Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Het langste perron ter wereld

Gestart door dieselfreak, 03 oktober 2013, 12:26:09 PM

dieselfreak

MC

doomslu

Ze worden daar als beesten vervoerd, want volgens die krant moeten ze plaatsnemen in wagons.

In België zijn dergelijke perrons niet nodig. Onze treinen mogen zo lang niet zijn. Iemand een idee hoe lang een trein kan/mag zijn?

Het is hier trouwens ook niet nodig, want niemand neemt de trein...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Luc. Rekenen kan je toch. 16 rijtuigen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Michiel

Heeft de Orient Simplon Express die België zo ongeveer jaarlijks aandoet geen 17 rijtuigen?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dieselfreak

Citaat van: Michiel op 03 oktober 2013, 12:46:49 PM
Heeft de Orient Simplon Express die België zo ongeveer jaarlijks aandoet geen 17 rijtuigen?

Klopt:

http://www.flickr.com/photos/peterbarzeele/5017035923/

Die zal er dan met zijn pootjes uithangen zeker?
MC

thor


Het is hier trouwens ook niet nodig, want niemand neemt de trein...

Foei Luc, dergelijk citaat als eindredacteur van MSM en SJ, je zou de trein eens moeten nemen op de spitsuren, zitten aardig vol hoor!


Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

doomslu

Citaat van: thor op 03 oktober 2013, 13:33:55 PM

Het is hier trouwens ook niet nodig, want niemand neemt de trein...

Foei Luc, dergelijk citaat als eindredacteur van MSM en SJ, je zou de trein eens moeten nemen op de spitsuren, zitten aardig vol hoor!
Doe ik soms, en ze zitten inderdaad vol, maar als treinliefhebber vind ik dat er te weinig mensen de trein nemen. Mijn zinnetje was dus eerder bedoeld om de matige interesse in de trein aan de kaak te stellen.
En nu we het er toch over hebben (sorry voor de off-topic) ik vind dat het goederenvervoer per trein zou moeten gepromoot worden om iets te doen aan de verstikking van onze wegen door vrachtwagens.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Citaat van: mark7758 op 03 oktober 2013, 12:44:55 PM
Luc. Rekenen kan je toch. 16 rijtuigen.
Bedankt, Mark.
Sommige treinen van 10 rijtuigen of meer zijn nochtans langer dan sommige perrons waar die trein stopt!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel


Blijkbaar nooit met het wegvervoer je boterham moeten verdienen,Luc  ;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 03 oktober 2013, 14:45:31 PM

Blijkbaar nooit met het wegvervoer je boterham moeten verdienen,Luc  ;)
Neen.
Ik begrijp wel dat het een lobby is die miljoenen automobilisten gijzelt. Ik heb er weinig begrip voor.
Een gezond denkend mens kan niet begrijpen wat bvb een Spaanse vrachtwagen hier te zoeken heeft.
Lokaal transport: ok. Vanaf een zeker afstand: niet verantwoord.
Mijn gedacht hé. Je mag daar anders over denken.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Er is in India ook niet veel alternatief voor de trein en de afstanden zijn er al gauw behoorlijk.

Wat wegtransport betreft geef ik je langs de ene kant gelijk, Luc. Transport op lange afstand zou best per spoor kunnen. Maar als je alles op een rijtje zet kom je tot de conclusie dat de trein voor de meeste zaken totaal niet verantwoord meer is. Tenzij het over bulkproducten gaat die van producent naar verbruiker gaan zonder overladen heeft de trein echt geen zin meer.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

#11
Die Spaanse vrachtwagen heeft hier evenveel te zoeken als bvb ik indertijd in Spanje.
Belgische goederen moeten ook in Spanje raken en vice versa.
Daarbij moet er telkens een retourvracht aan gekoppeld worden
Het grootste probleem ligt hem in het onderbetalen van chauffeurs,en dat céeert oneerlijke konkurentie,oostbloklanden zijn daar zéér bedreven in!
Weinig goederen worden in of uitgevoerd naar het oostblok,zij komen hier enkel ONS transport in onze plaats doen aan een véél te lage prijs.
Dat noemt men Cabotage,en daar zijn wetten op,maar die omzeilen zij gewoon.
Denk alle oostblokvrachtwagens hier eens weg,en het vrachtverkeer wordt drastisch ingekrompen.En dat stuk mag gerust aan de spoorwegen 'geschonken' worden.
Daar komt wel nog bij dat niet alle,zelfs de meeste bedrijven niet over een spoorwegaansluiting beschikken,dus het moet per vrachtwagen naar het spoor,en dan begin je weer op nul.
Maar ik denk dat we hier weer serieus off-topic aan 't gaan zijn...

;)

Michiel

#12
Met dit langste perron van 1,355km zit je in België meteen ook in het volgend station (vb Holleken-Linkebeek-Moensberg-...). Misschien een idee voor de NMBS om weer een paar treinen af te schaffen: perrons doortrekken van station tot station. Wanneer je het perron opstapt, kan je aan de ander uitgang weer meteen het perron verlaten zonder de trein te hoeven nemen. Misschien dan toch weer perronkaartjes invoeren?

Zo'n lang perron biedt toch wel een hoop perspectieven! Goed gezien van die Indiërs!  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

chef garde

Citaat van: doomslu op 03 oktober 2013, 14:45:09 PM
Citaat van: mark7758 op 03 oktober 2013, 12:44:55 PM
Luc. Rekenen kan je toch. 16 rijtuigen.
Bedankt, Mark.
Sommige treinen van 10 rijtuigen of meer zijn nochtans langer dan sommige perrons waar die trein stopt!

Dat is mogelijk.  Dan is het de taak van de treinbegeleider om om te roepen dat bv de laatste twee of de eerste twee rijtuigen niet aan het perron komen in station X en dat de reizigers zich in de trein moeten verplaatsen.  Door werkzaamheden aan perrons heb je vaak dat een trein niet helemaal aan perron komt, of lange piekuurtreinen die kleinere haltes aandoen komen ook niet altijd aan perron.  Lang niet alle reizigers horen de aankondigingen (afgeleid door I-pods, MP3, nieuw lief, ...) enz. en durven dan wel eens in de ballast te sukkelen.

De maximumsamenstelling is 12 rijtuigen, en voor de lengte van een rijtuig rekent men een 25 meter.  Ook qua motorstellen kan je telkens de maximumsamenstelling weten als je er maximum 12 rijtuigen kunt mee vormen: 3 x AM800, 4 x Break, 4 x AM96.

De maximumsamenstelling van rijtuigen (12) kan evenwel overschreden worden tot maximum 16.  Deze komen echter in normaal verkeer niet voor, enkel voor die Orient Express, of extra trein voor CM ofzo ...  Deze regel geldt enkel voor loc + rijtuigen, voor motorstellen met 16 voituren kan dus niet.

Jurgen

Citaat van: Michiel op 03 oktober 2013, 15:46:48 PM
...Misschien een idee voor de NMBS om weer een paar treinen af te schaffen: perrons doortrekken van station tot station. Wanneer je het perron opstapt, kan je aan de ander uitgang weer meteen het perron verlaten zonder de trein te hoeven nemen...

Zoiets bestaat reeds en wordt op verschillende plaatsen aangelegd. Ze geven het wel een andere naam... fietspad of fietsostrade.  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.