Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Nederlandse taal een levende taal

Gestart door Metpetergaathetbeter, 10 september 2013, 01:30:04 AM

Metpetergaathetbeter

Zo wordt het oude spreekwoord:



" LEVEN & WERKEN ALS GOD IN FRANKRIJK "



vanaf nu geschrapt en vervangen door:



" RENTENIEREN & GENIETEN ALS MOHAMMED IN BELGIË "



Je moet bij de tijd blijven hé.


Groeten Peter ;)

Stieven76


dani

Ik ben het daar eigenlijk absoluut niet mee eens, Peter-met-wie-het-beter-gaat.

De idee van de spreuk kan ik me in vinden, maar het gebruik van het woord "rentenieren" stoot me tegen de borst, want dat veronderstelt intrinsiek dat ze eerst ooit al gewerkt hebben en nu dus verdiend kunnen genieten van de opbrengst van hun eigen noeste arbeid....  Daar wringt het schoentje !   

Ik zal dan ook een open brief naar meneer Van Daele sturen  (zijn dochter werkt hier bij ons aan de receptie, althans ze heet toch Van Daele) waarin ik hem vriendelijk zal verzoeken het woord  "rentenieren" te willen vervangen door een door mezelf zonet uitgevonden woord   " OCMW'en ", of indien de Weledelgestrenge Heer  dit niet goedkeurt, dan toch minstens door het woordje "profiteren".


:-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

OMC

Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Michiel

Mij stoot het woord "MOHAMMED" tegen de borst. Kijk naar onze éigen jeugd (sommigen althans)! Werken na de studies,HO maar! Een appartementje, een Playstation, een tv, een canape en een pizzaboer. Meer moet dat niet zijn. En dan gratis geld gaan afhalen bij OCMW. Wat een miserie om zelfs onze eigen jeugd te motiveren om de handen te laten wapperen!? Dat een "Mohammed" dat dan ook doet, is meer dan logisch. Dus:

OCMW'en en profiteren als de nieuwe generatie in België!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Niet alleen Belgische jongeren of Mohammed's,

Onlangs gelezen (met foto erbij) in een krant;

Roma-zigeuners,redelijk groot gezin,steuntrekkend bij OCMW,,woning van OCMW, en een Maserati van 150.000€ voor de deur!

???

Een mens moet zich toch kunnen verplaatsen,nietwaar?

conducteur

Tuurlijk, voor roma's die zich voortdurend verplaatsen moet dat met het nodig comfort zijn he.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

prulleman

ach, beperk die sociale zekerheid tot gezondheidszorg (huisdokter+tandarts, kliniek indien nodig) en pensioenen in functie van gepresteerde loopbaan (in de gevangenis zitten telt niet mee), onze belasting kan met de helft naar beneden, ik heb meer geld over voor aan de hobby te spenderen, ik kan dan een zelfstandig bijberoep doen (iets met modeltreinen) leuk voor mij, goed voor de economie.
gewoon durven als politicus, dat is de boodschap
hoera voor de gas-boetes in FN,moest overal zo zijn, goed voor de gemeentekas, ik ben het al lang beu om in FSR jointjes te moeten opruimen, in de wachtzalen worden dagelijks jointjes gerookt, met alle gerochel en gegubbel vandien. rookverbod geld blijkbaar niet voor alle inwoners van het rijk want politie MAG/WIL er niet tegen optreden...