Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Wilsele

Gestart door jakke, 04 november 2013, 09:02:23 AM

jakke

Deze morgen hoorde ik op de radio dat  een ontsporing van een goederentrein in Wilsele het treinverkeer hindert.
Ook vermelde men dat het lijdend voorwerp een lok van niet nmbs zou zijn en enkel goederenwagens .
En dat het zo goed als zeker geen mankement aan de infrastructuur zou zijn .
Ook de site van de standaard bericht :
http://www.standaard.be/cnt/dmf20131104_00822603
Om mij een gedacht te vormen van het ongeluk , een sein negeren buiten beschouwing gelaten , hoe kan een loc nog van de rails geraken als het , zoals de berichtgeving nu is  , niet aan de infrastructuur ligt ?
De infrastructuur zijn m.i. toch wissels al dan niet in goeie stand , rails  , seinen die een verkeerd beeld tonen ?
En waarom moet er vermeldt worden dat de loc van een externe maatschappij is . Voor de lezer van de krant is een loc toch een loc .
Stemmingmakerij ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

Rangeerduivel

Als je in de krant leest dat er weer eens een vrachtwagenongeluk heeft plaats gevonden met bvb een Poolse chauffeur,waarom moet men dit vermelden?
Een vrachtwagen is toch een vrachtwagen...,een chauffeur is toch een chauffeur...

Dit is een vorm van correcte en duidelijke berichtgeving hé Jan.

Moest de trein in Wetteren een tijdje geleden NMBS geweest zijn,zou dat ongeluk wrschlk niet gebeurd zijn,het lag daar blijkbaar ook niet aan de infrastruktuur.

;)

chef garde

NMBS heeft nog weinig te maken met goederenvervoer, Rangeerduivel.

En infrastruktuur is dan weer Infrabel ...

2012

Wissels kunnen in "verkeerde stand" liggen, maar dan staan de seinen dicht he voor die specifieke reisweg, als er dan eentje doorrijd kan die ontsporen. Vooral beweegbare kruisingen zijn zo een punten waar je doorgaans ontspoord als je van de verkeerde kant komt, want die liggen helemaal dicht in één richting, en vooral OPEN aan de andere kant.

mark7758

Citaat van: Rangeerduivel op 04 november 2013, 10:39:01 AM
Als je in de krant leest dat er weer eens een vrachtwagenongeluk heeft plaats gevonden met bvb een Poolse chauffeur,waarom moet men dit vermelden?
Een vrachtwagen is toch een vrachtwagen...,een chauffeur is toch een chauffeur...

Dit is een vorm van correcte en duidelijke berichtgeving hé Jan.

Moest de trein in Wetteren een tijdje geleden NMBS geweest zijn,zou dat ongeluk wrschlk niet gebeurd zijn,het lag daar blijkbaar ook niet aan de infrastruktuur.

;)
Laatste regel zou ik niet vermelden. Gerucht gaat dat Railion nu camera's in de loc gaat bouwen omdat ze dan kunnen bewijzen dat het sein Groen was en niet Groen-Geel zoals beweert wordt.

Ter verduidelijking. Ik zeg niets wat de fout is. Alleen meldt ik dat er Camera's op loc's gebouwd worden vanwege een discussie.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

2012

Wat in Wetteren gebeurd is, is gekend he, op de officiele mededeling daaromtrent is het wel nog jaarke wachten natuurlijk.


OlivierV

Zag het deze middag bij een kameraad op kot ook op het nieuws maar het fijne niet van gehoord, was inderdaad een loc van crossrail die daar een beetje ontspoord was geraakt.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Het valt op dat het 3x een prive bedrijf is.

Dank u Europa voor de liberalisering van het spoor  :(  >:(
 

SuSke

Volgens de laatste berichtgeving via de radio zou het "negeren" van een rood licht aan de oorsprong liggen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

OMC

Citaat van: janieburton op 04 november 2013, 19:52:01 PM
Het valt op dat het 3x een prive bedrijf is.

Dank u Europa voor de liberalisering van het spoor  :(  >:(

Kort door de bocht.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

janieburton

Citaat van: OMC op 04 november 2013, 20:44:23 PM
Citaat van: janieburton op 04 november 2013, 19:52:01 PM
Het valt op dat het 3x een prive bedrijf is.

Dank u Europa voor de liberalisering van het spoor  :(  >:(

Kort door de bocht.

Eerder te snel door de wissel  ;)

Alle gekheid op een stokje.

3 spoor ongelukken of incidenten en alle 3 met een prive spoorwegmaatschappij dat noem ik geen toeval.

Misschien eens een statistiek maken, want statistieken overtuigen altijd de mensen.

Vraagje: Hoeveel spoorweg ongelukken zijn er dit jaar door de NMBS veroorzaakt en hoeveel door de prive spoorwegmaatschappijen?


 

OMC

Janie, ik verdedig de private operatoren hier niet, maar ik vind jou redenering gewoon kort door de bocht. Als we daar dieper op ingaan gaan we de politieke weg op en dat vermijden we best op dit forum.

Misschien beter de uitkomst van het onderzoek afwachten?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

2012

T'is wel zo dat de prestaties die men bij crossrail doet iets "pikanter" zijn dan bij ons, zo moet je soms mee uwe dienstwagen naar god weet waar rijden, daar een trein aflossen, naar de andere kant van t'land ermee, dan een terugrit doen, weer den auto in en dan naar huis. die zijn al rap langer onder weg dan 9 uurkes zunne, en zo dagen op rij. Ook de opleidingen zijn veel korter, dus minder rijdagen gehad als leerling vooraleer je "losgelaten" word op de lijn. De bestuurder van de aanrijding in Voeren was trouwens pas begonnen, zijn éérste werkdag alleen was dat. Ook bij de NMBS worden er fouten gemaakt he, maar goeie opleidingen en opvolging van bestuurders kan wel de kansen op incidenten doen afnemen, dat kost allemaal veel geld en daar wringt het schoentje natuurlijk in privé sector he...

Mattias

Citaat van: OMC op 04 november 2013, 20:44:23 PM
Citaat van: janieburton op 04 november 2013, 19:52:01 PM
Het valt op dat het 3x een prive bedrijf is.

Dank u Europa voor de liberalisering van het spoor  :(  >:(

Kort door de bocht.

Kort door de bocht, maar recht in de roos...
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder