Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Nieuwe reeks 123 (reeks23)

Gestart door Kedeng Kedeng, 10 maart 2006, 17:24:05 PM

ERVIN

All??,daar gaan we weer!![:D]

Peter

Ronny,
Hoe je het ook draait en keert HET IS GEEN ROCO !!!
Voor de meer ervaren onder ons is dit misschien duidelijk dat het een omgebouwde Lima of Dacker gaat, voor een leek of beginner echter niet.
Wat mij betreft kan het evengoed een Resin-kap zijn met een Roco (of een ander)onderstel.
Trouwens de bouwdoos van Dacker die ik had (IK dacht dat Sven die heeft overgekocht) had een onderstel met motor in de bouwdoos zitten.
Ook de bouwdoos van de 22 had dat.


Met vriendelijke groeten
Peter

svvander

citaat:
Geplaatst door Peter

Ronny,
Hoe je het ook draait en keert HET IS GEEN ROCO !!!
Voor de meer ervaren onder ons is dit misschien duidelijk dat het een omgebouwde Lima of Dacker gaat, voor een leek of beginner echter niet.
Wat mij betreft kan het evengoed een Resin-kap zijn met een Roco (of een ander)onderstel.
Trouwens de bouwdoos van Dacker die ik had (IK dacht dat Sven die heeft overgekocht) had een onderstel met motor in de bouwdoos zitten.
Ook de bouwdoos van de 22 had dat.






Inderdaad Peter, ik heb deze van jou overgekocht... de bedoeling is dat deze voor het einde van het jaar gebouwd (en ook omgebouwd naar 3-rail), rondtoert... [:p]
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

rgp

Dag,

Als 2622 al die 23 heeft en mij komt vertellen dat de 2238 of 2338 geen gebrken heeft, dan moet hij gewoon Modelspoormagzine lezen.  Er is namelijk een duidelijke voeg zichtbaar van de kopmal en de zijmal.

Dat Roco niet rijden, dat zullen dat AC-modellen zijn, maar in DC al of niet DCC rijden die gewoon zeer goed.  De 23 van M?rklin trouwens ook.

Wat M?rklin betreft: als 10% van de geruchten waar is, ziet het er HEEL slecht uit voor hen.  Ze zijn zoals andere grote merken, NIET in staat om zich aan te passen aan de huidge marktomstandigheden.

Het is toch merkwaardig dat LS bv kleine oplages kan maken aan, in se, "normale" prijzen en M?rklin, Fleischmaan en ROCO niet.  Van de "13" worden amper 1000 stuks voorzien aan, in basisversie, minder dan 200 euro, waarom moet dan de tweede uitvoering van een 59 275 euro gaan kosten en een derde 217 euro ?

Roland

Brunel

Wat is daar merkwaardig aan?
Het is voornamelijk het verschil tussen Chinese lonen, arbeidstijden en arbeidsomstandigheden, en Europese lonen, arbeidstijden en arbeidsomstandigheden.

Ik heb geen behoefte aan een politieke discussie over dit onderwerp. Het is een lastig vraagstuk en voor we het weten zijn we 5 pagina's off topic verder.

Maar merkwaardig? Nee, dat is het niet.


ps Nou ja, voor wie toch nieuwsgierig is. Op deze link een rapport over de Chinese speelgoedindustrie.
http://www.swedwatch.org/swedwatch/in_english/reports