Nieuws:

Nu in MSM 261 DIORAMA: Stulsertobel in spoor H0m

Hoofdmenu

Bein und Steinbruch

Gestart door Kees-Jan, 05 november 2013, 21:30:19 PM

Kees-Jan

Hoi,

Waarschijnlijk was ik niet duidelijk genoeg eh had wat meer tekst bij de foto's moeten plaatsen.

De Piko wissels liggen in het schaduwstation dus voor de toeschouwers straks niet zichtbaar. Het zichtdeel krijgt Turtle (schildpad) motoren.

Deze wijze is een voor ons goed werkend concept waar we al jaren mee werken op modulebanen.

Michael

Bedankt voor de verduidelijking, was vanochtend nog niet echt helder na gister, begin langzaam bij te komen.
Turtle worden inderdaad veel gebruikt, maar eigenwijs als ik ben ga ik op mijn module baan toch voor servo's.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Kees-Jan

Inmiddels zijn we weer wat verder en liggen alle rails in het schaduwstation.

Aan de zichtkant ben ik met het leggen van de rails begonnen en ook met het landschap.


Bein & Stein by Rail-Kees, on Flickr

Na een laagje verf ziet het er zo uit:


Bein und Stein by Rail-Kees, on Flickr

De afwerking zal met rollen gips en sculptamold zijn.


Bein und Stein by Rail-Kees, on Flickr

De eerste eigen gemaakte bomen staan er al!

Mvg

Kees-Jan

mark7758

Vraagje. Waarom heb je een luxe engelsman daar liggen?
Een engelsman met buiten liggende tongen kom je zelden of nooit tegen op een zijlijn.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kees-Jan

Deze keer voor Tillig gekozen en die hebben gewone in hun programma. Vandaar.

Wat een rot rails om te leggen (gelukkig m'n laatste H0 baan).

Mvg

Kees-Jan

mark7758

Oke. bedankt. Sterkte met je laatste Ho baan. (Daarna steeds groter?)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

doomslu

Citaat van: Kees-Jan op 30 juli 2014, 12:17:00 PM
Deze keer voor Tillig gekozen en die hebben gewone in hun programma. Vandaar.

Wat een rot rails om te leggen (gelukkig m'n laatste H0 baan).

Mvg

Kees-Jan
Wat is het probleem?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Lastig solderen. En wissels hebben vaak problemen met de tongen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Kees-Jan

Luc, 

Een Roco flex legt veel makkelijker dan de Tillig die je bijna biel voor biel moet herschikken.

Tav solderen: geen probleem met de juiste flux (net als Marklin spoor 1 rails).

Mvg

Kees-Jan

NB Ik stop idd met banen bouwen (ook grotere schalen) en bouw alleen nog maar wat er op moet rijden (geen H0 maar vanaf Null en groter).

Kees-Jan

Ter inspiratie van de scenery afgelopen dagen wat foto's gemaakt van wat rotsen:

Bein und Stein by Kees, on Flickr

Bein und Stein by Kees, on Flickr

Zo moet de achtergrond met rotsen en bomen er ongeveer komen uit te zien.

wordt vervolgd.

vyncky

knap voorbeeld! Waar heb je die ergens genomen?

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Stedahult

Die kun je maar zat fotograferen daar, wij zijn ook net een weekje terug.

Sverige Yannick
Mvh. Steef

Kees-Jan

In Noorwegen Yannick en idd Steef tis best een leuk land met andere treinen en heel "aardige" mensen op roze crocs en werkbroeken (wat een horken daar zeg).

Kees-Jan

#43
Dames en heren,

Dit project is in de vuilbak beland. We, koos en ik, Hebben er niet de tijd voor om dit af te bouwen.

De modulebakken zijn inmiddels in gebruik genomen voor een spoor 1 diorama wat z'n première zal maken begin volgend jaar op een modelspoor beurs (mits er niets tegen zit).

Meer foto's en een bouwverslag zal weldra gaan volgen alhier.

Alvast 1 fotootje: