Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

L154

Gestart door vanmiegroet, 23 oktober 2013, 21:54:06 PM

Metpetergaathetbeter

al eens bedacht dat deze mensen ons forumlid willen behouden voor ernstige (en financiele) gevolgen van zijn wens/droom
Of hoe snel een droom een nachtmerrie kan worden !  :-\  er zijn nogal wat mensen die het onmogelijke mogelijk maakten en daar spreekt men over .............over die andere zwijgt men ! :-\

Groeten Peter ;)

Rangeerduivel


Waar staat die "vind ik leuk" knop....!
[/quote]


;)  :D  ;D 8) :P Dit zijn allemaal voorbeelden,en bij uitzondering deze  :-*  !


;)

vanmiegroet

Aangezien er problemen zijn met de foto's in het filmpje heb ik deze tijdelijk offline gehaald.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Amai, ik ben een week niet op het forum geweest en blijkbaar zijn er toch heel wat reacties geweest. Blijkbaar heb ik ook een deel overgeslagen en daardoor niet alles gelezen, maar dat maakt nu even niet uit.

Wat ik me vooral afvraag: hoe staat het met de keuring van de loc? Weet je daar al iets van?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

vanmiegroet

De lok is een triestig verhaal.
Hij legde de keuring met lekken af, wat dus niet goed betekend :-\

Om alles kort samen te vatten: alle pijpen moeten worden vervangen.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Rangeerduivel

Pijpen...is het dan toch een stoomloc,Ruben?

;)

OlivierV

Begrijp mij niet verkeerd,

Maar bij het hele idee heb ik een Mathieu De Ruyck-gevoel.

Niet dat het geen mooi initiatief is, maar ik blijf hier mijn bedenkingen bij het hele idee hebben.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Jurgen

Allé, da's straf? En kwanta kosta?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OMC

Citaat van: Jurgen op 09 november 2013, 00:01:18 AM
Allé, da's straf? En kwanta kosta?

Genoeg, vraag maar eens aan die mannen die in Brugge aan de 29.013 van de Holding hebben gewerkt. Ruben, heb je alternatieven achter de hand qua materiaal? En voldoende alternatieven waar je op z'n minst toch iets van kan realiseren zonder teveel budget erdoor te jagen, zelfs op lange termijn?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

loco

#114
Vandaag even langs gereden met mijn fiets in Heer-Agimont en een beetje verder tot in Hermeton.
En het spoor ligt er nog.
Hieronder enkele afbeeldingen die ik met mijn gsm heb gemaakt.

Zo te zien is er nog veel werk. Maar dit station lijkt me bij uitstek geschikt als depot voor de toekomstige BR 50. Laat maar komen. Er is zelf voldoende ruimte voor een parking die reeds met kiezel is belegd. En waarschijnlijk kan je binnenkort een deel van het gebouw innemen als één van de huurders het voor bekeken houdt. Wie de eigenaar is van het gebouw weet ik niet.


Heer-Agimont wordt monenteel verhuurd aan verschillende bewoners die elk een deel van het gebouw innemen. De mensen zijn bijzonder vriendelijk en geinteresseerd. Ik heb hen uitgelegd dat er onderzocht wordt of er een museumlijn kan komen.



zelf het bijgebouw met het toilet voor heren en damens is nog intact


De restanten van de oude seininrichting zijn zelfs nog aanwezig.


Een bruikbare stootblok



De loskade is nog intact



Een beetje snoeiwerk



Hier is het onkruid reeds verwijderd



Enkele bomen staan in de weg



Een kerstboom mag in deze tijd van het jaar niet ontbreken



Er liggen zelfs nog enkele wissels die kunnen gerecupereerd worden.




Dit is de overweg in Heer-Agimont. Daar waar het spoor verder gaat richting Givet. Hier richting Station vanwege de zon kon ik de andere richting niet goed trekken.



De aftakking met lijn 156 naar Mariembourg. Deze aftakking ligt ongeveer 1 km voor het station van Heer Agimont.
Deze lijn is nu een ravel (fietspad van ongeveer 20 km.



Rechts lijn 154 Dinant Givet. Vooraan de aftakking van lijn 154 die vanaf Hastière parallel loopt met lijn 154 en op dit punt recht opdraait.


De overweg in Herbemont sur Meuse



Zelfde plaats maar dan als een zelfportret




De plaatselijk bewoners palmen de lijn beetje bij beetje in voor eigen gebruik.


Givet bij het buiten rijden van het station. Rechts een vernieuw stuk spoor naar de haven van Givet. Vooraan eeen spoorklem. Veel beweging is hier niet te zien. Onlangs zag ik enkele ballastwagens staan in de zogenoemde haven of industrieterein van Givet.



Givet bij het buitenrijden van het station. Hier lag vroeger ook nog een aftakking naar lijn 156 tot in Doische. Restanten van deze lijn zijn nauwelijks terug te vinden. Van deze lijn heb ik ook geen lijnnummer terug gevonden. Op de grens in Petit Doische vind je nog een routehuisje of baanwachterswoning als herinnering aan deze oude verbinding naar Givet.

@vanmiegroet
De foto's mogen gebruikt worden zonder naam of bronvermelding. Waarschijnlijk bestaan er beter foto's die niet met een pover gsmmeke zijn gemaakt. Ik wens je verder veel succes met de uitwerking van je project. Ik zal binnenkort nog wel eens wat posten.

tufken

Amaai, dat is daar nog in redelijk goede staat, prachtige omgeving en ook het station, goed gedaan Pter om het te fotograferen
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


argilla

redelijk goede staat met wat goede wil en vrijwilligers ( uit het forum hier) ........moet gaan !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Rangeerduivel

Citaat van: argilla op 09 november 2013, 18:21:38 PM
redelijk goede staat met wat goede wil en vrijwilligers ( uit het forum hier) ........moet gaan !

Alléé mannen,binnenkort allemaal tezaam bomen gaan uitdoen! ;D

;)

vanmiegroet

Ik ben er al eens foto's gaan maken met de groep zo'n 2 weken geleden maar ik heb ze niet geplaatst uit vrees voor mogelijke commentaar.
We hebben het inderdaad maar tot Hermeton gedaan.

Onze ambitie is om Heer-Agimont terug te laten herleven in jaren '60-'70 stijl.
Ook hebben we hier al schetsen voor, mocht iemand foto's willen zien of één van de schetsen, laat maar weten.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Jurgen

Citaat van: vanmiegroet op 09 november 2013, 18:39:36 PM
Ik ben er al eens foto's gaan maken met de groep zo'n 2 weken geleden maar ik heb ze niet geplaatst uit vrees voor mogelijke commentaar.


Wat voor commentaar zou je dan verwachten? Het zijn toch je eigen foto's die je hier zou plaatsen? Waarom zou je dan commentaar krijgen?


Wat de schetsen betreft, dat vind ik dan ook weer bizar dat je die wel wil laten zien. Tenslotte is een schets slechts een vaag idee van wat het moet worden, dus niet 100% zeker. Her en der in dit draadje heb je al verschillende keren laten weten dat je niets wil openbaar maken als het niet 100% zeker is en die schetsen zou je dan ineens wel laten zien.
Ik begrijp er steeds minder van. Ach ja, ik blijf ondanks alles toch volgen. Benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.