Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Wagons ontspoord in Voeren

Gestart door Eres, 01 oktober 2013, 09:34:58 AM

Mattias

Sinds wanneer is DB-Schenker geen private maatschappij??
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

argilla

Citaat van: ysbeer op 02 oktober 2013, 00:37:58 AM

Het is toch opvallend dat er  ( en niet alleen in ons land maar ook in de ons omringende landen) meer trein ongevallen gebeuren sinds de liberalisering van het spoorweg net. Toeval ? ? of niet ? ?
Dat heeft niets te maken met kritiek...dat is een vast stelling toch ?



agrilla

Zijn al die ongelukken (welke?)veroorzaakt door prive maatschapijen ??? ?
Ongeluk spanje   (spaanse spoorwegen)
Ongeluk wetteren  ( db schenker)
Ongeluk onder antwerpen ( nmbs)

Het zonder enig bewiijs of zelf voorbeelden maar op de privaat maatschapijen schelden is niet juist
Is er ergens een onderzoek dat jou redenering bewijs (zijn er meer ongelukken dan vroeger) en zijn dat ongelukken veroorzaakt door private firma.

Als dat is onderzocht en werkelijk zo gevonden dan heb je natuurlijk gelijk.(waar,wie,wat)
Maar ik moet zeggen ander privatiseringen vind ik erger dan die bij het spoor.

wim

@ Wim

nergens namen genoemd van firma's . Je moet lezen wat er staat en niet denken te lezen wat er zou kunnen staan  ;) ik stel gewoon vragen over de "liberalisering"  meer niet !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Eres

Dat er meer ongevallen gebeuren op het spoor denk ik persoonlijk dat de oorzaak aan de intensiviteit is. Immers met het open gooien van de grenzen en het vrijstellen van het spoor zijn er vele nieuwkomers. Uiteraard zal ieder lang strenge regels hebben tenminste West Europa. Wil beslist niet discrimineren maar denk dat de Oostblok landen minder voorschriften hebben.

En ja door de open grenzen krijg je vele private ondernemers waarvan ik geen namen zal noemen maar de activiteiten zijn enorm toegenomen. Kijk eens naar de container transporten en het wordt nog veel meer en drukker.

Tenminste dat is mijn visie en ja drukker verkeer betekend ook meerdere ongevallen (helaas) Gelukkig dit keer geen persoonlijk letsel al zal die treinbestuurder best wil trillende handjes hebben gehad.

Wim

chef garde

De beelden vanuit de lucht zijn anderzijds best "spectaculair", zonder mezelf als ramptoerist te profileren welteverstaan.  Die zijn geschoten met een telegeleid object dacht ik ergens te lezen, en aangezien het zonnig is, zie je de schaduw van dat dingetje ook af en toe op de trein.

Iemand foto's van hoe zoiets eruit ziet???  En hoe heet zoiets???

Stieven76

Ik vermoed iets zoals dit, een octocopter met een camera er onder. Dacht zelfs ergens gelezen te hebben dat de politie ook zoiets heeft.

http://www.imaging-resource.com/news/2012/04/19/the-camera-bag-x88-j-octocopter-is-drone-of-your-dreams-or-nightmares-for-s



Stieven

Dirky

ja, politie heeft er onlangs een drug-plantage midden in een veld mais mee ontmaskerd. Wordt tegenwoordig door de meeste privé luchtfotografen ook gebruikt i.p.v. dure helikopter vluchten...

Havoc

Ja, maar hoe groot is de druk in die pseudo-overheidsbedrijven sinds de liberalisering? Vroeger was er misschien iets te weinig, maar met alle besparingen en inkrimpingen zal het er toch niet op verbeterd zijn. Heb hier of ergens anders ook gelezen hoe sterk bvb opleiding van machinisten ingekrompen is tov van voor de liberalisering.

Ok, dat is ook geen absolute maatstaf. Nu moet je langer les volgen voor een rijbewijs en toch zie je dat niet echt bij jongere chauffeurs op de baan.

Dus misschien zijn de ongelukken niet direct te wijten aan private transportfirma's. Maar de gevolgen van de liberalisering en openstellen van de grenzen voor grensoverschrijdend transport kunnen er wel zijn. Daarom dat ik overtuigd blijf dat er eerst een europees veiligheidssysteem en reglementering van het spoor had moeten komen voor de grenzen opengingen. Maar ja, de europese automatische koppeling is ook zoiets dat al lang aansleept.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

OMC

Misschien eerst wachten op het rapport van de onderzoekers vooraleer de geweren te laden?
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

ysbeer

Een kennis van mij kwam zonet met het volgende verhaal.(voor wat het waard is)

De machinist van de class66 is een duitser,hij zou het signaal gemist hebben omdat hij pas 2 keer in Belgie gereden heeft en gewend is om rechts langs het spoor te kijken naar signalen.(in het donker)
Het schijnt meer te zijn voorgekomen.

Ik weet niet of er iets inzit maar ja het kan wel.

wim

Havoc

Tja, een class 66, dat verklaard ook veel :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.