Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

vanmiegroet

Citaat van: Jurgen op 09 november 2013, 18:50:18 PM
Citaat van: vanmiegroet op 09 november 2013, 18:39:36 PM
Ik ben er al eens foto's gaan maken met de groep zo'n 2 weken geleden maar ik heb ze niet geplaatst uit vrees voor mogelijke commentaar.


Wat voor commentaar zou je dan verwachten? Het zijn toch je eigen foto's die je hier zou plaatsen? Waarom zou je dan commentaar krijgen?


Ik zou toch wel enige commentaar verwachten door de huidige tendens op het forum.
Schetsen wil ik laten zien om een beeld te geven, want ik heb genoeg gelezen dat jullie info willen dus wil ik ook meer geven.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Metpetergaathetbeter

#121
Citaat van: vanmiegroet op 09 november 2013, 18:39:36 PM


Onze ambitie is om Heer-Agimont terug te laten herleven in jaren '60-'70 stijl.

Waarom niet laten zoals het nu is, heb je geld voor andere dingen !
Groeten Peter ;)

Dirky

Bedankt voor de foto's Peter. Nu heeft het project ook een gezicht.  ;)

Veel geld, veel vrijwilligers en vooral veel tijd...  :( 
Maar voor een (zeer grote) groep doorzetters wellicht niet onmogelijk...

vanmiegroet

Citaat van: Dirky op 09 november 2013, 21:33:09 PM

Maar voor een (zeer grote) groep doorzetters wellicht niet onmogelijk...

Vooral de 2 woorden niet onmogelijk zijn belangrijk.
Volgende week gaan we gesprekken houden met de gemeentes om daar onze plannen voor te stellen en om hopelijk toestemming (en steun te krijgen).
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

guy holbrecht

Peter,

even terzijde, maar het staketsel met trappen tussen de sporen zijn geen restanten van de seininrichting, maar controletorens van de douane. Zo konden zij kijken of er boven op de wagens geen smokkelwaar werd vervoerd. Ik ken dit station al jaren. Vroeger was de modelspoorvereniging TMHM (Train Miniature Haute Meuse) hierin gevestigd. De verantwoordelijke van die vereniging was eigenaar van dit station, of althans een deel ervan, maar heeft het enkele jaren geleden verkocht en is met zijn vereniging verkast naar het vroegere slachthuis in de buurt (recht tegenover de brug over de Maas).

Groeten,
Guy

Rangeerduivel

Ik ken dit station al jaren. Vroeger was de modelspoorvereniging TMHM (Train Miniature Haute Meuse) hierin gevestigd.

Groeten,
Guy
[/quote]


Klopt,
ik heb daar ooit(eind jaren 90),nog naar een opendeur/ruilbeurs geweest.
Daar reed een modeltrein op 3m hoogte op een schap het hele pand rond!

grtn,   ;)

Don Cappucino

Citaat van: OMC op 09 november 2013, 01:56:35 AM
Citaat van: Jurgen op 09 november 2013, 00:01:18 AM
Allé, da's straf? En kwanta kosta?

Genoeg, vraag maar eens aan die mannen die in Brugge aan de 29.013 van de Holding hebben gewerkt. Ruben, heb je alternatieven achter de hand qua materiaal? En voldoende alternatieven waar je op z'n minst toch iets van kan realiseren zonder teveel budget erdoor te jagen, zelfs op lange termijn?

Dag Allen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb met de grootste aandacht deze volledige topic gelezen.
Eerst en vooral onthoud ik enkele zaken:
- Er word gepraat en dergelijke meer met de lokale overheden. Klopt?
- Er zijn "sponsors" die willen meestappen in dit ganse idee. Klopt?
- Er zijn vrienden en zo voort die willen helpen.

Maar toch kan ik met de weinige ervaring die ik heb in dit wereldje me niet ontdoen van de soort van waas die over dit idee zweemt.
Ik ga geen uitspraken doen allerhande over de haalbaarheid of het al dan niet aanwezig zijn van enig potentieel in die streek maar sta me toe een kleine kanttekening te maken.

Het project rond de herstelling van de 29.013 dat even terug is afgerond heb ik een beetje gevolgd uit interesse.
Het omvatte eveneens het vervangen van de vlampijpen.
Nu lees ik ook ergens dat de loc naar Meiningen zou gaan voor deze herstelling en alles wat er komt bij kijken.
Dit alles heeft natuurlijk een prijskaartje.... dus ik hoop dat de "sponsors" een dikke portefeuille hebben en daar op 1-2-3 een bedrag om tafel leggen van 350.000euro. (Ruwe schatting, maar alle factoren indachtig zeer reëel)

Lap! lees ik hier nu toch ook wel dat er maar 350.000euro voorzien is voor dit idee?

Vergeef me mij lichte sarcastische ondertoon in bovenstaand relaas, maar mijn beste Ruben.
Indien je inderdaad sponsors zou hebben doe me dan een plezier en overtuig hen van te investeren in gevestigde waarden met ervaring in de sector.

SDP kan geld gebruiken voor de toekomstige eventuele herstellingen aan Helena, de SVK of de Cockerill.
SCM kan geld gebruiken voor hun 4 rijvaardige locs en toekomstige projecten.
TSP kan het gebruiken om te investeren in de Bocq spoorlijn of ander rollend materiaal.
CFV3V heeft ook nog voldoende projecten op stapel staan.

Met 350.000euro of meer, al is het verdeeld over de verenigingen zou wonderen doen die uiteindelijk alle treinliefhebbers kunnen laten genieten bij een bezoek aan een van de gevestigde waarden.

Je motto is om niet uit te gaan van de onmogelijkheden, maar van de mogelijkheden.
Mijn denkwijze is: Less is More!

hou dit maar eens in het achterhoofd.

Don Cappucino

Metpetergaathetbeter

Tal van mensen probeerden wat jij nu doet ook te verwoorden, maar misschien had men iemand nieuw nodig om door te dringen. Maar die mensen werd verweten dat ze op Ruben zijn kap zaten. En inderdaad zoveel geld uitgeven voor de herstelling van een Duitse loc dan is hier voor die prijs(en misschien iets op te leggen) ook wel wat te vinden. En de bestaande verenigingen en lijnen zouden je met open armen ontvangen !

Groeten Peter ;)

stefanic

Even een linkje plaatsen (op hgbtf), gezien gelijkaardig, maar kleinschaliger alternatief, maar alvast op een duidelijke manier aangepakt (geen kritiek naar Ruben). Misschien kunnen hier krachten gebundeld worden, zeker nu de test met de BR50 belangrijke kosten in het vooruitzicht stelden:

http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=11&t=11272

Da's trouwens ook misschien iets voor Frans Bevers... (http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,18849)
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

factageklerk

De kans dat die 59'ers gered worden acht ik iets realistischer, dit hier........... .  :-\
 

stefanic

Als alternatief voor L154 misschien eens kijken naar Kolenspoor-As. Misschien is het wel beter daarin te investeren dan in L154.
zie bv. : http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20131204_00871996

In de kantlijn: merkwaardig dat Kolenspoor één van de bevoorrechte organisaties was die historisch materieel van Holding (waarvoor geen plaats is in het nieuwe museum in Schaarbeek) gingen (of gaan?) toebedeeld krijgen....  En ten tijde van die beslissing was het lot van Kolenspoor ook al quasi bezegeld...
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

rgp

Hallo,

Het is wel erg stil geworden rond het project L154 !

Rond 16/11 ging er toch nieuws zijn ?

Roland

vanmiegroet

Het is inderdaad stil geworden.

Wat nieuws: de stomer was een het lekken. Dus dat gaat zeer veel geld kosten.
Dat is nieuws wat ik tot nu toe kan geven.

Ik zal proberen jullie meer op de hoogte te proberen houden.
Sorry voor de lange wachttijd tot ik nog iets zei  :-[ :-\
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

prulleman

wat een draadje, ik ken de lijn een beetje want ik breng mijn jaarlijkse visvakantie daar door. Wat betreft de resterende infrastructuur, voor een leek lijkt het misschien nog oké, maar ik heb lok door sporen zien zakken die in betere staat waren. van al die oude dwarsliggers is er NIETS meer betrouwbaar. iemand een idee wat een stoomloc in bedrijf kost? een BR50 zal op een dagje minstens 5 ton kolen verstoken aan ongeveer 0,20 euro de kilo, das 1000 euro aan brandstof per dag alleen al.
weet wat ik zou doen met een budget van een paar 100000 euro zoals hier gezegd?
een mooie hal bouwen en een pracht van een miniatuurbaan aanleggen met de L154 als thema, en dan doe je wat expos erbij. maar je zal zien dat zelfs dit niet te realiseren is want er is GEEN budget (als ik mis ben mogen jullie me voortaan jan de smosser noemen :D

PeterVG

Moed niet opgeven Ruben.
Een stoomloc als start is wellicht te hoog gegrepen maar een brosseltje is een waardige vervanger.
Mij mag je verwachten op de eerste rit.