ls models cis alpin- edelweis -enz

Gestart door treinvirus, 08 oktober 2013, 18:42:22 PM

treinvirus

alhoewel het hier niet gaat om een belgisch model van ls models maar toch om een excusief treinstel dat ook in onze streken te gast was durf ik dit onderwerp in  deze rubriek brengen
Ik was nl van plan om dit stel te kopen en had het reeds zeer geruime tijd besteld .....maar toen kwam de ontnuchtering!
In het laatste nummer van modelspoormagazine stond een artikel over dit stel met naar mijn mening geen enkele duidelijke kritiek, integendeel! maar toen ik dus vrolijk naar de winkel wou trekken kwam ik gelukkig een vriend tegen die mij verbijsterd aankeek en opmerkte : je gaat dat stel toch niet kopen. Voor die toch abnormaal hoge prijs voor een niet metalen model verwacht je een toch perfekt stel en heb je al eens gelezen wat er op dit en dat forum staat (naam bewust weggelaten)? En inderdaad op de bewuste sites  was er sprake van een afschuwelijke doorgezakte kous tussen de wagens en er werden zelfs oplossingen met een stukje isomo of zo in elk deel van de kous te steken aangeboden, verre van ideaal . pagina's vol opmerkingen. En dan lees je in msm , een goede oplossing is de in stof gemaakte verbinding tussen de wagens... Ik  vond vroeger altijd - zeer juist- een kadertje met de plus en de minpunten bij de geteste modellen, nu niets meer! hebben ze dat stel dan niet effektief getest? Wat moet je dan nog geloven van de artikels? In elk geval heb ik geen stel gekocht temeer daar de prijs naderhand bekeken  toch inderdaad wel erg  hoog was- ik had een budget van 600 a 650 euro voorzien en die prijs verwacht- voor een model dat in meerdere landen kan worden aangeboden. Over de prijs ook niets gezegd in MSM .
iemand het stel al gekocht??
dirk
 

prulleman

ook niet gekocht omwille van de kous-overgang, ze hadden beter het roco systeem overgenomen, van de VT11.5 en de Ram. op de prijs ben ik ook wat teruggebotst. had ook 600 voorzien maar nu... maar het is wel in de eerste plaatst de kous-overgang die me tegenhoud. daardoor ziet ie er op de baan niet veel beter uit dan de lima van vroeger

ERVIN

Over welk model gaat het precies mannen , want ik kan het niet vinden op de site van LS-Models. :-[

OlivierV

Ik vermoed onderstaande, daar die zo'n 800 euro kost.


Prent geleend van bij traintamarre.tassignon.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: treinvirus op 08 oktober 2013, 18:42:22 PM
... Voor die toch abnormaal hoge prijs voor een niet metalen model verwacht je een toch perfekt stel en heb je al eens gelezen wat er op dit en dat forum staat (naam bewust weggelaten)?
...
Niet metalen model? Alsof een metalen model beter is? Daar heb ik serieuze bedenkingen bij...  :o


Citaat van: treinvirus op 08 oktober 2013, 18:42:22 PM
... Over de prijs ook niets gezegd in MSM .
...
Mag ik jou volgende link aanraden, Dirk?  ;)
http://debelgischeoptiekgids.be/
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

prulleman

kunststof van GOEDE KWALITEIT is veel beter dan "metaal" . want hiermee bedoelen ze dus die-cast en das zamac of een variant erop. In kunststof kunnen veel fijnere details gelegd worden, en de levensduur, wel een zamac model van 50 jaar oud springt in veel gevallen kapot bij de minste tik. het is zeer moeilijk om een correcte en volledig stabiele legering te maken. voor een chassis valt dat nog mee want das een blok, maar een kast met raampjes en al die fijne gravures.  maar alles staat of valt bij de gebruikte kwaliteit van materialen en de toepassing ervan

treinvirus

#6
Ik meen dat de  prijs wel vermeld stond maar niet dat die overdreven was of vergis ik me???
Er is al veel gezegd over prijzen in meerdere rubrieken.. ik wil er niet over doorzagen maar kan het toch niet laten  alles  op een rij te zetten en mijn informatie is gebaseerd op normaliter betrouwbare bronnen :
o.a.  de fabrieksprijzen  ter plaatse eens heb nagevraagd, wel enige tijd geleden
Een wagon ls models kost aan de basis  in de fabriek vermoedelijk tussen de 10 en 15 euro en je mag stellen dat voor 15 euro het model waarschijnlijkn ook in belgie geleverd wordt. Mr Piron's klanten krijgen  30 procent winst. Dat betekent  op een wagon die normaal 50 euro kost, 15 euro voor de winkel en 20 euro voor LS models. Iedereen heeft dus een naar mijn gevoel een goed loon, loigsch dat Mr piron meer verdient, hij neemt het risico en er zijn de ontwikkelingskosten. Voor die 50 euro heb je een mooie wagon met alles erop en eraan, dus de klanten (waaronder ik ) zijn tevreden.
Als je rekent dat er zes wagons zijn in dit stel aan pakweg 15 euro zitten we aan 90 euro. Reken daar de leds , de printplaten en electronica, de verlichting , de pantho's en de details  bij  , max 100 euro  dan zitten we aan 190 euro. Komt nog de verpakking van max 10 euro en we zijn bij 200 euro. Het stel kost als ik me nog herinner meer dan 800 euro maar neem 800 , dan is dat  240 euro (??) voor de verkoper wat zeker niet mis is. Blijft nog 360 euro ( ??) of meer voor ls models wat eveneens rijkelijk vergoed is, zeker als je het stel in meerdere landen kan verkopen.  De Ram van roco heeft vier wagons en het stel is prachtig afgewerkt . tel daar eens twee keer 50 euro bij en nog wat geld voor de verdere detaillering van het uitgebrachte ls model en je zit aan een volledig aanvaardbare prijs van rond de 600 euro. Prijs dus overdreven van her tee stel ls models? Trek uw conclusies lezers ! Bovendien is het stel in het buitenland wel goedkoper in prijs..
De oplossing van roco voor de VT11.5 en de Ram, beiden in mijn bezit is veeeeel aanvaarbaarder dat de fameuze kous. Ik wil met dit betoog alleen maar zeggen dat het zeer spijtig is dat veel modelspoorders moeten afzien van dit stel door financiele onmacht als gevolg van de overdreven prijs en dat het tenslotte nog een ernstig "gebrek" vertoont.
Als ik het mis heb wat de bovenstaande berekening betreft mag iemand me altijd verbeteren.
Hopelijk vind ik nog een LIma of rivarossi stel in de toekomst
PS  ter attentie van prullemanmet metaal bedoel ik geen zamac  of die cast maar de echte metalen modellen ( laiton) zoals OLAERTS ze uitbrengt in de hogere prijsklasse
dirk
 

Metpetergaathetbeter

ik ken nu het stel niet zo goed (en niet de beide kanten van de wagons) en mogelijks blijkt dat er nogal wat verschillende mallen moeten gemaakt worden voor al de onderlinge verschillen in de wagons en kopstukken, mogelijks drijft dat toch de prijs wat op ! ??? :o ::)
Groeten Peter ;)

doomslu

Dirk, ik ben het met jou eens dat de prijs erg hoog is.

Dit stond in het artikel:
Voor deze perfectie in model betaal je een serieuze prijs. De complete set zonder decoder kost € 857,26 voor zes rijtuigen. Dit
ligt in dezelfde prijsklasse als de Gottardo van Märklin met vijf rijtuigen.

Wat betreft die 'kous', daar kan ik niet over meepraten, want ik heb het model nog niet met eigen ogen gezien...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Chrisrail

#9
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Gerolf

Ook in Zamac zijn er kwaliteitsverschillen, Chris.
Bij het voorbeeld dat je noemt was die kwaliteit beroerd  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ERVIN

t'Ja meer dan 800€ is veel , heel veel , ik heb vorige week mijn bestelling geannuleerd van de Fleischmann ICE Velaro D , dit stel kost , compleet , bijna 1000€ , oké alle toeters en bellen zijn aanwezig , maar waar gaan we naartoe hé!!!  :'(

Metpetergaathetbeter

Citaat van: ERVIN op 09 oktober 2013, 15:48:53 PM
t'Ja meer dan 800€ is veel , heel veel , ik heb vorige week mijn bestelling geannuleerd van de Fleischmann ICE Velaro D , dit stel kost , compleet , bijna 1000€ , oké alle toeters en bellen zijn aanwezig , maar waar gaan we naartoe hé!!!  :'(

naar Genk !
Groeten Peter ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Chrisrail op 09 oktober 2013, 14:55:01 PM
Citaat van: prulleman op 09 oktober 2013, 12:25:42 PM
en de levensduur, wel een zamac model van 50 jaar oud springt in veel gevallen kapot bij de minste tik.

Ik denk dat die levensduur van 50 jaar serieus overdreven is,   :o ??? :-\
mijn 2 diesels type 60 van Kleinbahn hebben het zeker zolang niet uitgehouden!!!  >:(
Hooguit een jaar of 10-15

Ik weet niet door wie,maar iemand heeft ooit een ander chassis voor de Kleinbahn hld60 gemaakt in messing,
Ik heb mijn loc er mee uitgerust en hij kan nu zeker nog 100 jaar mee in plaats van 50!

Aan nog zo'n chassis geraken zal een moeilijkere opdracht zijn...

Rudy

mvdr1

Te verkrijgen bij PB Messing Modelbouw
Heb er ook een 3-tal die zo zijn omgebouwd, super kwaliteit !!!

;)
SNCB-SBB fan