Winkelpand(en) in H0

Gestart door Cord, 06 oktober 2013, 19:54:40 PM

Welk interieur op zolder?

Een interieur met kunstschilder en naaktmodel(len)?
Een interieur met kunstschilder en een braaf stilleven?
Een interieur van een zolder met dozen en oude rommel?
Het interieur van een student (m/v)?

Cord

Vandaag nog even wat gedaan aan de bovenwoning boven het café:


Bovenaanzicht.


Verder lijkt het een beetje op het decor van een amateurtoneelvereniging ergens in (pfff... nou moet ik oppassen) Velp.


De kolenkachel vanuit het zijraam gezien. Het lichtje is een knipper-thee-ledje van de Action.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

De naden tussen de vloerplanken zijn naar mijn smaak te opvallend, maar het kacheltje maakt alles goed  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Cord

Gerolf, ik ben blij met je eerlijke feedback en ik denk -nu ik er nog eens overheen kijk- dat er nog wel een laagje overheen mag, zodat niet alleen de naden, maar ook het hout wat donkerder wordt.  ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Thommy

Citaat van: Gerolf op 22 januari 2014, 20:15:06 PM
De naden tussen de vloerplanken zijn naar mijn smaak te opvallend, maar het kacheltje maakt alles goed  8)
klopt... lijkt me goed voor een tuinterras (zoals ik het gedaan heb bij mijn model van m'n huis) omdat er daar naden tussen zitten (lees: planken moeten van elkaar liggen).
Maar in huis liggen de planken echt tegen elkaar, of meestal in elkaar geschoven (tand-groef) en is dit minder opvallend.
btw, kans dat alle naden op dezelfde plek liggen is klein (ons huis dateert ook van 1928 of 1929) en die naden zijn ook, goed komt het uit.

mss met wat putty? of meer schilderen, of ze minder donker te schilderen.


Maar het geheel geeft wel een leuk sfeertje weer.
Zou er zo een kerstboom in zetten :D warm kacheltje, pakjes, kerstboom... (sorry, ik droom ff)
Greetz

Thommy

Cord

Die vloer krijgt nog een wet-brush, een dry-brush en er komt hier en daar nog een kleedje te liggen, maar dan vind ik het mooi zat. Straks gaat die grenen-houten vloer nog denken dat het 'n parketvloer is.  :)
Die kerstboom gaat het niet worden... bij mij is namelijk het hartje zomer.  :D
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Thommy

Greetz

Thommy

Cord

Tuurlijk: wèl kamerplanten en misschien een aquarium, maar dat hangt een beetje van de bewoners af. Ik plak mijn Preisertjes vast -anders vallen ze om- maar ze mogen achter de gordijnen zelf bepalen wat ze doen.v ;)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

janieburton

Citaat van: Cord op 22 januari 2014, 17:32:09 PM
Vandaag nog even wat gedaan aan de bovenwoning boven het café:


Bovenaanzicht.


Verder lijkt het een beetje op het decor van een amateurtoneelvereniging ergens in (pfff... nou moet ik oppassen) Velp.


De kolenkachel vanuit het zijraam gezien. Het lichtje is een knipper-thee-ledje van de Action.

Waar heb je dat "stoofke" gevonden?
 

Cord

Dat stoofke heb ik gemaakt van styreen. Het bovenste deel is een half olievat, waar dan weer de helft is afgesneden. Dat deel van het olievat heb ik op een groter stukje styreen geplakt om de kachel vast te kunnen houden. Twee rechte stukje styreen vanaf het "vat" naar beneden, twee stukjes doorzichtig plastic op elkaar gelijmd, een voorkanten boven en onder het glas en dan maar veel vijlen en schuren.


Als laatst het zaakje schilderen en dan als alles klopt de achterkant afsnijden. Aan de onderkant moet het natuurlijk open blijven en recht onder de kachel komt natuurlijk een opening voor het ledje. Op deze foto zit de achterkant er nog aan omdat ik eerst wilde weten welk ledje het meest natuurlijke effect zou geven.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Gerolf

Op die foto lijkt het een klok met een grote pendule  ;D
Niettemin: bedankt om de bouwbeschrijving te geven  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Stieven76

Leuk kacheltje. Wij hebben er hier een 1/1 model staan. Vorige winter hadden we dat eens een tijdje aangestoken en toevallig had ik er een fotootje van getrokken. Ik heb even moeten zoeken maar hier is het. Niet letten op de foto kwaliteit, die is niet schitterend. Moest je graag nog andere foto's willen kan ik er altijd wel trekken.


Ik probeer me voor te stellen hoe klein dit wel niet moet zijn, want zo'n kacheltje is echt niet groot! Mooi gedaan hoor!   ;)


duveltje

Cord

Dank jullie wel. Als ik het vermoeden had dat er interesse voor zou zijn dan had ik tussendoor wel foto's gemaakt voor een meer illustratieve beschrijving.

Citaat van: Stieven76 op 24 januari 2014, 09:33:33 AM
Ik probeer me voor te stellen hoe klein dit wel niet moet zijn, want zo'n kacheltje is echt niet groot! Mooi gedaan hoor!   ;)

Vrijwel identiek:  :)

Ik zal vandaag een foto maken met een Preisertje, dan zien jullie de verhoudingen... dat werkt voor mij trouwens beter dan een schuifmaat en het spul omrekenen naar 1:87.  :)
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

janieburton

Citaat van: Cord op 24 januari 2014, 00:10:12 AM
Dat stoofke heb ik gemaakt van styreen. Het bovenste deel is een half olievat, waar dan weer de helft is afgesneden. Dat deel van het olievat heb ik op een groter stukje styreen geplakt om de kachel vast te kunnen houden. Twee rechte stukje styreen vanaf het "vat" naar beneden, twee stukjes doorzichtig plastic op elkaar gelijmd, een voorkanten boven en onder het glas en dan maar veel vijlen en schuren.


Als laatst het zaakje schilderen en dan als alles klopt de achterkant afsnijden. Aan de onderkant moet het natuurlijk open blijven en recht onder de kachel komt natuurlijk een opening voor het ledje. Op deze foto zit de achterkant er nog aan omdat ik eerst wilde weten welk ledje het meest natuurlijke effect zou geven.

Super mooi gedaan, bedankt voor de bouw beschrijving.
 

Cord

Ter afwisseling nog even met mijn garage aangepast.


Voor


Dat gereedschap aan de muur begon me toch een beetje te irriteren en dit idioot-grote lamp ook weggehaald.
En vandaag maar gelijk even nieuw gereedschap besteld:


Foto: VectorCut
Soms moet ik me gewonnen geven en erkennen dat bepaalde onderdelen gewoon te klein zijn om zelf te maken.  :(

Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Thommy

dat vectorcut gedoe intrigeert me... wil zeker eens foto's zien eenmaal je dat hebt. (zit ook al ff te twijfelen om zo'n dingen te kopen, maarja...)
Greetz

Thommy