeks23)

Gestart door Kedeng Kedeng, 10 maart 2006, 17:24:05 PM

Kedeng Kedeng

In 2-kleurig groen, oplage 1000 stuks

opvolger van de 59 zeker.

Tom

Tom

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door Tom

Welk merk, m?rklin?

Jep

Tom

Tom

FREMO e.V. - afd België

En ook weer zo'n K A N O N [xx(] prijs er voor vragen.


Niet verantwoordt volgens mijn bescheiden menig. [:(]

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

En ook weer zo'n K A N O N [xx(] prijs er voor vragen.


Niet verantwoordt volgens mijn bescheiden menig. [:(]

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?




Is een prijs van 4995 euro voor een stoomlok type 12in messing van OLAERTS in spoor 0 verantwoord?
Is een prijs van 299euro (of 245euro voor gelijkstroom) voor een tenderlok type 98 van Fleischmann verantwoord?
Is 175euro voor de type 51 van Mehano in wisselstroom dan wel verantwoord?

Als M?rklin morgen treinen verkoopt voor 100euro zal jij nog kommentaar hebben.[V]

Uw laatste zin over die bescheiden mening was een grap neem ik aan.

Bart.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

En ook weer zo'n K A N O N [xx(] prijs er voor vragen. Niet verantwoordt volgens mijn bescheiden menig. [:(]
Als ze er aan die prijs voldoende kunnen verkopen, is het voor hen wel verantwoord...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Wat de prijs van de fleichmann betreft ja die is verantwoord, niets rijdt zo mooi als een fleichmann, en aan een 98 stomer is veel meer werk aan dan aan een 23 loc. Zelfs de vlottende kabine van roco is nog goedkoper en dat is en volledig nieuw model

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Zoals Gerolf al aangeeft : zolang ze aan die gekke prijzen toch verkopen zouden ze gek zijn om het niet te doen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

FREMO e.V. - afd België

En ja het merk # *?M*- # [}:)] heeft het al zo moeilijk.

Lees maar eens de vele berichten over het moederbrdrijf in Duitsland.[8)]

De leegloop van deze "duiven til" is goed op gang gekomen.

Het zal weer een serieuse bom worden later op het jaar.
En de vele verkopers die enkel bij dit merk zweren [V] , zullen zich verplicht moeten aanpassen hoor! [xx(]

"WAIT AND SEE" [:0] , maar als er maar een fraktie van waar is wat sommige ( en daar tussen zitten ook zeer gekende en serieuze kranten ) berichten laten uitschijnen is de val niet heel ver meer.

mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Kedeng Kedeng

citaat:
Geplaatst door FREMO e.V. - afd Belgi?

En ja het merk # *?M*- # [}:)] heeft het al zo moeilijk.

Lees maar eens de vele berichten over het moederbrdrijf in Duitsland.[8)]

De leegloop van deze "duiven til" is goed op gang gekomen.

Het zal weer een serieuse bom worden later op het jaar.
En de vele verkopers die enkel bij dit merk zweren [V] , zullen zich verplicht moeten aanpassen hoor! [xx(]

"WAIT AND SEE" [:0] , maar als er maar een fraktie van waar is wat sommige ( en daar tussen zitten ook zeer gekende en serieuze kranten ) berichten laten uitschijnen is de val niet heel ver meer.

mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?



Ik vind het tof van marklin dat deze speciale modellen maakt voor Belgi?
En dit in een moeilijke periode!!! Bravo[^].
Maar dat prijs aan de hoge kant is heb je wel gelijk

n/a

Maar vertel mij nu eens wat er mis is aan die 22/23/25 van M?rklin...? [;)]

Ik heb ze allemaal (In AC), en dit zijn mijn bedenkingen:

- 122028: Niets te mekkeren...!
- 2201: Prachtig model, enkel de handgreep op de neus stoort me heel lichtjes...
- 2321: Supermodel...! Niets te mekkeren...!
- 2370: Goed model... De witte snor had echter iets dunner mogen zijn...
- 2338: Idem als 2370, enkel heeft de mijne groene (?) TS kabels...!?
- 2505: Zeer mooi model...! (Hoewel het geel ietsje feller mocht zijn, maar soit...)
- 2205: Prachtig model, op de te kleine nummers na...
- 2238: Prachtig model, op de te kleine nummers na...
- 2317: Prachtig model, op de te kleine nummers na...
- 2320: Prachtig model, op de te kleine nummers na...
- 2377: Redelijk model... (Foute schildering, te kleine nummers...)
- 2381: Redelijk model... (Foute schildering, te kleine nummers...)
- 2380: Mooi model, maar met die SUPERFLATER van dat fout geplaatste locnummer...!

(Waarbij 2205, 2238, 2317, 2320, 2377 en 2381 niet door M?rklin zelf vervaardigd werden maar in Zwitserland (Vandaar de fors hogere prijs voor deze zes...!) geschilderd zijn, op basis van - naar verluit - foute gegevens die vanuit Belgi? bezorgd geweest zijn...!)

Gemeenschappelijk voor de hele reeks kan ik nog zeggen dat de koplampjes beter wit geweest waren in plaats van geel, maar verder vind ik het fantastische loc's...! Ze rijden overigens erg zacht, met een licht gezoem van de motoren, net als bij de ?chte loc's (Waar ik overigens zelf ook regelmatig mee op de lijn onderweg ben...), dus ik vind ze, ondanks hun minpuntjes, een schot in de roos, en wacht ongeduldig op een 25.5... [;)]

Het is duidelijk dat de twee gele 23-ers en de zebra de zwakke broertjes uit de reeks zijn, maar ja... Ik heb ook bolle neuzen staan van Roco (1603 en 5408, in AC Digitaal...), en die trekken in vergelijking ronduit op niets...!!! De prijs is hoger, maar de schildering lijkt door een kleuter aangebracht te zijn, en ze rijden langs geen kanten... (Een die-hard Roco liefhebber moest dit zelf ook toegeven toen ik hem de loc's eens heb laten besturen...) Dus zwijg mij alsjeblieft van die "voorgekouwde vooringenomenheden" over sommige merken...! [xx(]

In ieder geval, ik ben een groot liefhebber van deze loc's, zowel in model als in werkelijkheid... [:)]

Heeft er trouwens iemand al meer details over die 23 in twee tinten groen...?

Nummers, versie, aantal koplampen...? [:0](Hopelijk begaat men weer geen flaters...!)

Peter

Nu we toch over de 23 bezig zijn: Op E-bay staat er een Roco 23 te koop voor 165 euro (openingsbod) Jawel er staat zelfs een doos achter van Roco. Ik noem dit ZWENDEL !! Roco heeft geen 23, nooit gehad en ze zullen hem waarschijnlijk ook nooit maken.
Je ziet: mensen willen bedrogen worden blijbaar.
Wat de M?rklin (Trix) modellen betreft: een zeer goed model met op sommige kleine foutjes (nummers, V-lijn enz) maar dat gebeurt bij andere merken ook. En zoals het er naar uitziet zullen deze 22/23/25 modellen wel de enige blijven (zie Lima toch niet terug komen met hun model) en dat zou dan ook appels met peren vergelijken zijn.
Voor dat jullie terug beginnen te kibbelen: ik rij 2-rail DCC en daar hoort ook M?rklin-Hamo-Trix bij.
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Peter

Nu we toch over de 23 bezig zijn: Op E-bay staat er een Roco 23 te koop voor 165 euro (openingsbod) Jawel er staat zelfs een doos achter van Roco. Ik noem dit ZWENDEL !! Roco heeft geen 23, nooit gehad en ze zullen hem waarschijnlijk ook nooit maken.
Je ziet: mensen willen bedrogen worden blijbaar.




Beste Peter,

Het gaat niet om bedrogen te worden, maar het gaat om kennis !!

De firma Dacker heeft jaren geleden een set (in metaal) op de makrt gebracht om een reeks 22 of een reeks 23 te bouwen. Dit diende te gebeuren op een chassis van Roco of Lima.

Wat is er bij de reeks 23 aan de hand ?
Ofwel heeft de verkoper een Lima-kap genomen en deze op een Roco-chassis geplaatst,
ofwel heeft hij de Dacker-set op een Roco-chassis gebouwd.

Voor je deze uitspraken doet, eerst eens goed nadenken.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Mvg,

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv