Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Modelbaan Moustiers (Schaal N)

Gestart door Dirkh, 29 november 2013, 22:32:48 PM

Sattrickske

Citaat van: Dirkh op 19 januari 2015, 21:15:46 PM

Het is raar maar op de foto zijn er strepen op de torenspits en als ik het hier naast mij zie staan zijn er geen strepen te zien, zelfs niet met mijn bril. Zal iets met de belichting zijn misschien ?
Die strepen zijn een gevolg van de JPG compressie, deze probeert kleurpatronen te herkennen en soms loopt het wel eens mis.  Niks van aantrekken...

Alleen maar lovende commentaren voor je kerk, en niet meer dan terecht!  Een knap huzaren stukje!  En wat ik zeer knap van je vindt is dat je steeds alles mooi gedocumenteerd hebt in dit draadje (ook de tegenslagen).  Dit gaat een zeer handige leidraad worden voor iemand die dit wil nadoen.  Allez nadoen ::)... in mijn geval zal ik nog heel veel boterhammekes moeten eten om nog maar tot aan je enkels te komen.

Ik ga zeker blijven volgen in je nieuwe project.  Ik volg met spanning...

Cozzy

Prachtig resultaat Dirk, respect!  8)

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

marc goovaerts

Voor ons ziet het er in ieder geval razend knap uit. Zet het maar een tijdje opzij. Dan zal je het (veel) later terug met 'verse ogen' kunnen bekijken. Op St. Lucas werden we er regelmatig van verwittigd om op tijd te stoppen, omdat je anders een perfect resultaat kon 'dood verven'.

RD25

Citaat van: marc goovaerts op 20 januari 2015, 12:39:05 PM
Voor ons ziet het er in ieder geval razend knap uit. Zet het maar een tijdje opzij. Dan zal je het (veel) later terug met 'verse ogen' kunnen bekijken. Op St. Lucas werden we er regelmatig van verwittigd om op tijd te stoppen, omdat je anders een perfect resultaat kon 'dood verven'.

Zo is het precies !
excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Stieven76

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

centauri167

Dirkh

Citaat van: Chrisrail op 20 januari 2015, 15:53:27 PM
Wij willen meer (van die fantastische dingen) zien  8) 8) 8) :P :P

U vraagt wij draaien, een eerste hoopje styreen en vikopur voor huisje nr 1.   ;D

Dirkh

ietwat onscherpe foto maar mijn eerste luikjes zijn klaar. De deur is wat mislukt daar moet ik nog iets op vinden.

Dirkh

komt wel goed, bijna alles eens los op elkaar gelegd om te controleren, nog wat vensterbanken maken en we kunnen beginnen een eerste laagje verf te zetten.
Om te beginnen maar een eenvoudig geveltje gepakt. Het hele huisje is zonder al te veel versieringen dus gemakkelijker te maken.

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

Sattrickske

Jammer van de deur, misschien beter in verschillende stukjes maken?
En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je ramen te ver naar binnen zitten, of vergis ik me?

Dirkh

Die ramen zitten 2 mm diep dat is 32cm. In zuid Frankrijk bouwd men meestal met dikke muren om de warmte buiten te houden.  Ook moet er nog een balustrade voo die ramen komen.
Als ik straks terug thuis en om mijn positieve ben zal ik eens een foto zoeken.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Dirkh op 21 januari 2015, 12:52:00 PM
Die ramen zitten 2 mm diep dat is 32cm. In zuid Frankrijk bouwd men meestal met dikke muren om de warmte buiten te houden. 
en ook zijn de vensters/ramen om die reden wat kleiner !  ::)

Dirkh

Citaat van: Sattrickske op 21 januari 2015, 12:46:53 PM
Jammer van de deur, misschien beter in verschillende stukjes maken?
En ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je ramen te ver naar binnen zitten, of vergis ik me?

Ik had de foto al eens gepost maar hier is hij terug. Op de eerste foto bij het raam bovenaan zie je duidelijk dat het dieper staat en er een reling tussen de muren zit om vallen te vermijden.Op de tweede foto zie je dit ook duidelijk bij de ramen bovenaan.
En ruwe schatting geeft ongeveer 30 a 40 cm diepte. Dat was het wat ik wilde bereiken en waarom ik de muur dus 2 mm dik heb gemaakt.

Ik heb ook nog een terechte opmerking gekregen op een ander forum waar deze foto nog niet gepost was, maar blijkbaar wordt ik hier gevolgd en krijg ik al commentaar op een ander forum op powt van hier.  ;D
Het gaat om de luiken, ik heb die eens voorlopig op de muur gelegd om te kijken hoe alles eruit gaat zien en blijkbaar heb ik mijn luiken verkeerd gelegd. De Z versteviging moet onderaan tegen het raam zitten en niet aan de buitenkant, wat nog correct is ook. Dat moet ik onthouden voor de eindmontage.

Nu nog op zoek gaan naar die balustrades, ik had er in houten een aantal geëtste gekocht maar heb ze ergens verkeerd gestockeerd. Dus mijn volledige stock uitpluizen om die terug te vinden.
Na jaren verzameld een mens nogal wat, en een keer of drie van kamer verhuizen is ook niet bevorderlijk om alles correct te stockeren. (ik ben liever aan het prutsen aan de huisjes en baan dan zitten te sorteren)
Ik zal eens werk moeten maken van een inventaris en alles labelen en sorteren.