Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Vlaams rijhuis

Gestart door mahtoska1, 08 september 2013, 13:52:25 PM

conducteur

Ik heb zo de indruk dat het gedrukt karton is...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

mahtoska1

Citaat van: marc goovaerts op 08 september 2013, 19:49:29 PM
Mooi beschilderd ook. Gelaserde bakstenen ?

Dit zijn muurplaten van http://www.archistories.com/
De platen hebben relief. Waarschijnlijk zijn ze gelaserd.

Gerolf

Amai, knap gedaan, Pieter  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Blijkbaar gelaserd karton. Ze hebben wel kits in drie schalen, maar muurplaten enkel voor Z.

Michiel

Knap staaltje modelbouw.  8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

in overweging genomen dat dit schaal "Z" is, is het inderdaad zeker een   "Wooooaaaoooowwwwww"  stukje !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

mahtoska1

Bedankt allemaal voor de lovende woorden. Dit stimuleerd om verder te gaan. Het volgende projectje zijn 4 arbeiders rijwoningen. Dit kan wel nog even duren. Ik hou jullie op de hoogte.

CiteerWel 1 vraagteken,zou het dichtgemetselde raam niet een iets andere kleur moeten hebben,dit is toch in een later tijdstip aangebracht.(in het echt dan toch)
Hier zal ik rekening mee houden.

mdvholland

Ben druk geweest, zie nu je post pas...  Mooi werk Pieter! Hoe maakte je de raamkozijnen?

Matthijs


Steam.N

Zeer knap, Pieter.
En dat in Z.  Daar doe ik mijn hoed voor af !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

JC2180

Echt een zeer knappe prestatie, een moeilijke vingeroefening ;)
Een woning die zoveel jaren aan weer en wind heeft blootgestaan, het invulmetselwerk van het raam lijkt mij dan wel conform vervuild en gelijkend op het overige, bestaande parement dus weinig of geen extra nuances nodig.
Doe zo voort.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220

mahtoska1

Citaat van: mdvholland op 17 september 2013, 08:16:15 AM
Ben druk geweest, zie nu je post pas...  Mooi werk Pieter! Hoe maakte je de raamkozijnen?

Matthijs
Ik heb eerst het "Glas" van de ramen opgeplakt. Als hulpmiddel had ik schablonen gemaakt die ik dan tegen het "glas" gelijmd had. (uiteraard geen lijm op de zichtbare delen van het raam). De raamkozijnen zijn gemaakt van plastic strips van 1mmX1mm.

Voor het volgende gebouw heb ik ramen besteld bij MEHBU. http://www.mehbu-lasertechnik.de/onlineshop/product_info.php?info=p74_Sonderanfertigung-von-Fenstern-der-Spur-Z.html&XTCsid=tdukmf8h3p9pjqsiek5vrvb88f7jebap

mdvholland


Voor het volgende gebouw heb ik ramen besteld bij MEHBU. http://www.mehbu-lasertechnik.de/onlineshop/product_info.php?info=p74_Sonderanfertigung-von-Fenstern-der-Spur-Z.html&XTCsid=tdukmf8h3p9pjqsiek5vrvb88f7jebap
[/quote]

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Mehbu ramen. Heb zelf al een tijdje de stadswoning in aanbouw, heel fijne kid. De achterkant heeft hele fijne baksteentjes. Moet er nodig weer eens mee verder  :-\   :-[ 

Matthijs