Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Een poging tot het vervuilen van de gascitern. Ik ben niet echt tevreden maar je moet ergens beginnen hé  ???. Graag jullie mening en tips  :).

Groetjes,
Koen

image by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

Cord

Met een beetje groen er omheen vind ik dat die gastank daar prima staat. Alleen zou ikzelf dat bankje andersom hebben gezet, zodat de bankzitters een mooier uitzicht hebben.
Groet, Wim Corduwener


Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en Oe • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (Oe) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing

Koen

Citaat van: Cord op 18 oktober 2017, 09:05:27 AM
Met een beetje groen er omheen vind ik dat die gastank daar prima staat. Alleen zou ikzelf dat bankje andersom hebben gezet, zodat de bankzitters een mooier uitzicht hebben.

Wim, ik heb rekening gehouden met je tip. Ik heb nog een extra bankje bijgeplaatst  ;).

Vandaag nog wat verder gewerkt. Stilaan begint er vorm te komen in de bouwwerken.
De lijm is nog niet helemaal droog (onderaan het hekwerk) waardoor er nog een witte schijn zichtbaar is.

Groetjes,
Koen

image by Koen Vaganée, on Flickr


image by Koen Vaganée, on Flickr

image by Koen Vaganée, on Flickr

image by Koen Vaganée, on Flickr


Nooit te oud om te leren

Koen

Vandaag de poort geplaatst en nog wat begroeiing aangebracht.
De foto's zijn niet altijd even goed geslaagd  :-[ maar het geeft een idee.

Mvg
Koen

IMG_3827 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_3826 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_3824 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_3820 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_3818 by Koen Vaganée, on Flickr

IMG_3815 by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

ERVIN

Prachtig resultaat Koen , is echt mooi geworden.  ;)

Steam.N

Erg geslaagd, Koen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Koen

#756
Citaat van: ERVIN op 29 oktober 2017, 17:48:56 PM
Prachtig resultaat Koen , is echt mooi geworden.  ;)

Bedankt Erwinn en  Jean!

Nu beginnen de vorderingen zichtbaar te worden, wat enorm motiveert  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Daar komt leven in Koen en het mag gezien worden.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt Frans.
Ik stel mij wel de vraag of het allemaal niet te eentonig wordt (qua landschap).

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterC

Citaat van: Koen op 29 oktober 2017, 18:45:57 PM
...Ik stel mij wel de vraag of het allemaal niet te eentonig wordt (qua landschap)...

Koen, doorbreek die eentonigheid!
Wat ik nu ga zeggen is opbouwend!
Je levert heel mooi werk, maar loop eens buiten en ga kijken!  Het is allemaal net iets te afgelijnd, net iets te mooi:

Citaat van: Koen op 29 oktober 2017, 17:27:54 PM
IMG_3824 by Koen Vaganée, on Flickr

Zet wat begroeiing op die muur (zowel binnen- als buitenkant).  Klimop? Groen in elk geval.
Onkruid mag niet meer worden gespoten, tiert overal welig.  Een struik tegen die muur en het zicht wordt 'gebroken'.

De woning?  Heel mooi maar nog maar net opgeleverd.  Heel subtiel wat veroudering?  Je muur is netjes verweerd en is in schril contrast met de woning.



Is die woning een bejaardentehuis?  Ik zie enkele 'oudjes' lopen.  Die trap is dan wel een heel goeie beveiliging omdat ze niet zouden ontsnappen  ;)



De rechterkant van de woning heeft geen enkel raam.  Klimop of wingerd en het gaat al een heel verschil zijn.
Geen zin om het ganse gebouw te verweren?  Verweer enkel nog de rechterkant en zet er een stelling tegen.  De rest van de woning is al opgeknapt en met dat deel is men bezig.  ;)  De dakpannen iets donkerder zou ook al heel wat meer contrast opleveren.

Maar...  Knap werk!

Groetjes, Peter


Koen

Bedankt Peter.
In ieder geval heel mooie ideeën! Het gebouw zelf is nog niet onder handen genomen. Dat moet nog komen. Verweren en de binneninrichting moet nog komen.
Ik moet er eens over nadenken welke oplossing het beste is maar dat van die stelling of de klimop lijkt mij wel iets  :).



Is die woning een bejaardentehuis?  Ik zie enkele 'oudjes' lopen.  Die trap is dan wel een heel goeie beveiliging omdat ze niet zouden ontsnappen  ;)



Laat ons zeggen dat het een B&B is voor ouderlingen  :D.
Ze moeten enigszins nog mobiel blijven  ::)


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

PeterC

Citaat van: Koen op 29 oktober 2017, 19:49:11 PM
Laat ons zeggen dat het een B&B is voor ouderlingen  :D.

Petanquebaan?
Groetjes, Peter


Pierre

Zeer geslaagd Koen. ;)
Groet Pierre.


Koen

Citaat van: PeterC op 29 oktober 2017, 19:58:22 PM
Citaat van: Koen op 29 oktober 2017, 19:49:11 PM
Laat ons zeggen dat het een B&B is voor ouderlingen  :D.

Petanquebaan?

Yes! Daar had ik nog niet aan gedacht.
Tof idee  :D.
Ik moet wat meer fantasie gaan gebruiken. Ik ben al zoveel in Frankrijk geweest maar als je dan aan het bouwen bent, vergeet je zoveel het typische Franse gebeuren  ???.

Gelukkig zijn er de forumgenoten die mij veel ideeën geven! Bedankt allemaal.

Citaat van: Pierre op 29 oktober 2017, 20:04:08 PM
Zeer geslaagd Koen. ;)

Bedankt Pierre  :)
Nooit te oud om te leren

loebaske


Men moet Koen niet alles met een lepel de pap in de mond geven, want anders is die nog beter dan de betere modelbouwers op het forum  ;)