Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

ls models cis alpin- edelweis -enz

Gestart door treinvirus, 08 oktober 2013, 18:42:22 PM

bollen neus

Citaat van: mvdr1 op 09 oktober 2013, 16:42:04 PM
Te verkrijgen bij PB Messing Modelbouw
Heb er ook een 3-tal die zo zijn omgebouwd, super kwaliteit !!!

;)

Inderdaad een Belgisch product , zoals vroeger oerdegelijk en onverwoestbaar en ja dat heeft ook zijn prijs maar al bij al als ik het zo lees geen 800 euro hé mannen.

Herwig

Zamac-probleem bij NMBS-diesel reeks 60 :

Ter info:  deze loc werd geproduceerd door Klein Modellbahn (K.M.B.) (...en niet door Kleinbahn: zie    -toevallig-   hiervoor dit forum   "Buitenlandse Modellen:  "Kleinbahn" , recente topic...)

De vervanging van het slechte zamac-chassis door een P.B.-bodemplaat werd ook besproken, met foto's in ...M.S.M..

Groeten,  Herwig

treinvirus

voorstel voor  overgangen wagens:wat betreft de overgangen tussen de rijtuigen, waarom geen rubber vouwbalgen zoals GPP heeft gemaakt en die ik ook heb gebruikt voor rijtuigen? Zelfs als de rubber zou verharden of broos worden in de tijd kan dat door ze van de binnenkant met talk in te wrijven vermeden worden en een reservestel kan bijgelegd worden of als spare part worden voorgesteld. Spijtig dat de firma in faling is gegaan, ik vraag me af of er een andere firma deze rubber balgen maakt?
Het zal hun eigen schuld zijn als het model van ls  models minder verkoopt .
groetjes dirk
 

loco

Ik ben wel tevreden over de gekozen oplossing van LS Model voor de RAe. Het is nog niet zo slecht bedacht. Toen de versie van Märklin uitkwam, heeft een Zwitsers bedrijfje (winkel) een gelijkaardig systeem bedacht. Hierop is nooit kritiek gekomen. Dus nieuw is het systeem dat LSM gebruikt zeker niet. Volgens ik vernomen heb, zouden ze bij LS Models zoeken naar een andere oplossing voor de volgende uitgaven. Een systeem waarschijnlijk in de lijn van Roco. Je zou dan zelf kunnen kiezen welke overgangsbalgen je wilt plaatsen. Hopelijk blijft het niet bij een belofte. Misschien dat je in Genk er eens naar kunt vragen. Er is ook een Nederlander die een systeem heeft bedacht met veertjes waarbij een plooibare vouwbalg mooi op zijn plaats wordt gehouden. Ik heb de tekening gezien, maar geen uitvoering.
Wat de prijs betreft, daarin heb je gelijk dat het een duur model is. Ik kan de rekening van LS Models echter niet maken. Ik weet wel dat de prijzen in China fors gestegen zijn. En dat geldt niet alleen voor treintjes. Maar iedereen moet zelf beslissen wat het budget is dat hij aan modellen wilt geven. Een model is zoveel waard als de koper ervoor wilt betalen.
Heeft ook Metropolitan ooit ook geen RAe gemaakt? Wat heeft die toen gekost? Dat is wel al lang geleden. Ik dacht dat toen ook Lima met zijn versie is uitgekomen.