Laad oppervlakte 2 en 4 assige Rongen Wagons

Gestart door Eres, 25 augustus 2013, 15:48:29 PM

Eres

Is er iemand bereid mij de laad oppervlakte te geven van de Rongen Wagons zowel de kleinere als de grotere uitvoering?
Helaas heb ik zelf nog geen een maar ben een beetje bezig om wat lading te gaan maken.

alvast bedankt

Wim

railman56

ik heb hier een 4 asser staan en daar gaat maximaal 21 cm op. 20 cm is misschien beter want dan heb je nog wat speling. let een beetje op het aantal boomstammen in verband met het laadvermogen zodat het nog een beetje realistisch blijft.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Eres

Marc

Uiteraard is wat speciaal noodzakelijk daar had ik al rekening mee gehouden. Die ervaring hebben we. Maar bedankt ik kan weer gaan zagen en knippen.  Maar ook meten en dat is weten

Wim

railman56

nog wat opgezocht:
2 assen, type Ks, nuttige lengte 12,62 m, laadvermogen 18-27 t
4 assen, type Remms, nuttige lengte 12,64 m, laadvermogen 41,5-60 t
4 assen, type Rs, nuttige lengte 18,5 m, laadvermogen 38-58 t
4 assen, type Res, nuttige lengte 18,5 m, laadvermogen 39,5-55,5 t
wellicht zijn er nog geschikt voor boomstammen maar voorlopig is dit alles wat ik gevonden heb.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Eres

Marc

Ik heb dus gisteren een leuke dikke tak gevonden. Ik heb hem in 4 stukken gezaagd van 20cm lengte. als een boom gekapt is dan worden er van die hoeken afgezaagd. Ik heb dus van die stukken 20cm ook met een Stanleymes dit gedaan. Als laad oppervlakte komt ik dan op 6,2cm naast elkaar. Wanneer ik de drie stammen zo kan laden op een Rongenwagon moet dat in overeenstemming zijn met de werkelijkheid. Inschatting op lengte, diameter en ouderdom van de boom.





Wim

railman56

dat gaat niet wim. de breedte van een wagon in HO is ongeveer 3 cm. het zijn anders mooie boomstammen.
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ERVIN

Je kan ook heel makkelijk zelf imitatie metalen profielen maken uit plastic card , of dwarsliggers , kost ook bijna niets en is altijd mooi om deze in een sleep te zien.

Het kleine voorbeeld.





En het grote voorbeeld.




Chrisrail

#7
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

eigenlijk ook niet helemaal juist sommige banden zijn bevestigd op de zijkant waar bevestingshaken (hoe noem je dat anders ?)zitten eveneens te zien op Ervin's foto's, even een andere foto bekeken ; bleek toch te kloppen wat ik beweer : http://www.goederenwagens.nl/gallery3/index.php/Type-R/Rmmns-Wagens/33743662_Rmmns_000-125/20120626_KB_0576

Groeten Peter ;)

Chrisrail

#9
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

ERVIN

Het zijn dan ook maar papieren repen die ik toen gesneden had en om een goede hechting met dit papier te hebben , heb ik ze iets langer gemaakt dan voorzien , maar deze foto laat dan toch weer iets anders zien waardoor het wel te rechtvaardigen is.



Nu kan je natuurlijk ook weer zeggen dat de spanbanden te breed zijn hé.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

en je zou ze in die ringen moeten stoppen i.p.v ernaast! ::)
Groeten Peter ;)

ERVIN


Chrisrail

#14
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }